וידיגאל יחתום לעונה וחצי כמאמן מכבי תל אביב

וידיגאל. נראה אדיש אבל הקבוצות שלו משחקות עם תשוקה
וידיגאל. נראה אדיש אבל הקבוצות שלו משחקות עם תשוקה |

האנגולי של ארוקה יגיע ארצה בראשון: "שמח ונרגש". קרויף: "יעזור להגשמת השאיפות"

(גודל טקסט)

כפי שפורסם לראשונה בספורט1: מאמן ארוקה, ז'וזה וידיגאל, בן 47, הידוע בכינויו ליטו, יגיע ביום ראשון לישראל ויחתום לעונה וחצי כמאמן מכבי תל אביב, כך אישרה הלילה (בין שישי לשבת) מכבי תל אביב. וידיגאל ניהל אמש (שישי) את המשחק האחרון שלו כמאמן ארוקה בסטאדיו דו לוז נגד בנפיקה (3:0) ונפרד משחקניו.

וידיגאל יגיע במקומו של שוטא ארבלדזה שפוטר ב-4 בינואר השנה. מאז ניהל ג'ורדי קרויף את משחקי הצהובים בהצלחה רבה, אבל סירב להודות שיאמן עד תום העונה. כעת ברור גם למה. בסיום המשחק מול האלופה סירב קצין העיתונות של ארוקה לתת לוידיגאל להתייחס לשאלות בדבר מעברו למכבי תל אביב, אבל הפרסום הראשון בספורט1 כבר הובלט בכל כלי התקשורת הפורטוגלים.

המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף אמר לאתר הרשמי: "ליטו היה על הרדאר שלנו כבר זמן מה. הוא מביא איתו ידע טקטי, מוסר עבודה ושאפתנות המתאימה בצורה אידיאלית לתרבות שלנו במועדון. אני מאמין כי בעזרת התמיכה של כל משפחת מכבי, ליטו, יעזור למכבי להגשים את השאיפות שלנו".

ליטו וידיגאל אמר לאתר הרשמי של המועדון: "אני שמח ונרגש להצטרף למועדון פנטסטי שכזה. ברצוני להודות לכולם ובמיוחד לבעלים, מיץ' גולדהאר, על האמון שנתנו בי ואני מתחייב בפני כולם כי אעבוד ללא לאות על מנת שנצליח".

הבעלים מיץ' גולדהאר: "יש בפנינו עבודה רבה ואני מאמין כי לליטו יש את היכולות הדרושות והוא מתאים למועדון שלנו. יחד עם כל האוהדים אני רוצה לברך אותו ולאחל לו בהצלחה בתפקידו החדש".

נחשב לכוח עולה בכדורגל הפורטוגלי. וידיגאל

וידיגאל נחשב בפורטוגל לכח עולה. הוא העלה את ארוקה שהיא קבוצה קטנה מהליגה השנייה לראשונה והוליך אותה לליגה האירופית לאיחר שסיים בשנה שעברה במקום החמישי. הוא אולי התוודע לג'ורדי מהזמן שעבד בקפריסין לאחר שאימן בעונת 2013/14 את א.א.ל הקפריסאית. ארוקה הודחה בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית בידי אולימפיאקוס, אבל עשתה חיים קשים ליוונים. אחרי שהפסידו 1:0 בבית, יצאו שחקניו של וידיגאל לפיראוס והוליכו 0:1 בתום 90 דקות. ההתמודדות הלכה להארכה שם הבקיעה אולימפיאקוס פעמיים ניצחה 1:2 ועלתה לשלב הבתים.

קרויף. גם וידיגל עבר בקפריסין (עדי אבישי)

ליטו הוא יליד אנגולה ומחזיק באזרחות כפולה אנגולית-פורטוגלית. קריירת המשחק שלו לא התעלתה לגבהים, אך הוא הופיע 16 פעמים במדי נבחרת אנגולה. הוא אימן בעבר גם את אמדורה, פורטימוננשה, אוניאו לייריה, נבחרת אנגולה ולפני ארוקה את בלננשש. הוא נחשב בפורטוגל למאמן מוכשר מאוד שההגנה שלו מאוד יציבה והכדורגל שלו מבוסס על משחק מהיר ומתפרצות. 

וידיגאל. הכדורגל שלו מתבסס על מתפרצות ומשחק מהיר

וידיגאל הגיע ממשפחה של אנשי כדורגל. אחיו שיחק בעבר בנאפולי. הוא שואף להתקדם וכרגע מעבר לקבוצה גדולה בפורטוגל לא על הפרק כך שהוא רוצה לאמן קבוצה כמו מכבי תל אביב ממנה הגיע פאולו סוזה להצלחה בשווייץ עם באזיל ופיורנטינה באיטליה. כזכור, 

בפורטוגל אומרים שהוא איש קצת מצחיק שמדבר מאוד בשקט ונראה אדיש. אחד מכתבי "רקורד".סיפר: "הוא נראה כאיש שאין לו שום תשוקה כמעט אדיש, אבל הכדורגל שהקבוצות שלו משחקות מלא תשוקה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי