הלם: ויקטור צ'אנוב הלך לעולמו בגיל 57

ויקטור צ'אנוב. מוות פתאומי
ויקטור צ'אנוב. מוות פתאומי | צילום: AFP

שוער העבר של מכבי חיפה מת. חזן: "מקצוען ברמות, אני בשוק"

(גודל טקסט)

אבל גדול בכדורגל הישראלי בגלל ובמועדון הכדורגל של מכבי חיפה בפרט על דבר מותו של שוער העבר האוקראיני ויקטור צ'אנוב. צ'אנוב הלך לעולמו בגיל 57. צ'אנוב הגיע לישראל בתחילת שנות ה-90 והחליף בשער את גיורא אנטמן.

 

ארבעת המשחקים הראשונים שלו בישראל לא ספג שער ובתום עונת המשחקים הראשונה שלו במועדון זכה בדאבל היסטורי עם המועדון הירוק. צ'אנוב שיחק במכבי חיפה במשך שלוש עונות ובעונה האחרונה הושאל לבני יהודה.

שלמה שרף, שאימן את צ'אנוב במכבי חיפה, אמר: "לא ידעתי בכלל שהוא חולה. אני המום ולא מבין מה קרה. זו הפתעה גמורה. הוא היה ספורטאי למופת ואיש מיוחד במינו. אני בהלם". 

שורה אוברוב, ששיחק עם צ'אנוב בנבחרת ברית המועצות, נשמע בהלם: "כבר לפני שלושה שבועות ידעתי שהוא במצב אנוש. התפללנו שיצא מזה, חבל שהוא מת. מספרים שהוא נפל על הראש מחוץ לביתו, ניתחו אותו אבל זה לא עזר. הכרתי אותו מקרוב בנבחרת. בזכותו הגעתי לישראל, אני לא מאמין. הוא היה מסודר והחזיק עסק".

טל בנין התייחס למותו ואמר: "הכרתי אותו בהופעת הבכורה שלי בנבחרת מול ברית המועצות. עונה לאחר מכן זכיתי לשתף איתו פעולה במכבי חיפה. הוא הגיע לאחר שהובסנו 5:0 מול מכבי נתניה וזכינו איתו בדאבל היסטורי. שוער גדול עם כריזמה ויכולת מנהיגות. מלבד היכולת על הקו הוא שינה את כל המשחק עם יכולת דיוק בבעיטה והטכניקה שהייתה לו. הוא היה דוגמה ומופת למקצוענות ברמות הכי גבוהות". 

 


צ'אנוב עם דינמו קייב בישראל (מכבי חיפה, רשמי)

 

כוכב אחר ששיתף עמו פעולה היה הקשר אלון חזן: "אני בשוק. ויקטור היה שוער מדהים ובן אדם מקסים. מקצוען ברמות שהתחיל דרך חדשה של שוערים עם משחק רגל כמו של קשר. אני הייתי מתוסכל ממנו בשנתו הראשונה בארץ כי שיחקתי בהפועל פתח תקווה שנאבקה עם חיפה והוא היה הגורם המשמעותי ביותר בזכייה שלהם".

צ'אנוב החל את דרכו בשחטאר דונייצק ואת מרבית הקריירה עשה בדינמו קייב עמה זכה בשלוש אליפויות וחמישה גביעים, וכן בגביע אירופה למחזיקות ב-1986. בתחילת שנות ה-90 הגיע צ'אנוב למכבי חיפה, זכה עמה בדאבל והשלים שלוש עונות בכרמל לפני ששיחק עונה אחת בבני יהודה. לאחר מכן חזר לאוקראינה ושיחק עונה אחת בפ.צ בריספול לפני שהודיע על פרישה. 21 הופעות היו לשוער במדי נבחרת ברית המועצות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי