הפועל תל אביב חשפה את פירוט החובות

כבירי. הקפאת ההליכים יוצאת להדרך
כבירי. הקפאת ההליכים יוצאת להדרך | צילום: אריאל בשור

האדומים פתחו בהקפאת הליכים: כמה כבירי השקיע ומה שווי השחקנים?

(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי. הפועל תל אביב הגישה בקשה דחופה להקפאת הליכם באמצעות עורכי הדין רון בר-ניר, ליאור בר-ניר ושי בר-ניר ממשרד מ.פירון ושות'.

במסגרת הבקשה נטען כי חובות הקבוצה לנושיה עומדים על למעלה מ-100 מיליון שקלים וכי על סכום זה יש להוסיף עשרות מיליוני שקלים שקיבלה הקבוצה מבעל השליטה בקבוצה אמיר כבירי. 

בבקשה נכתב: "יחד עם התופעה שהשתרשה בעבר של 'גלגול' ההפסדים, החובות והתביעות הפתוחות לשנים הבאות, ברור מאליו 'מה סופו של כל בלון', ויום הפיצוץ אכן הגיע במשמרתו של אמיר כבירי". לגבי הבעלים, נטען שהעביר 43 מיליון שקל מכיסו הפרטי. עוד נטען שההתאחדות והמנהלת התחייבו להעביר 1.2 מיליון שקל לידי עו"ד בר ניר להבטחת תקציב הפעלה. 

הפועל ת"א מבקשת לקבל צו הקפאת הליכים תוך 48 שעות, 30 יום להגשת הסדר נושים ולמנות את עו"ד בר ניר לנאמן מטעם בית המשפט. הגרעון על פי הבקשה צמח מ-44 מיליון שקל ב-2013, ל-57 ב-2014, ל-82 ב-2015 ועומד כעת על יותר מ-100 מיליון שקל. עד סוף העונה צריכה הפועל ת"א להעביר 41.7 מיליון שקל. 

כבירי. השקיע 43 מיליון שקל מכיסו הפרטי (דני מרון)

על פי הבקשה, עלות השכר ברוטו של השחקנים, הצוות המקצועי ועובדי המנהלה מסתכמת ב-1.858 מיליון שקל ברוטו לחודש. החשבון בבנק הפועלים בסניף בבלי בתל אביב נמצא בחריגה ולמעלה מ-10 המחאות חזרו. כמו כן, הפועל ת"א צריכה להחזיר הלוואה לבנק דיסקונט בסך קרוב ל-10 מיליון שקל. 

עוד פירוט התחייבויות: 15.494 מיליון שקל לנושים פיננסיים, 1.704 מיליון שקל תשלומי שכר, 3.284 מיליון שקל למס הכנסה (לעונה הנוכחית), 26.2 מיליון שקל למס הכנסה בגין השנים 2009-2014, 39.498 מיליון שקל לנושים בלתי מובטחים, 15 מיליון שקל תביעות משפטיות (16 הליכים משפטיים שונים). 

הבקשה מפרטת את נכסיה של הפועל ת"א: שווי כרטיסי שחקן – 11.7 מיליון שקל, 11.1 מיליון שקל תביעות מעידן אלי טביב וזאת בנוסף להסכם עם החברה הסינית CMEC שהתחייבה להעביר 10 מיליון יורו לחמש שנים ברגע שתחתום החברה הסכם קבלנות לבניית האצטדיון בבת ים. 

עו"ד שי בר ניר, שהגיש את הבקשה, כתב: "מאליו ברור כי בנסיבות דלעיל מתחייבת בדיקה יסודית של התנהלות המועדון ב-10 השנים האחרונות". הפועל ת"א מבקשת להיכנס להקפאת הליכים כדי להגיע להסדר עם הנושים, לגבש תכנית הבראה ובמקביל למצוא משקיעים. 

עמותת האדומים: דורשים כי הערבויות ישמשו לתשלום שכר עובדי המועדון

בהודעה רשמית שפרסמה עמותת "האדומים", נמסר כי "נשלח מכתב דחוף ליו"ר הבקרה התקציבית, רו"ח עופר אורליצקי, ובו דרישה כי הערבויות הנמצאות בידי הבקרה לטובת תקציבה של הפועל ת"א ישמשו גם לתשלום שכרם של עובדי המועדון, העובדים הזמניים במחלקת הנוער ונותני השירותים הקבועים.

במהלך השעות האחרונות פורסם כי בכוונת הבקרה להפשיר כספים מהערבויות המצויות בידה לטובת תשלום שכר נובמבר של שחקני הקבוצה והצוות המקצועי וכן להעמיד את הערבויות לטובת הנאמן.

העמותה חושבת כי על הבקרה להבטיח שערבויות אלו ישמשו גם לטובת עובדי המועדון הקבועים והזמניים אשר בשל הבקשה להקפאת הליכים שהוגשה כעת שכרם מוגן באופן חלקי בלבד על ידי הביטוח הלאומי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי