הראשון בשער: הזרים שכיכבו בין הקורות בישראל

מצעד השוערים
מצעד השוערים | צילום: אריאל שלום, עדי אבישי, AFP

צ'אנוב תיפקד כמחסום, אובארוב היה בלתי ניתן להכנעה וקאלה הרגיש בבית

(גודל טקסט)

מאות של זרים עברו בכדורגל הישראלי בעשורים האחרונים בהם גם עשרות שוערים. חלקם הפכו למושא ללגע, חלקם נכנסו עמוק לתודעה. הוויכוח על האפודה מספר אחת מבין הזרים תימשך כאן כנראה כל עוד הכסף הגדול יישפך אצל קבוצות הצמרת אבל בינתיים החלטנו לדרג לכם את עשרת המובילים.

 

ברשימה נכללים שוערים שהספיקו להיות כאן עונה שלמה ולא כאלו שהצליחו להרשים העונה כמו אמיליוס זובאס או פיט פלטהאוזן. להם כנראה יהיה את הזמן שלהם להיכנס למצעד.

 

 

10. ירוסלאב באקו
קבוצות
: הפועל תל אביב, הפועל ירושלים
תקופה בישראל:  שלוש עונות
תראו אותי: אם שכחתם את הפולני שמתנשא לשני מטרים אז ראוי להיזכר. שוער שנהג ללבוש מכנסיים ארוכות, התקשה מעט בירידה לכדורים שטוחים, אך ידע לא מעט הצלות יפות גם באדום של תל אביב וגם בזה של ירושלים. 38 הופעות בנבחרת פולין מוכיחות שבהחלט היה כאן אחד מבכירי השוערים באותה תקופה.

 

9. מרטין פשקו
קבוצות
: הפועל אשדוד, צפרירים חולון, מכבי קריית גת, מכבי נתניה
תקופה בישראל: שש עונות
תראו אותי: השוער הסלובקי הגיע כאלמוני יחסית למדי הפועל אשדוד כשזו שיחקה בלאומית. מהר מאוד הוכיח את עצמו בין הקורות וזכה לקפוץ במעלה הליגות. שוער יציב, סולידי ולמרות ששיחק בעיקר בקבוצות שנלחמו על חייהן בליגה, מקומו בליגה לאורך כמה עונות הכניס אותו לתוך העשירייה.

 


פשקו, תקופה לא מבוטלת (עדי אבישי)

 

8. ולדימיר סטויקוביץ'
קבוצות:
מכבי חיפה
תקופה בישראל: שנתיים
תראו אותי: כנראה לא שכחתם אם אתם כאן אבל שוער נבחרת סרביה הגיע עם רזומה מרשים מאוד לכרמל. לצד הצלות נהדרות וניסיון רב בין הקורות, הגיעו גם רגעים פחות נעימים הרבה בגלל חוסר ההצלחה של מכבי חיפה. ועדיין, אין ספק שמדובר באחד הטובים שהיו כאן.

 


סטויקוביץ', בחיפה מתגעגעים? (עדי אבישי)

 

7. חואן פאבלו קולינאס
קבוצות
: מכבי תל אביב
תקופה בישראל: שנתיים
תראו אותי: יש באמת צורך? הגיע בעונה של פאולו סוזה והיה חלק מהמהפכה הצהובה בעידן השליטה בכדורגל הישראלי. רבים פיקפקו ביכולתו, קראו לו בינוני, אך דווקא כשעזב לאחר שתי אליפויות וטרבל אדיר, הוא הצליח רגע לפני העליה למטוס להיכנס ללב כשהיה לו חלק במסע המרשים של מכבי תל אביב לשלב הבתים של ליגת האלופות. הקהל התאהב ונשאר קשור, קולינאס ממרומי גילו היה בהחלט שוער מהטופ שהיה פה.

 


התגעגעו אחרי שהלך, חואן פאבלו (אודי ציטיאט)

 

6. דלה איינוגבה
קבוצות
: בני יהודה, הפועל אשקלון
תקופה בישראל: עשר עונות
תראו אותי: אז תגידו שערים מגוחכים, תגידו לא רואה טוב, תגידו מה הוא עושה כאן, אבל העובדה שהוא כאן כבר 11 עונות, שומר על יציבות ורשם לא מעט הצלות על המגרשים שלנו. הכבוד איתך, דלה.

 


איינוגבה, מקום מכובד בכדורגל שלנו (עדי אבישי)


 

5. פרדראג ראיקוביץ'
קבוצות
: מכבי תל אביב
תקופה בישראל: עונה וחצי
תראו אותי: עם תג מחיר של שלושה מיליון יורו, פוטנציאל כשוער הטוב בעולם לגילו וחיזורים אפילו מגרמניה ואנגליה, "ראיקו" עדיין כאן אבל תהיו בטוחים: כשהוא יהיה על הבמות הגדולות באירופה, אתם תהיו גאים שראיתם אותו במו עיניכם בלייב.

 


ראיקוביץ', עוד ידרוך בבמות הגדולות (דני מרון)

 

4. קאלה דרשלר
קבוצות
: מכבי ת"א, בית"ר ירושלים, הפועל ב"ש, הפועל חיפה, הפועל פ"ת, מכבי קריית גת
תקופה בישראל: תשע עונות
תראו אותי: הגיע עם מטען של סימני שאלה לאחר ששימש בעיקר כשוער מחליף באירופה אך מהר מאוד תפס מקום של כבוד במכבי תל אביב ובית"ר ירושלים. אז נכון, היו לו גם רגעים מביכים ויעידו על כך בקופנהאגן, אבל מבנה הגוף, האתלטיות והעונות הראשונות שלו לא יכולות להשאיר אותו בחוץ. כנראה שגם הוא לא רוצה לצאת החוצה מאיתנו – הרי הוא כבר מזמן ישראלי.

 


דרשלר, הפך לישראלי (דני מרון)

 

3. ויקטור צ'אנוב
קבוצות
: מכבי חיפה, בני יהודה
תקופה בישראל: שלוש עונות
תראו אותי: צעירי האוהדים של מכבי חיפה אולי לא זכו לראות אותו, אבל אלו שבילו בשנים ההם בקריית אליעזר נהנו מהשוער והשפם ומלא מעט הצלות אדירות. הגיע מדינמו קייב אחרי גביע עולמי בשערה של נבחרת ברית המועצות ונשאר כאן כל הדרך לדאבל ירוק והופעות בלתי נשכחות. שמו נחקק בהיסטוריה של המועדון הירוק.

 

2. אלכסנדר אובארוב
קבוצות
: מכבי תל אביב
תקופה בישראל: תשע עונות כשחקן ועדיין כאן
תראו אותי: ההתלבטות אם לבחור בו בפסגה היתה גדולה. תשע עונות במכבי תל אביב, שלוש אליפויות בשנות ה-90 ומשחקים שפשוט אי אפשר היה להכניע אותו, הכניסו אותו גבוה ברשימה. התערה מהר מאוד בחברה שלנו ונשאר ישראלי ובעיקר צהוב.

 


אובארוב, היו ימים שאי אפשר היה לעבור אותו (עדי אבישי)

 

1. וינסנט אניימה
קבוצות
: בני יהודה, הפועל תל אביב, מכבי תל אביב
תקופה בישראל: שבע עונות
תראו אותי: החתול הניגרי שהספיק לעבור בשלוש הקבוצות של תל אביב תפס את הבכורה. כבר ממשחק האימון הראשון שלו בכתום, משחק שהיה ברעננה אפשר היה לשמוע בחימום את ציוות המילים: "אין דברים כאלה". הצלות של חתול אמיתי, מנהיגות ושקט. התארים הגיעו לאחר מכן, גם באדום וגם בצהוב. מישהו לא מפנטז שיחזור לסיבוב נוסף אצלנו?

 


אפקט החתול, אניימה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי