ארבלדזה פוטר ממכבי ת"א, קרויף שוקל לעזוב

ארבלדזה. נפרד כעבור חצי שנה
ארבלדזה. נפרד כעבור חצי שנה | צילום: דני מרון

גולדהאר דרש להיפרד מהמאמן ולחץ להחזיר את פאקו, שדחה את ההצעה

(גודל טקסט)

שוטה ארבלדזה הגיאורגי היה מדי עונה מועמד לאמן את מכבי תל אביב ודחה את ג'ורדי קרויף מספר פעמים, אך בקיץ האחרון הוא נחת בקריית שלום. חצי שנה אחר כך הוא כבר נפרד והופך למפוטר הראשון בעידן ג'ורדי קרויף כמנג'ר הצהובים.

מכבי תל אביב החליטה לפטר את הגיאורגי והודיעה על כך רשמית הערב (רביעי), שלושה ימים לפני משחק הגביע מול בני לוד ובעקבות מעידה נוספת ביום שני האחרון, אז נכנעה 1:0 לבית"ר והפער מהפועל ב"ש המוליכה והאלופה צמח לשמונה נקודות.

לאחר שיחות שערך ג'ורדי קרויף עם הבעלים מיץ' גולדהאר ומי ששימש כמנכ"ל ג'ק אנגלידיס, הוחלט לפטר את הגיאורגי חרף העובדה שהמנג'ר העדיף להישאר עם המאמן אותו הנחית במקום פטר בוס בקיץ האחרון. 

 

יתרה מכך, ההולנדי שהגיע לישראל ב-2012 שוקל את צעדיו ולא מן הנמנע שבתקופה הקרובה יודיע על עזיבתו, לאור העובדה כי גולדהאר לחץ להשיב לעמדת המאמן את הספרדי פאקו אייסטראן, שזכה עם הקבוצה בטרבל ועזב בתום העונה לאור חוסר תקשורת עם קרויף. כך או כך נראה שקרויף לא ימשיך מעבר לחוזהו שמסתיים בסיום העונה ואילו אייסטראן הבהיר כי הוא לא ישוב ארצה כל עוד ההולנדי משמש כמנג'ר הקבוצה.

קרויף רצה להשאירו, אבל הגיאורגי בסופו של דבר פוטר (ערן לוף)

ג'ורדי קרויף מסר לאתר הרשמי של מכבי תל אביב: "ברצוננו להודות לשוטה ארבלדזה על תרומתו למכבי ת"א ועל שהוביל אותנו במהלך התקופה בה שימש כמאמן לשלב הבתים של הליגה האירופית. לפעמים דברים לא עובדים כפי שתכננת אותם בעקבות אשמה שלי, של השחקנים או המאמן. במצבים שכאלה בכדורגל עדיף להיפרד ולהמשיך קדימה. ברצוננו לנצל את ההזדמנות לאחל לשוטה בהצלחה בעתיד".

שוטה ארבלדזה אמר לאתר הרשמי של המועדון: "ברצוני להודות לכל מי שקשור למועדון הכדורגל מכבי ת"א – לצוות האימון, לשחקנים ולאוהדים על התקופה בה עבדתי במועדון. מכבי והאנשים בת"א ישארו בליבי תמיד".

העונה צברה מכבי תל אביב רק 28 נקודות מתוך 46 אפשריות, ניצחה בשבעה משחקים בלבד מתוך 16 בליגה והמשמעות היא שפחות מ-50% ממשחקי הליגה הסתיימו עם שלוש נקודות. סגנית האלופה הפסידה למכבי חיפה, הפועל באר שבע, בני יהודה ובית"ר ירושלים. הצהובים ספגו 14 שערים, כמעט שער למשחק ומנגד כבשו 26 שערים – העונה הגרועה ביותר בחלק ההתקפי מאז איוניר ב-2011.

מכבי תל אביב אחרי 16 מחזורים בעידן גולדהאר:

ארבלדזה: 28 נקודות, 1.6 שערים למשחק 
יוקאנוביץ': 35 נקודות, 2.18 שערים למשחק 
אייסטרן: 34 נקודות, 2.37 שערים למשחק
סוזה: 41 נקודות, 2.31 שערים למשחק 
אוסקר: 34 נקודות, 2.18 שערים למשחק 
איוניר: 24 נקודות, 1.37 שערים למשחק 
נמני/מזרחי: 29 נקודות, 1.25 שערים למשחק 
נמני/בלבול/לוין: 29 נקודות, 1.688 שערים למשחק

ריסטיץ' מעדיף לעבור את אספניול

במקביל עוסקים הצהובים בניסיון לשדרג את הסגל בינואר הקרוב ולספורט1 נודע כי מכבי ת"א גיששה אצל אופיר דוידזאדה שלא מקבל יותר מדי הזדמנויות בגנט. המגן הישראלי יכול לשחק העונה רק בהפועל באר שבע מהסיבה ששיחק כבר בשתי קבוצות העונה, בסביבת המועדון טוענים כי מוכנים להמתין לו עד לקיץ ולהגיע איתו להסכם ארוך טווח. 

אוהדי ב"ש יסלחו לו? דוידזאדה (דני מרון)

התפתחות חדשה בפרשת מיכאילו ריסטיץ'. על פי התקשורת הסרבית, המגן מסרב להגיע לישראל ומעדיף את ההצעה מאספניול בשל הפיתוי לשחק בליגה הספרדית. הכוכב האדום בלגרד, מנגד, מעדיפה את ההצעה של מכבי תל אביב שמוכנה לשלם סכום גבוה בתשלום אחד, בניגוד לאספניול שביקשה פריסה לארבעה תשלומים. 


על פי הפרסומים הבוקר בסרביה, ריסטיץ' יעזוב בוודאות את הכוכב האדום בלגרד בינואר, כששני הצדדים מנסים למצוא פתרון שיהיה מקובל על שניהם. ההערכות הן שריסטיץ' לא יגיע בסופו של דבר למכבי ת"א. 



מעדיף את ספרד. ריסטיץ' (gettyimages)


הכוכב האדום בלגרד כבר מכרה 25-30 אחוז מכרטיסו של השחקן לגורם שלישי תמורת 750 אלף יורו ולכן דרשה דמי העברה בגובה למעלה משני מיליון יורו. בסרביה נטען שמכבי ת"א הסכימה לשלם 2.5 מיליון, אבל לשחקן יש תכניות אחרות והוא מעדיף להגיע לספרד. 


כזכור, שמו של ריסטיץ' הוזכר כמועמד למכבי ת"א כבר בקיץ. לאחרונה, אישרו השחקן וגם חברו הטוב, שוער הצהובים פרדראג ראיקוביץ', שמתנהלות שיחות מתקדמות. אלא שלפני מספר ימים הבהיר ריסטיץ' בראיון: "אני רוצה לשחק בספרד". כעת נראה שמכבי ת"א תמשיך לחפש מגן שמאלי אחר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי