הקהל ביציע המזרחי פוגע בבית"ר

תפאורה יפה
תפאורה יפה | צילום: דני מרון

בית"ר שוב הפסידה לסכנין בטדי, אך את אורגד האוהדים העציבו עוד יותר

(גודל טקסט)

שמונה הדקות האחרונות במשחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין (1:0) אמש ייחשבו לעד כאחד משיאי השפל של היציע המזרחי. בעיצומה של מחצית טובה של הצהובים שחורים, שרק שלל החמצות משוועות (איזה ערב נורא של עידן ורד) מנעו מהם יתרון מבטיח של שניים או שלושה שערים, הבקיע רמזי ספורי שער לזכות האורחים. גניבה של ממש ודוגמה חיה לאכזריותו של משחק הכדורגל.

 

אולם זה לא העניין כאן, אלא שריקות הבוז הנוראיות מצד המזרחי מאותו דקה ועד הסיום. החוק הבלתי כתוב לכל קבוצת אוהדים באשר היא, מדבר על עידוד עד הדקה האחרונה, בטח במצב של יתרון בשער בודד, בטח ובטח במצב שבו התמיכה העצומה של 8,000 צופים במשחק בית יכולה הייתה להביא לפחות לשוויון.

 

 

אבל כמו במקרים רבים בעבר – מפרשת סדאייב וקדאייב ועד ההתפרעויות המכוונות כדי לפגוע כספית בבעלים אלי טביב כפי שעלה מעדויות אנשי לה פמיליה העצורים – לאנשי המזרחי חוקים משלהם. או יותר נכון, האנשים האלה הוכיחו שוב שהם אוהדים על תנאי, שהם מעל הקבוצה.

 

אם משהו לא נעשה לרוחם או לטעמם –  כמו שחקן מוסלמי חלילה בחולצה צהובה על כר הדשא או תוצאות רעות נגד היריבים הכי שנואים (הפועל תל אביב וסכנין), הם הופכים את עורם מאוהד למתנגד.

 

אמורים להיות באותו מחנה. היציע המזרחי בפתיחה (דני מרון)

 

אלה היו רגעים קשים לצפייה לכל אוהד בית"ר שלא משתייך למחנה שלהם. הילד פרץ בבכי נוראי לידי מול המסך ואני ניסיתי להרגיע אותו ולומר שכלום לא נגמר, שצריך להאמין ולעודד, ובמקביל הצטערתי על כך שהתבגרתי, שאני גר רחוק, שאינני יכול להגיע לכל משחק כמותם.

 

התבאסתי קשות מכך שהם, שאמורים להיות במחנה שלי, מתעסקים בבוז נוראי, קללות גזעניות והשלכות חפצים שנעשו בכוונה כדי לפגוע בקבוצה. שבזכות ההתמדה הם, אנשי המזרחי, השתלטו לנו על הקבוצה. ולא, אני לא עובר לנורדיה. שהם יעברו.

בדקות המכריעות הם לא זכו לתמיכה המוכרת מהיציע (דני מרון)

בן שמעון בכיוון הנכון

בטור הקודם כתבתי בבירור שרן בן שמעון צריך להניח את המפתחות, אבל המאמן לא עשה זאת וגם טביב לא מיהר לפטר ובינתיים חלו כמה שינויים לטובה. אריק סאבו הועף מהסגל (איך בכלל התלהבו מראש משחקן היה מחליף באימפריה כמו פאוק סלוניקי?), יוהאן אודל טס לספסל ודוד קלטינס שיחק בקישור.

 

במחצית השנייה דן מורי (בלם לליגת הוותיקים כל היותר) היה החילוף הראשון של בן שמעון ומהרגע שיצא זאת הייתה בית"ר אחרת. אחר כך גם נזרק שמעון אבוחצירה למערכה ונוצר רושם שהמאמן הולך ונפטר מעכבותיו.

 

עשה את השינויים המתבקשים (דני מרון)

 

אם בן שמעון ימליץ לטביב לארוז בינואר את מורי, אודל וקלאודימיר לצד סאבו, ישלח את יעקב בריהון להתחשל בקבוצה בליגת העל (אולי בטרייד לאשדוד שיביא בחזרה את חן עזריאל) ויביא רכש צעיר ובעיקר מהיר, אפשר יהיה לתת חצי שני טוב יותר שיבטיח לעונה נוספת את המקום הרביעי והכרטיס לאירופה.

 

נ.ב

מישהו מוכן להסביר לי איך איתי שכטר עושה את זה? הרי מדובר בחלוץ שבקושי כובש וממעט לבשל, ועדיין הוא מחזיק בתואר יקיר האוהדים בטדי.

 

יקיר האוהדים גם בלי מספרים. שכטר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי