הכל מחדש: רוקביציה יכול לסייע למכבי חיפה?

רוקביציה
רוקביציה | צילום: ערן לוף

הירוקים הסתדרו בלעדיו נהדר, אבל קטן ואיינבינדר מפרגנים ובסין עוקבים

(גודל טקסט)

ניקיטה רוקביציה היה אחד השמות החמים בקיץ החולף בליגת העל. שילוב נדיר של עונת בכורה חלומית עם 14 שערים, דרכון ישראלי ותג מחיר סביר הפכו אותו לשחקן מבוקש. החלוץ החליט לעזוב את בית"ר ירושלים, חוזר על ידי מכבי תל אביב אך בחר במכבי חיפה.

 

הירוקים ניצלו את העובדה שהחזיק בסכום שחרור יחסית נמוך, שילמו עבורו 400 אלף יורו לאלי טביב וצירפו חלוץ שנחשב איכותי מאוד בנוף הכדורגל שלנו. חלק מרכזי במסע חימוש שמטרותו הייתה לצמצם את הפער האיכותי מהפועל באר שבע ומכבי ת"א.

 


בתחילת העונה, חלוץ הרכש היקר הפך לעוגן של רנה מולנסטיין. ההולנדי ביצע ניסויים בהרכב ובשיטות המשחק, אבל השתמש ברוקביציה כעוגן. אלא שהשיפור הגיע דווקא אחרי שהחלוץ חלה. אלירן עטר וגילי ורמוט נכנסו למשבצת העוגנים ומשהו בשילוב בין הירוקים לדרישות של המאמן הולנדי התחבר באותו ערב בנתניה בו מכבי חיפה גברה 0:2 על מכבי ת"א. לפני אותו משחק, חששו בחיפה שהפסד יפתח פער של 10 נקודות בין השתיים. ניצחון הערב לעומת זאת, יעלה את הירוקים למקום השני. 
 

חמישה משחקי ליגה החמיץ רוקביציה בהם מכבי חיפה השיגה 11 נקודות והבקיעה 10 שערים. למרות זאת, מול יריבות שמצופפות ההתקפה עדיין נראתה לעיתים תקועה. למעשה, בשישה משחקים עם החלוץ בהרכב הירוקים צברו פחות נקודות מבמשחקים בלעדיו וגם הבקיעה פחות. כך שמצד אחד, מכבי חיפה חסרה פינישר ברמה של רוקביציה, אך מצד שני, הסתדרה טוב יותר כשהוא היה בחוץ וכעת היא צריכה להתרגל אליו מחדש.  

 


רוקביציה, זמן לפרוע שטרות? (ערן לוף)

 

דילמה? יניב קטן, הסמל הגדול של הירוקים, נשמע נלהב: "הוא שחקן גדול והוא יכול לשדרג את מכבי חיפה ולחזור על העונה החלומית שהיתה לו בשנה שעברה בבית"ר. אני מאמין בו מאוד. יש לו רגל שמאל אדירה, הוא מאוד טכני ומהיר ויש לו הרבה כדורגל טוב, הוא החתיכה החסרה בחיפה כי הוא גם יכול להשלים את אלירן עטר".

 

הסוכנת של האוסטרלי-אוקראיני ויקי ואקנין אמרה: "ניקיטה מאוד מרוצה בחיפה והמשפחה שלו מאושרת כאן. הייתה תקופה שהוא היה חולה ולא יכול היה לשחק, אבל עכשיו זה מאחוריו, ואני מאמינה שנראה אותו חוזר ובגדול ועוזר למכבי חיפה במטרות שלה להשתלב בצמרת הגבוהה".

 

גם דן איינבינדר, החבר הטוב מבית"ר, מפרגן: "הוא היה מאוד משמעותי אצלנו בשנה שעברה, שחקן מצוין ובחור טוב ושקט שעובד הרבה. יש לו מהירות אדירה, ופיניש מצוין מול השער. חבל שהוא לא משחק אצלנו השנה".

 


בבית"ר מתגעגעים לסקורר (ערן לוף)


רוקביציה אמור לחזור בשבועות הקרובים להרכב לצד גילי ורמוט ואלירן עטר. המשמעות ברורה: נגיסה משמעותית עוד יותר בדקות המשחק של גליינור פלט ופיראס מוגרבי. זה גם יהיה מבחן משמעותי. לראשונה העונה, תשחק מכבי חיפה עם כל האסים שלה יחד. אז יהיה אפשר להעריך בצורה יותר טובה כמה הירוקים חזקים ולאן העונה הזאת יכולה לקחת אותם. 


הוא יחזור בגדול: סין מחכה לו?
ב-21:00 רוקביציה עשוי לקבל דקות משמעותיות מול האקסית במטרה להזניק את הירוקים למקום השני. אז האם הוא קלף מנצח? "תקופת ההתאקלמות כבר מאחוריו כי הוא מספיק זמן במכבי חיפה ועכשיו הגיע הזמן שלו לפרוע שטרות ולהצליח. עם הקהל הגדול של חיפה שיתמוך בו, אני מאמין שיעשה את זה", מוסיף קטן.

 

בית"ר, שמתקשה בחלק הקדמי ונמצאת במערבולת, לא באמת מצאה מחליף לאוסטרלי ואיינבינדר בטוח: "הוא יכול לתרום להם המון. שחקן אדיר, נצטרך לשים עליו עין כי אנחנו יודעים שאסור להשאיר אותו לבד".

 

"הוא יחזור ובגדול ליכולת שאנחנו מכירים מהעונה הקודמת. כפי שאמרתי הוא התאקלם מצוין וכבר מחכה להראות את היכולת הגבוהה והמוכרת שלו", הוסיפה ואקנין.

 


בסין יתעניינו בו? רוקביציה (ערן לוף)

 

לאחרונה נפוצו שמועות לפיהן זוכה האוסטרלי לחיזורים בליגה הסינית מאחר והוא לא יחשב שם כזר. "לשחקן עם דרכון אוסטרלי תמיד יש התעניינות בסין, אבל עוד נראה מה יהיה. נכון לעכשיו הסינים מחפשים כוכבים גדולים. הוא טוב, אבל הםם פשוט מחפשים שמות. הדרכון נותן לו יתרון כי הוא לא נחשב זר", סיכמה ואקנין. ב-21:00: יגרום להם להתחיל להתעניין בו ברצינות?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי