היכן 21 מיליון השקלים שחסרים להפועל ת"א?

אמיר כבירי. לאן נעלם הכסף
אמיר כבירי. לאן נעלם הכסף | צילום: אריאל בשור

על פי הרישומים היו אמורים להיות מוזרמים כ-40 מיליון ש"ח. האמנם?

(גודל טקסט)

טעה מי שחשב שתפקידם של מפרקי הפועל ת"א הגיע לסיומו עם העברת זכויות הניהול לאחים ניסנוב, מאיר תושב וזאב גרינברג. הבעלים החדשים נפגשו היום (ראשון) עם הוועדה להעברת זכויות בהתאחדות לכדורגל, וכעת מתפנים המפרקים, עו"ד שאול קוטלר ורו"ח חן ברדיצ'ב, למשימה חדשה ולא פחות חשובה – לגלות כיצד נוצרו הגרעון העצום וחובות הענק של המועדון.

 

לספורט1 נודע כי הבדיקה מתמקדת בעונה הנוכחית, כאשר על פי הרישומים היו אמורים להיכנס לחשבון המועדון כ-40 מיליון שקלים. ואילו בפועל, מופיעים ברישומי התשלומים השוטפים 19 מיליון שקלים בלבד.

 

 

לכן, המפרקים, בצוותא עם אנשי ההתאחדות, המנהלת והבקרה התקציבית החלו בבדיקה לאן נעלמו כ-21 מיליון שקלים. 

 

חובותיה של הפועל ת"א נאמדו, על פי הדו"ח שהוגש לבית המשפט, בכ-100 מיליון שקל, כשהבעלים לשעבר אמיר כבירי טען יותר מפעם אחת כי הזרים מכיסו הפרטי למועדון למעלה מ-40 מיליון שקלים.

 

אלא שבהתאחדות ובמנהלת לא בטוחים שכך הם פני הדברים והחלו בבדיקה מעמיקה של הנושא. לגבי עונת 2015-2016 המספרים די ברורים. לטענת אנשים המעורים בעניינים הכספיים במועדון, כבירי ואנשיו הזרימו כ-32 מיליון שקלים ומשכו בחזרה כ-7 מיליון. בסה"כ השקעתו הפרטית באותה העונה עמדה על 25 מיליון שקלים.

 

שאול קוטלר. שומר על חשאיות (דני מרון)

 

כזכור, הפועל ת"א לקחה בתחילת העונה הלוואה מחברה באיי סיישל בגובה של 4 מיליון שקלים, אותה היא מחזירה דרך תמלוגי הטלוויזיה. בנוסף, צ'קים של הפועל בסך של 9 מיליון שקלים נמסרו לניכוי, ואולי הכניסו מעט מזומן שאיפשר לקבוצה להמשיך לנשום עוד מספר חודשים אך רק הגדילו את מצבת החובות של חברת "הראל אחזקות", שבסופו של דבר הגיעה לחדלות פרעון.

 

עופר אורליצקי, יו"ר הבקרה התקציבית, מסר בתגובה כי אין באפשרותו לבצע בדיקה שכזו, מפני שהיא בסמכות המפרקים.

 

המפרק, עו"ד שאול קוטלר, אמר כי "אין באפשרותי לדבר על הנתונים מפאת הסודיות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי