חלמאות בהפועל ת"א: הנוער שייך לטביב

הנאמנים עושים את עבודתם נאמנה
הנאמנים עושים את עבודתם נאמנה | צילום: דני מרון

האדומים גילו כי המחלקה אמורה לקבל מענק על סך 150 אלף יורו

(גודל טקסט)

זה אמור היה להיות דיון מנהלי בעקבות דוח ראשון של הנאמנים. ולמרות שהם ניסו להיות דיסקרטיים ככל האפשר, הבלאגן של מי שניהל את הפועל תל אביב נשפך החוצה גם הפעם. ופה לא מדובר רק בבעלים, אלא גם על בעלי תפקידים אחרים.

 

בסך הכל ארבעה ימי עבודה חלפו מאז מונו הנאמנים, והופ, כמה מפתיע, הם לפתע מצאו מקור מימון חדש. אמנם זניח, רק מענק של 150 אלף יורו שמגיע לקבוצת הנוער (שבכל מקרה מתוקצבת על ידי קבוצת הבוגרים), אבל סכום נאה שבהחלט יכול לאזן את המאזן הגרעוני שהציגו בדוח לבית המשפט.

 

 

אלא שבהפועל, כמו בהפועל של השנים האחרונות, יש בעיה גם עם ליקוט סכום כזה. מדוע? כי בעלי המניות של חברת "הראל אחזקות – קבוצת הנוער" לא שונו מזה שנים. ומי ביניהם? אחד אליעזר טביב ואחד דורון אוסידון, שמחזיקים ב־88% אחוזים מהמניות, ועוד אחד, ניר ענבר שמו, שאם כמנכ"ל היה מטפל בהעברת המניות הללו בזמן, אולי היו בקופה עוד 175 אלף יורו שישפרו במעט את המצב הבלתי אפשרי שבו נמצא המועדון.

 

אבל עכשיו צריכים הנאמנים להגיש בקשת הקפאת הליכים גם לקבוצת הנוער, ורק לאחר שזו תהיה בידיהם, יוכלו לקבל את הסכום לקופתם.

 

אפילו סכום כזה יש קושי ללקט. קוטלר בדיון (דני מרון)

 

2. אם יש משהו מעודד במצבה של הפועל ת"א, כמה שזה יישמע מפתיע, זו העובדה שכולם, אבל באמת כולם, מסביבה עושים הכל למען הצלתה. לא בטוח שזה יעזור, כי בינתיים מדובר רק במחוות קטנות שלא יחלצו אותה מפירוק, אך הן בהחלט מקלות עליה ומאפשרות לה לנשום מעט תחת מעטה הנושים, ההבטחות הלא ממומשות והבורות הכלכליים שמתגלים חדשות לבקרים.

 

הנאמן שאול קוטלר כמובן עושה את שלו, אבל הבשורה מגיעה בדרך כלל דווקא מהשופט איתן אורנשטיין, שהפך לסוג של נאמן מספר 2. זה התחיל עם עיכוב עונש הפחתת תשע הנקודות, ונמשך אתמול, כשאישר לקבוצה את פיטוריו של סימיץ' ואת שליחתם של ניקוליץ' הפצוע ושוינפלד הסרבן לחל"ת.

 

ואז הגיע גם הקטע עם "לאן" – משרד הכרטיסים שמשמש לא פעם ככספומט של הקבוצות. החוב של הפועל ל"לאן" עומד על 1.7 מיליון שקל, לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט. למשרד הכרטיסים יש זכות לשעבד את ההכנסות ממכירת הכרטיסים, שאותם היא מוכרת עבור הקבוצה.

 

עוד לפני הדיון הגיעו הנאמן ובעלי משרד הכרטיסים להסכמה כי יתחלקו בשלל מהמשחק מול מכבי חיפה שווב בשווה, אלא שהשופט אורנשטיין לא אהב זאת, ושאל אם לא מדובר בהעדפת נושים. הוא זימן בדחיפות את הבעלים של "לאן" אבי מסינג לאולמו, ועוד לפני שפתח את החלק השני של הדיון, הבינו הצדדים את רוח הדברים: מסינג ויתר על חלקו, וכל הסכום – 250־300 אלף שקלים לפי הערכת הנאמן – ייכנסו לחשבון הקבוצה.

 

3. ואף מילה על גיא לוזון, שהוא או מענטש נדיר או יודע דברים שהדודים שלו עדיין לא מספרים לכולם.

 

יש לו מה להסתיר או שמא מדובר באצילות? לוזון (דני מרון)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי