בן שמעון לאוהדים: "אין לכם עבודה?"

בן שמעון. כלל לא שקט בבירה
בן שמעון. כלל לא שקט בבירה | צילום: דני מרון

מאמן בית"ר ענה לקהל שקילל אותו באימון, ובהמשך פרסם הודעת הבהרה

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים קיימה הבוקר את האימון המסכם לקראת המשחק מחר נגד מכבי פתח תקווה באצטדיון טדי (20:30, ישיר בספורטHD1), והוא היה סוער במיוחד.

זה לא מזג האוויר שהקשה, אלא מספר אוהדים שהגיעו לבית וגן ומחו נגד המאמן רן בן שמעון, קיללו אותו וקראו לו להתפטר. על-פי אנשים שנכחו במקום השיב להם המאמן: "מה אתם עושים פה, אין לכם עבודה? אתם רוצים גם לקבוע לי את הרכב?" ולמעשה הלהיט את האווירה סביבו עוד יותר.

בן שמעון הגיב בהודעה באמצעות המועדון ובה נכתב: "הגיעו כמה אוהדים לאימון המסכם אשר הביעו את מורת רוחם בנוגע לתפקוד שלי וליכולת של הקבוצה. כבר אמרתי בלא מעט מקרים, לבית"ר ירושלים יש קהל נפלא, תומך, מעודד ואוהב. ביקרות היא לגיטימית. וגם קריאות כאלו ואחרות. הקהל הוא הלקוח, הוא משלם על הכרטיס ומותר לו למחות.

"בשלב מסוים ניגשתי לעבר הגדר, לאחר שהקללות והקריאות הפכו לדבר בלתי נסבל עד כדי ששום אוזן אנושית אינה יכולה לסבול – קריאות אשר חורגות הרבה מעבר לגבול הטעם הטוב או הרע – פניתי לאותם אוהדים ושאלתי האם אין לכם משהו יותר טוב לעשות, ללכת לילדים שלכם, לנכדים שלכם, או לעבודה שלכם. לא קראתי לאף אדם 'אפס' באופן משפיל, מתריס או בכלל. מי שטען זאת משקר וממשיך להסית וזו פגיעה שלאף אחד אין מושג לאן הדברים יכולים להוביל. חבל לי שערב משחק כה חשוב עבור הקבוצה מתעסקים בהפצת שקרים ובפגיעה אישית. שכל אחד ייקח אחריות על מה שיוצא לו מהפה או מהמקלדת", הוסיף המאמן. 

עוד אירוע חריג באימון (אודי ציטיאט)

"אירועי יום שישי" כבר הפכו לשגרה בתקופת בן שמעון בבית"ר ירושלים ובמועדון חושבים כיצד יהיה ניתן למנוע אירועים דומים בעתיד הקרוב. בסביבת האוהדים אמרו היום: "עד שלא יהיה שינוי, אנחנו נמשיך להגיע ולמחות. אם נצטרך, נעשה זאת גם בטדי ובכל מגרש אחר".


במישור המקצועי, בן שמעון אמור להמשיך עם אותם 11 שפתחו נגד הפועל ב"ש, כאשר הוא שוקל שינוי אחד – הצבתו של יוהאן אודל על חשבונו של לידור כהן. שינוי נוסף הוא החזרתו של שמעון אבוחצירה לסגל, לאחר שבמחזור האחרון ישב ביציע ועל פניו הועדף שלומי אביסידריס.

דן מורי ימשיך לקבל קרדיט במרכז ההגנה לצידו של חסוס רואדה, כאשר במועדון מקווים כי הבלם יגלה שיפור ביכולתו עד פתיחת חלון ההעברות של ינואר. במידה שזה לא יקרה, טביב ינחית בלם בבית וגן. 

"אירועי יום שישי כבר הפכו לשגרה בבית"ר" (ערן לוף)

פסר יירד לספסל, קוויאר יעבור מבחן כשירות

מן העבר השני, לאחר חמישה משחקים ללא ניצחון, מכבי פ"ת מקווה לפתוח את הסיבוב השני ברגל ימין מול האקס בן שמעון.

 

המאמן קובי רפואה לא יעמוד על הקווים בשל מות אימו, כרמלה רפואה, שהלכה הבוקר לעולמה. ההלוויה תתקיים מחר בערב בבית העלמין נווה הדר שבהוד השרון. עוזריו, נמרוד קוסטיקה ומורד מגמדוב, ידריכו את הקבוצה.

 

שלושה שינויים צפויים בהרכב: נאור פסר יירד לראשונה העונה לספסל כאשר חגי גולדנברג ייפתח במקומו (גם כן לראשונה), אייטור מונרוי ישוב לספסל כאשר לירוי צעירי שחוזר מצהובים יפתח במקומו ואילו מוחמד כליבאת יחליף את לירן רוטמן הצעיר.

 

דאגה נוספת הגיעה מכיוונו של הבלם קרלוס קוויאר, שספג חבלה באימון לפני כיומיים ולא התאמן גם היום. לאחר הערכת הצוות הרפואי, הבלם הספרדי יעבור מבחן כשירות בסמוך למשחק וכרגע נמצא בספק גדול. אם לא יהיה כשיר, עומר דנינו יחליפו.

 

"הגיע הזמן שנחזור לנצח. אנחנו אומנם משחקים מול קבוצה טובה וקשה, אבל אנחנו ממש לא באים לשחק על תיקו. הוכחנו שאנחנו יכולים לנצח השנה, ולא משנה באיזה מגרש" אמרו במועדון.

 

ייעדר מהמשחק בשל מות אימו. קובי רפואה (עדי אבישי)

 

ראש בראש

* לכל אחת מהשתיים שש תוצאות תיקו העונה. לאורחים ארבע תוצאות תיקו בחמשת המשחקים האחרונים. 

* מכבי פ"ת ניצחה רק פעם אחת בטדי בשבעת ביקוריה האחרונים בבירה במסגרת ליגת העל. 

* בית"ר ניצחה רק פעם אחת בחמשת משחקי הבית האחרונים שלה בליגה – את הפועל רעננה. למכבי פ"ת ניצחון חוץ אחד מחמשת משחקיה האחרונים. 

* בית"ר חוותה את הנפילה הגדולה ביותר בסיבוב הראשון כשצברה שש נקודות פחות לעומת העונה שעברה. 

* קובי רפואה סופר חמישה משחקים רצופים ללא ניצחון – הרצף הגרוע של המלאבסים מאז התפטרות רן בן שמעון. 

הבית"רים חוגגים על פ"ת בסיבוב הראשון. אז זה הסתיים בתיקו (עדי אבישי)

שחקני מפתח

לידור כהן: כשאיתי שכטר לא כובש, עידן ורד מתבזבז באגף ושמעון אבוחצירה נמחק, מלאכת ההבקעה בבית"ר נופלת על לידור כהן. הוא עושה תנועה, כניסות נכונות לרחבה, אבל עדיין לא שומר על יציבות. מול האקסית בה גדל, יש לו דווקא אחוזי הצלחה יפים. השאלה היא רק אם בן שמעון לא יעדיף בסופו של דבר את אודל.

 

גידי קאניוק: המלפפון החם של ינואר יהיה השחקן לראות והשחקן המדובר בשבועות הקרובים, בטח אחרי ביצוע נהדר באשדוד ובטח מול המאמן שלא ספר אותו בעונה שעברה בפתח תקווה. כל בישול, שער או מהלך טוב של קאניוק יקפיץ עוד קצת את המחיר. ברקת וג'ורדי בכוננות. 

 

קאניוק. שחקן המפתח במפגש מול מאמנו הקודם (ערן לוף)

 

הרכבים משוערים

בית"ר ירושלים: בוריס קליימן, אריק סאבו, דן מורי, חסוס רואדה, מרסל הייסטר, דן איינבינדר, קלאודמיר פריירה, דוד קלטינס, לידור כהן (יוהאן אודל), עידן ורד, איתי שכטר.

 

מכבי פתח תקווה: דני עמוס, דור אלו, אליסון דוס-סנטוס, קרלוס קוויאר (עומר דנינו), חגי גולדנברג, לירוי צעירי, רומריו פירס, גידי קאניוק, מוחמד כליבאת, גיא מלמד, מיחאי רומן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי