בית"ר: "נרד מהמגרש אם יישמעו קריאות גזעניות"

| צילום: דני מרון

הירושלמים נענשו בהפחתת 2 נקודות על תנאי ומסרו: "הגיעו מים עד נפש"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים החליטה לצאת בפומבי נגד אוהדיה לקראת שנענשה הערב בצורה חמורה בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

בהודעה רשמית שנמסרה מהמועדון שעה קלה לאחר לאחר פרסום העונש הפחתת שתי נקודות על תנאי עקב קריאות גזעניות, סגירת היציע המזרחי לשלושה משחקים וקנס כספי על סך 35,000 שקל בגין השלכת כוסות משקה והדלקת אבוקות – נכתב: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים בראשותו של הבעלים אלי טביב החליט כי הגיעו מים עד נפש בכל הנוגע לענישה והטיפול בנושא הגזענות מול המועדון, וההתעלמות של הגופים הרלוונטיים והרשויות במלחמה של המועדון בגזענות.

"אי לכך ובהתאם לזאת, מעתה, כל קריאה גזענית מהיציע בזמן משחק של הקבוצה תוביל באופן מידי לירידה של שחקני הקבוצה ואנשי הצוות המקצועי מכר הדשא. כעת, חובת ההוכחה תהיה וודאי על מי שאמון במדינה על נושא זה, לרבות בתי המשפט, פרקליטות המדינה ובתי הדין של ההתאחדות לכדורגל".

טביב. טרם פעל בצורה כזו מול אוהדי בית"ר (דני מרון)

כידוע בית"ר ירושלים לא תוכל לארח ביום שני הקרוב את הפועל באר שבע במגרשה הביתי ועל כן תנדוד לאצטדיון המושבה בפתח תקווה, אבל הערב היא התייצבה בבית הדין וכאמור ספגה מספר עונשים נוספים זכר למשחקים מול בני סכנין ושלשום נגד מכבי חיפה.

הקבוצה נענשה בסגירת היציע המזרחי לשלושה משחקים, בנוסף נקנסה בסך 30,000 שקלים ובהפחתת שתי נקודות על תנאי בכל הרשעה נוספת בעבירה של קריאות גזעניות, זאת בעקבות האירועים ממשחק הבית מול סכנין לפני כעשרה ימים.

נציג המועדון רוני מוזסון טען בבית הדין: "אין לנו הרבה מה להגיד. נעשו מאמצים, אבל לא היו תוצאות ולא נתפסו אנשים. לגבי נושא הגזענות, זה מגעיל אותנו כמו את כולם. לא יודע מה לעשות בנושא. היו סמויים בקהל, אבל אי אפשר לעצור 500 אנשים".

גם המנכ"ל משה דמאיו הגיע וטען: "המשטרה לא יכולה להיכנס ליציע והשירים הגיעו אחרי הגול בדקה ה-87. זו הייתה מחאה גם כנגד ההנהלה. אנחנו משקיעים מאות אלפים כדי למנוע תופעות כאלו".

יצאו בזול בכל הקשור להדלקת האבוקות ביציע (ערן לוף)

למרות זאת, הדיין נעם ליובין טען כי העבירות מתמקדות ביציע המזרחי ועל כן החליט לסגור אותו לשלושת המשחקים הבאים. כמו כן כתב בהחלטתו בית"ר צריכה לדאוג מכך שיציע שלם קורא קריאות גזעניות וכי למעשה המועדון מאשר שלא מדובר במיעוט, אלא ביציע שלם שעליו אי אפשר להשתלט (והוסיף כי בעבר טען המועדון שמדובר במיעוט).

בהמשך הערב נערך אף דיון נוסף הנוגע לבית"ר בעקבות הדלקת האבוקות במחזור האחרון מול מכבי חיפה ועל כך נקנסה הקבוצה ב-5,000 שקל נוספים.

מכבי תל אביב ובני יהודה התייצבו גם כן בבית הדין בשל הדלקת אבוקות במשחק ביניהן בתחילת השבוע שעבר ונקנסו כל אחת ב-15,000 שקל, סכום נמוך מהרגיל בשל העובדה כי עשו את המאמץ המקסימלי למניעת האירועים ותפיסת העבריינים, כך לטענת הדיין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי