אתם בחרתם: קיארטנסון שחקן העונה הסדירה

קיארטנסון. 15 שערים אומרים הכל
קיארטנסון. 15 שערים אומרים הכל | צילום אילוסטרציה

הסקר הגדול של ספורט1: הרגע ההזוי, המרגש, התגלית והפריצה. וגם המאמן הבולט ומי תהיה האלופה? הכל בפנים

(גודל טקסט)

העונה הסדירה בליגת העל הסתיימה אמש עם ניצחונה של הפועל באר שבע על בית"ר ירושלים, והגיע הזמן לחשוף את תוצאות סקר סיכום העונה הגדול, במסגרתו בחרתם מי הם השחקנים המצטיינים, המאכזבים, המפתיעים ואפילו הזיות שהתרחשו בתום 26 מחזורי ליגה.

אלפי הצבעות נרשמו בכ-24 שעות מאז עלה הסקר לאוויר, וכעת הוא נסגר והגיע הזמן לחשוף את בחירותיכם. מופתעים? מסכימים? מוזמנים לכתוב לנו את דעתכם בעמודי האינסטגרם, הפייסבוק והטוויטר של ספורט1.

 

מצטיין העונה הסדירה: וידאר קיארטנסון

האיסלנדי של מכבי תל אביב הגיע בקול תרועה רמה כשנרכש ממאלמו עבור כ-3.5 מיליון יורו, אולם לקח לו זמן להעביר הילוך. כעת, לפני הפליאוף העליון, הוא כבר בראש טבלת מלך השערים עם 15 כיבושים במאזנו, הוסיף ארבעה בגביע, ובסך הכל רק ב-2017 כבש בכל המסגרות 13 שערים. לחלוץ מכבי תל אביב היו לא פחות מ-70 אחוז מהקולות, ניצח בפער עצום את טוני וואקמה (13 אחוז), מאור בוזגלו (10 אחוז), גידי קאניוק (7 אחוז).

 

זר העונה הסדירה: וידאר קיארטנסון

בהמשך ישיר לשחקן העונה, האיסלנדי של הצהובים גבר על כולם גם בקטגוריית הזר. הוא התמודד מול מועמדים ראויים כמו טוני וואקמה, מיגל ויטור ואליסון דוס סנטוס, אולם הקולות בין שחקני ב"ש התחלקו לשניים – הבלם הפורטוגלי זכה ל-18 אחוז, הניגרי ל-11 והאיסלנדי ניצח בפער ענק עם 68 אחוז. בלם מכבי פ"ת זכה לשלושה אחוזים בלבד מהקולות.

 

קיארטנסון. 2017 האירה לו פנים (ערן לוף)

 

מאכזב העונה הסדירה: רועי קהת

מכבי חיפה נאבקה במכבי תל אביב בשביל להחזיר את הקשר מהליגה האוסטרית, הציעה לו חוזה שנחשב עבור יעקב שחר לחסר תקדים ולצערה זכתה ממנו לשלושה שערים בלבד. הוא אף רשם רק 11 הופעות מלאות בליגה. 58 אחוז מהקולות היו עבור קהת, ובמקום השני סיים עדן בן בסט עם 18 אחוז מהקולות בשל חצי עונה מאכזבת במכבי ת"א וחודשיים לא פשוטים בהפועל חיפה. במקום השלישי נבחר בן רייכרט מהפועל ת"א עם 15 אחוז ורביעי ג'ון אוגו מהפועל ב"ש עם 9 אחוז מהקולות.

 

קהת. הירוקים נלחמו עליו, בינתיים הוא מתקשה (ערן לוף)

 

מאמן העונה הסדירה: קובי רפואה

38 אחוז מהקולות היו עבור מאמן מכבי פתח תקווה, שניצח בקרב צמוד דווקא את…ג'ורדי קרויף, מנג'ר מכבי תל אביב. העונה הנפלאה של המלאבסים, שסיימו במקום השלישי, העניקה למאמן הצעיר את התואר היוקרתי על 26 מחזורים, הקדים בשני אחוזים את המנהל המקצועי שהחליף זמנית את שוטה ארבלדזה. ברק בכר מהפועל ב"ש זכה ל-17 אחוז ורביעי דואג יוסי אבוקסיס מסכנין עם 9 אחוז בלבד.

 

גבר על קרויף. רפואה מתקרב לאירופה (עדי אבישי)

 

הרכש הגרוע של העונה הסדירה: טוטו תמוז

שלוש הופעות בלבד רשם החלוץ המתקאמבק של הפועל תל אביב, שלושתן מהספסל ואורכן בסך הכל 52 דקות. שער בכורה בקדנציה אדומה נוספת הוא לא כבש, בעיקר היה פצוע וישב ביציע. במקום השני נבחר יוהאן אודל מבית"ר ירושלים עם 28 אחוז, שלישי הגיע פיטים אזמי ממכבי חיפה (14 אחוז) שפתח רק פעמיים והשלים פעם אחת 90 דקות בשש הופעות ובמפתיע נבחר אחרון אוסקר סקאריונה, הארגנטינאי של מכבי ת"א שמרוויח כמיליון יורו לעונה וכבש רק חמישה שערים. 

 

תמוז. שלוש הופעות בלבד, עדיין ללא שער (ערן לוף)

 

פריצת העונה הסדירה: חנן ממן

זה היה צמוד במיוחד, אבל על אחוז אחד בודד ניצח קשר הפועל חיפה את קשר מ.ס אשדוד אור אינברום. ממן הבקיע העונה בהפועל חיפה שישה שערי ליגה, הוסיף 10 גם בגביע המדינה ובטוטו, והיה שותף להצלחה היחסית של הפועל חיפה, למעט חודש אחרון מאכזב שעלה לקבוצה בעלייה לפלייאוף העליון. ממן זכה ל-29 אחוזים מהקולות, לעומת 28 של אינברום, 18 שקיבל גדי קינדה שגם הוא מאשדוד, עידן שמש מסכנין (17 אחוז) וסאן מנחם ממכבי חיפה (7).

 

ממן. בגיל 27 הוא סוף סוף פרץ (אריאל שלום)

 

תגלית העונה הסדירה: עמית זנטי

הקשר הצעיר זכה לאמון כבר אצל רנה מולנסטיין והרוויח ביושר את המקום בהרכב ב-0:2 הקריטי על רעננה בשבת, ניצחון שהבטיח לירוקים מקום בין שש הראשונות. זנטי אמנם פתח חמש פעמים בלבד, אבל במקביל הוא גם משחק בקבוצת הנוער וסייע לה להעפיל לשלבים המאוחרים של ליגת האלופות לנוער. זנטי, שקיבל 36 אחוז מהקולות, הקדים את יונתן כהן מבני יהודה (27 אחוז), מנור סולומון מפ"ת (23) ואורן ביטון מקריית שמונה (14).

 

זנטי. הרוויח ביושר את חולצת ההרכב (דני מרון)

 

שוער העונה הסדירה: פרדראג ראיקוביץ'

הוא לא השוער שספג הכי מעט העונה, בכך מתחלקים דווקא שוערי הפועל באר שבע שבסך הכל הוציאו 13 כדורים מהרשת, אבל הסרבי פרדראג ראיקוביץ' ממכבי תל אביב נבחר על ידכם ברוב קולות – 45 אחוז מהקולות. שני סיים דווקא עומרי גלזר ממכבי חיפה, שקיבל 21 אחוז מהקולות על אף שהתחלק בדקות עם אוהד לויטה, ובמקום השלישי ניצב אריאל הרוש מהפועל תל אביב שספג רק 26 פעמים, חרף העובדה שקבוצתו אחרונה בטבלה. דני עמוס ממכבי פ"ת ומאור קנדיל מבני סכנין סיימו עם 3 אחוז מהקולות כל אחד.

 

הסרבי הטביע את חותמו. בקיץ הוא צפוי לעזוב (דני מרון)

 

המגן הימני של העונה הסדירה: אלי דסה

בחלקים לא מעטים של העונה ספק אם הוא היה במיטבו, אבל למרות הכל אלי דסה נבחר על ידכם למצטיין העונה הסדירה בעמדן המגן הימני. דסה בלט בעיקר בשבועות האחרונים, כאשר הזין את וידאר קיארטנסון במספר בישולים מהאגף וכנראה שזה הוביל לכך שהוא זכה ל-51 אחוז מהקולות. במקום השני הגיע דור אלו ממכבי פ"ת, 36 אחוז מהקולות קיבל המגן שצפוי לעבור להפועל ב"ש בעונה הבאה. אורן ביטון מק"ש, שחתם הבוקר רשמית בב"ש, זכה ל-11 אחוז מהקולות ואילו עלי עותמאן מסכנין סיים עם 2 אחוז בלבד.

דסה מחבק את וידאר. צמד שעשה שינוי בצהוב (ערן לוף)

הבלם של העונה הסדירה: מיגל ויטור

הפורטוגלי של הפועל באר שבע הגיע בקיץ האחרון, ונכון שגם בסיבוב השני הקבוצה לא ספגה יותר בלעדיו – אבל היכולת הייתה שונה, ירידה גדולה נרשמה ביכולת של החלק האחורי ולהיעדרותו של מיגל ויטור הייתה השפעה הגדולה. 36 אחוז מהקולות קיבל ויטור, בוודאי גם על יכולתו בליגה האירופית, ולמקום השני הגיע הבלם הוותיק טל בן חיים ממכבי תל אביב שהפך לשחקן היציב ביותר בהגנה הצהובה ולזכותו 31 אחוז מהקולות. חסוס רואדה סיים שלישי עם 13 אחוז ואחרי בלם בית"ר ניצב אליסון דוס סנטוס ממכבי פ"ת. שיר צדק, חברו של ויטור בהגנת ב"ש, עם 7 אחוז בלבד ואברהם פאס מסכנין עם 3.

 

ויטור ביציע. במהרה הוא גם ישוב להרכב (דני מרון)

 

המגן השמאלי של העונה הסדירה: מרסל הייסטר

הגרמני הגיע בקיץ לבית"ר ירושלים ובמהרה התאהבה בו ליגת העל. לא כבש בכלל על אף שהגיע למספר מצבים קורצים, אולי גם לא בישל כפי שציפו בבירה, אבל הקהל הירושלמי התאהב במגן שלא מספיק לרוץ, יוזם ולוחץ והוא קיבל 35 אחוז מהקולות. מיהאי קורהוט ההונגרי של הפועל ב"ש קיבל 28 אחוז, אורן ביטון מקריית שמונה 22 אחוז וסאן מנחם ממכבי חיפה, שהעונה שיחק גם כקשר, רביעי עם 15 אחוז.

 

הייסטר. קנה את הקהל הצהוב בבירה (אריאל שלום)

 

הקשר האחורי של העונה הסדירה: גל אלברמן

אולי הוא כבר לא בשיאו, היו לו גם משחקים פחות טובים ותחת שוטה אבלדזה אף סופסל, אבל גל אלברמן שב להרכב מכבי תל אביב וגרף 46 אחוז מקולותיכם. דן איינבינדר, קפטן בית"ר ירושלם, רשם 34 אחוז ושלישי הגיע מהראן ראדי מהפועל באר שבע עם 14 אחוז. רומאריו פירס שמככב בקישור של מכבי פ"ת רשם 5 אחוז מהקולות ואחרון חאלד חלאיילה מסכנין עם אחוז בודד.

 

התגבר על תקופת ארבלדזה (אריאל שלום)

 

הקשר ההתקפי של העונה הסדירה: דור מיכה

נציג נוסף של מכבי תל אביב לקח את המקום הראשון, וזאת בזכות מהפך של השעות האחרונות. קשר הצהובים סיים עם 29 אחוז ועקף את מאור בוזגלו, קשר ב"ש שקיבל 27 אחוז וייתכן כי אירועי אתמול, כאשר אביו יעקב סיפר על מו"מ עם מכבי חיפה, פגעו בקולות שזכה מאוהדי קבוצתו. עידן ורד מבית"ר ירושלים סיים שלישי (17 אחוז), מאור מליקסון מב"ש רביעי (13 אחוז), גידי קאניוק מפ"ת חמישי (10) ואחרון חנן ממן מהפועל חיפה (3).

 

עקף את בוזגלו ברגע האחרון (דני מרון)

 

החלוץ של העונה הסדירה: וידאר קיארטנסון

זה בוודאי לא מפתיע אתכם, הרי שהוא כבר נבחר לשחקן העונה הסדירה ולזר העונה. מלך שערי הליגה עם 70 אחוז לא הותיר שום סיכוי לאיתי שכטר מבית"ר ירושלים שכבש 9 פעמים (13 אחוז מהקולות) ושלישי ניצב טוני וואקמה מב"ש (5 אחוז), שכבר קרוב לחודשיים "תקוע" על 11 שערי ליגה. טל בן חיים, חברו של האיסלנדי בהתקפה, עם שני אחוז בלבד. בכל זאת, שער שדה אחד מאז ספטמבר.

 

השכיח את טל בן חיים. קיארטנסון (דני מרון)

 

עשה לי את העונה הסדירה: הפועל ב"ש בליגה האירופית

כן, זה לא באמת קשור לעונה הסדירה, אבל הקמפיין המופלא של האלופה שימח אתכם יותר מכל. 41 אחוז מהקולות קיבלו ברק בכר ושחקניו על הניצחונות על אינטר, תוצאות תיקו מול סאות'המפטון ואפילו משחקי מוקדמות ליגת האלופות מול אולימפיאקוס וסלטיק. פיטורי שוטה ארבלדזה ממכבי תל אביב בתחילת ינואר שימחו רבות את הקהל הצהוב וזה זכה ל-28 אחוז מההצבעות.

 

העלייה ל-32 הגדולות בליגה האירופית הוא הרגע המשמח (אודי ציטיאט)

 

הרגע ההזוי של העונה הסדירה: שחם מחפש מאמן בפייסבוק

בעלי הפועל כפר סבא החליט להיפרד משרון מימר והתייעץ עם הקהל הירוק דרך עמוד הפייסבוק שלו מי ראוי להחליפו. 42 אחוז מהקולות קיבל שחם על החלטתו שהתבררה כהזויה, שלושה אחוזים יותר מהעובדה שהפועל תל אביב עדיין בליגת העל. 16 אחוזים קיבל שרון מימר שעשה את הדרך המהירה לבית"ר בתור רגע הזוי ורוני אוואט שממאמן אשדוד הפך לעוזרו של בן שמעון זכה ל-3 אחוז.

 

אלי כהן. הגיע בזכות סטטוס של הבעלים? (דני מרון)

 

מי תהיה אלופת ליגת העל?

השאלה האחרונה בסקר כבר התייחסה גם לפלייאוף ושאלה מי תזכה באליפות. 62 אחוז מהקולות סברו שהצהובים ישלימו מהפך ויניפו את הצלחת כעבור שנתיים, 38 אחוז מהמצביעים חושבים שב"ש תשמור על יתרונה ותזכה באליפות שנייה ברצף.

 

נבחרת העונה הסדירה:פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, מיגל ויטור, טל בן חיים, מרסל הייסטר, גל אלברמן, דן איינבינדר, דור מיכה, מאור בוזגלו, וידאר קיארטנסון, איתי שכטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי