הדשא ירוק פחות: פגרת השזרוע הייתה מיותרת

|

הליגה נעצרה כדי לאפשר היערכות לחורף, אלא שבפועל הקבוצות זלזלו

(גודל טקסט)

מי שצפה בשבת האחרונה במשחק בדוחה בין בני סכנין ובני יהודה, לא היה יכול להתפלא על החלטת ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה למחרת לסגור את המגרש עד שישופר משטח הדשא. 

היו שם שני מסלולים צהובים, חוליים, לא ברורים, שהעידו שהשזרוע, אם היה, לא הצליח. השבוע, בחסות שידור מקיף של משחקי הגביע, נחשפו עוד כמה מגרשים בתחום השיפוט של מנהלת הליגה שנראו חיוורים, בוציים ולא משוזרעים. אפילו האצטדיון העירוני בראשון לציון, מהבונבוניירות של שנות ה-90, משל ושנינה לטיפול, נראה יותר כתום מצבע החולצות של השחקנים. ועכשיו נשאלת השאלה: איך ייתכן?

איך ייתכן שלפני חודשיים נקבעה פגרת שזרוע, תוך ניצול פגרת משחקי הנבחרת שנקבעו באותה עת מול מקדוניה וליכטנשטיין ומקבץ החגים שדילג באופן יוצא דופן על פני השבתות והותיר כמה מהן פנויות. ניתנו לקבוצות למעשה שלושה שבועות בין שני מחזורי ליגה – ולחלק מהקבוצות אפילו ארבעה – כדי לשפר את משטח הדשא שלהן, אבל חלקן לא עשו זאת. 

אפשר לתרץ זאת בענייני מזג אוויר (באוקטובר לא יעיל לבצע שזרוע חורף, עדיין חם מדי), אבל בדיוק בשביל זה המרווח היה גדול. אפשר גם להסביר זאת בעומס, אבל גם זה לא תירוץ, כי בגלל משחקי נוער או בגלל הכנסת קבוצות אחרות שנמצאות בשזרוע, לא דוחים או לא מבצעים שזרוע. השיא היה כמובן בבקשות החלפת הביתיות של המשתמשות באצטדיון המושבה, שלא ממש שמו שם על לוח הזמנים של המנהלת, וביצעו שזרוע בתאריך אחר.


הפועל ת"א ובית"ר החליפו ביתיות. אצטדיון המושבה עדיין לא נראה טוב (דני מרון)

איך ייתכן שמשרד הספורט רוצה לשאוב מקרן המתקנים עשרות מיליוני שקלים כדי לנהל פרויקטים בובמסטיים של הקמת מגרשים בכל רחבי הארץ, ועדיין קבוצות נוער טוחנות את משטחי הקבוצות הבוגרות המקצועניות בגלל היעדר מתקנים משלהן? יש פה חמישה אצטדיונים חדשים או מחודשים ו-30 קבוצות מקצועניות. מילא היינו מלטה, אבל בישראל יש מספר תושבים דומה לזה שבאוסטריה. שם זה יכול לקרות?  

מדובר בשערורייה מתמשכת. הקימו כאן שתי ליגות מקצועניות שמקבלות מאות מיליוני שקלים בהסכמים רב שנתיים מזכויות שידור – ומשטח נורא פשוט מזלזל בחוויית הצפייה – וגם מכספים ציבוריים. אז יש כאן מתקנים סבירים לקהל, אבל מסוכנים לשחקנים (תשאלו את ז'וזה מוריניו). יש מאמץ לא לפגוע בפריפריות, אבל אין מאמץ מצד הפריפריות לא לפגוע במרכז, וזה נראה רע. פשוט רע.


בני יהודה אירחה את הדרבי הקטן בראשל"צ (דני מרון)

הגיע הזמן שמנהלת הליגה תנהל אגף משטחים. ממש כך. ההתאחדות צריכה להתעסק בליגות חובבים. בליגות המקצועניות צריכה לטפל המנהלת, ולא רק בכסף או בארגון, אלא גם בזוטות האלה שמתבררות אחר כך כהרות גורל. חייבים להיות כמה אנשי מקצוע שינהלו את לוחות הזמנים של המגרשים כתקן: "אתה עושה שזרוע בתאריך כזה וכזה. לא תעשה – הקבוצות שמשתמשות במתקן יעמדו לדין ותינטל מהן הזכות לארח בביתן. כמו עונש רדיוס". 

וכך, לא תהיה פגרת שזרוע אחידה, אלא כל מגרש יקבל תאריך שיתאים לו, וכל קבוצה תקבל מגרש חלופי כדי לשחק בו, עם מאמץ גדול למצוא מגרשיים חלופיים אחרי השזרוע, ולא לפניו. תופקע הזכות של הגננים וקבלני הדשא לקבוע מתי נוח להם לעבוד, והזכות הזו תינתן באופן בלעדי למנהלת. את הברדק הזה צריך להפסיק – פעם אחת ולתמיד. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי