בית"ר תערער על הפחתת הנק': פרס לגזענים

| צילום: אבשלום שושני

המועדון יפנה לביה"ד העליון. הדיין ליובין תקף את טביב: "נקט אפס צעדים"

(גודל טקסט)

דיין ביה"ד המשמעתי, נועם ליובין, החליט להוריד שתי נקודות ממאזנה של בית"ר ירושלים ובכך להפעיל את העונש על תנאי שהיה תלוי ועומד נגדה בגין קריאות גזעניות במשחק הגומלין ברבע גמר הגביע בקריית שמונה. הדיין לא התחשב בנוכחותו של הבעלים אלי טביב בביה"ד וגם לא מדברי התובע עו"ד ניר רשף שאמר שאין זאת עבירה המחייבת הורדת נקודות.

 

ליובין כתב בגזר דינו: "איני מבין כיצד אירוע בו 100 אוהדים קוראים קריאות גזעניות יכול להיות אירוע מינורי. ספק אם אירוע בו נקראו קריאות גזעניות כלפי נבחרת ישראל בחו"ל היה נחשב למינורי. מעניין מה היה קורה לאותו אחד שהיה טוען כי אותם קריאות נגד שחקן ישראל על ידי 100 אנשים הוא מינורי. על כן הוסף כי מבחינתי לא קיים מושג של אירוע גזענות מינורי. אירוע גזענות הוא אירוע גזענות לכל דבר ועניין ועל כל המשתמע מחומרתו, אפילו אם מדובר באוהד אחד".

 

  • אוהדי הפועל ירושלים להנהלה: ירקתם לנו בפרצוף

 

"למרות שנטען על ידי בית"ר שפיזרו אנשי אבטחה מטעמם לא נתפס ולו פורע חוק אחד מתוך 100 שהיו בדבוקה אחת ולא מפוזרים באיצטדיון רחב ידיים", המשיך הדיין בפסק דינו, "שלל הטענות שנשמעו כאילו מדובר במשחק חוץ וכי התאום במשחקים אלו קשה, אינו מקובל עלי. מזה זמן רב פועלות קבוצות הליגה המיועדות לפורענות בהצלחות יפות יש לומר הן במשחקי הבית והן במשחקי החוץ".

 

טביב. לא לגזר הדין הוא ציפה (אבשלום שושני)

"על הנאשמת חלה החובה לבצע צעדים מעשיים באמצעות כל גורמיה כגון חברת האבטחה המועסקת על ידה על מנת למגר תופעות מאין אלו. אולם זה ככל הנראה לא נעשה ולמעשה עומדים אנו בסופו אירוע על אפס צעדים באירוע חמור. זאת העבירה השלישית בו מואשמות הקבוצה בעונה זו ולא הופעל העונש אלא הוארך על ידי ביה"ד זה בדצמבר 2016. על הקבוצה מוטל להפעיל את כל כבוד משקלה ולא חלקים ממנו, בלי כל הנחות על אף סוג של עבירה ועל מספר העוברים את אותה עבירה ומחוייבת היא בצעדים מעשיים אמיתיים ולא רק בהצהרות בעל פה. אחרת תצטרך הקבוצה להיאבק באותם פורעים כשיופנו נגדה".

 

בתגובה הודיעה בית"ר ירושלים כי תגיש כבר מחר (חמישי) בבוקר ערעור לביה"ד העליון ותקפה במילים בוטות את הדיין: "קיבלנו בהלם את החלטת הדיין כיוון שגם המשקיף ציין כי מדובר באירוע מינורי והתובע אף הוסיף כי לא מדובר בהחלטה המחייבת הורדת נקודות… ההחלטה לצערנו משלבת ידיים עם הגזענות ומעניקה פרס לגזענים…. ערעור מטעם המועדון יוגש כבר מחר בבוקר לבית הדין העליון ואני קוראים לכל קבוצות ליגת העל להצטרף לבקשת הערעור על מנת  שההכרעות לגבי זהות האלופה והקבוצות שיקבלו את הכרטיסים למוקדמות הליגה האירופית יתקבלו על כר הדשא ולא על השולחן הירוק".

 

טביב: בעונה הבאה אסגור את היציע המזרחי

"אני נלחם באלימות וגזענות בבית"ר ירושלים כפי שלא עשה אף אחד מקודמי", כך אמר הבעלים אלי טביב שהופיע בעצמו לדיון בביה"ד המשמעתי בגין קריאות גזעניות שהפנו האוהדים במשחק הגומלין בגביע נגד קריית שמונה, "אני עושה הכל כולל תביעות נגד אותם אנשים שחלקם בכלל לא אוהדי בית"ר אלא באים מסיבות פוליטיות".

 

נגד בית"ר תלוי ועומד עונש של הפחתת שתי נקודות על תנאי בגין אותה עבירה וטביב התלווה למנכ"ל המועדון משה דמאיו ולפרקליט המועדון עו"ד רוני מוזסון בדיון הגורלי. "אני יכול לראות לכם איזה איומים אני מקבל בטלפון ואיך הם אומרים שיעשו דווקא כדי שאשלם קנסות. בכלל העובדה שבית"ר עומדת לדין  משרתת אותם ואסור לתת לזה יד".

עוד טען טביב שהקהל שהגיע למשחק בקריית שמונה הוא מהאזור ולא מירושלים ולכן אין לו שליטה עליהם. לסיום הפנה הבעלים איום כלפי הקומץ הבעייתי בקבוצה שלו: "בעונה הבאה לא אמכור מנויים ליציע המזרחי כדי שאוכל לסגור להם אותו בלי שיוכלו לתבוע אותי. אבל אני גם חייב את העזרה של בית דין, אם תמשיכו לקנסות אני אתייאש ויהיה יותר גרוע".

 

"90 אחוז מהקהל שלנו מגיב בבוז לקריאות גזעניות" (ערן לוף)

 

משה דמאיו הוסיף: "נגד מכבי חיפה היו לנו 20 סדרנים ושלוש מצלמות, תפסנו את מדליקי האבוקה והוגשו נגדם תביעות אזרחיות. אנחנו אלה שדורשים להכניס את "שישרף לכם הכפר" ו"הנה היא עולה הקבוצה הגזענית של המדינה" כשירים גזעניים. 90 אחוז מהקהל שלנו קורא בוז כשיש קריאות כאלה".

 

המשקיף במשחק, יריב טפר, חיזק את גרסת בית"ר כשהעיד כי "מדובר בקומץ קטן ולא מייצג. רוב היציע עודד בצורה ספורטיבית. זאת הסיבה שלא מצאנו לנכון להפעיל את הכרוז או להפסיק את המשחק".

 

אלקיים הורחק לשני משחקים בפועל: "תתחשבו בי, אין לי עוד חוזה לעונה הבאה"

עודד אלקיים, מגן הפועל קריית שמונה, הורחק משני משחקים בפועל ושניים על תנאי. אלקיים, שהואשם בהעלבת שופט בתום המשחק של קבוצתו נגד הפועל כפר סבא (2:1), התנצל על המקרה והוסיף: "יש עוד שבעה משחקים עד לסיום העונה ואני שחקן ללא חוזה". ביה"ד התחשב בעברו הנקי של המגן וגזר עליו את העונש המינימלי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי