יונק, וינטר וגברי מועמדים להחליף את ארבלדזה

יונק
יונק | צילום: אייאקס, רשמי

המאמן טרם עזב את מכבי ת"א, אך קרויף בוחן אופציות. מי מהם יאמן את הצהובים?

(גודל טקסט)

מעמדו של שוטה ארבלדזה במכבי תל אביב מעורר מאוד. ההחלטה נתונה בידיו של מיץ' גולדהאר, אבל ההרגשה היא שהוא עשוי לסיים את תפקידו בקרוב ולכל המאוחר אחרי המשחק האחרון בליגה האירופית מול דונדאק.

 

ג'ורדי קרויף כבר שובר את הראש לגבי מחליף אפשרי, אבל הקושי כרגע הוא למצוא מאמן פנוי באמצע העונה ולא אחד שפוטר מקבוצה אחרת. דפוס העבודה של קרויף עד כה במינוי מאמנים היה למנות כאלה שחקנים ששיחק איתם כשחקן או שקרובים אליו אישית דרך אביו המנוח. פטר בוס ואוסקר גארסיה הם דוגמאות לכך, אך גם ארבלדזה עצמו הוא חלק מחבריו של קרויף.

 

 

לספורט1 נודע שקרויף כבר גישש אצל שני שמות אפשריים. המועמד הנראה עיקרי כרגע הוא וים יונק בן ה-50. קשר העבר ההולנדי ששיחק באייאקס , אינטר וגם בשפילד וונסדי כבר היה מועמד למחלקת הנוער של הצהובים.

 

יונק ידוע בקשריו הטובים עם משפחת קרויף. הוא עבד תחילה כמאמן בנוער של אייאקס ולאחר מכן מונה לראש האקדמיה של המועדון מאסמטרדם לשם הביא אותו יוהאן קרויף כשתיכנן את המהפכה שנכשלה. בעקבות מאבק פנימי בין תומכי קרויף למתנגדיו בהנהלת הקבוצה יונק שמר אמונים והחליט לעזוב. טימן ואן דר לאן מ"פוטבול אינטרנשיונל" אמר: "יונק נזרק מאייאקס בגלל שתמך בקרויף. יוהאן תמיד אמר עליו שיש לו אינטליגנציה מיוחדת ככדורגלן. הוא בטח בו במאה אחוז".

 


וינטר, אגדת העבר תגיע לקריית שלום? (AFP)

 

הוא אמנם לא אימן אף קבוצת בוגרים, אבל גם אוסקר גארסיה הגיע לכאן אחרי שאימן רק את הנוער של ברצלונה

 

מועמד אחר שעלה בקנה הוא כדורגלן העבר ארון וינטר. הקשר עם עבר מפואר באינטר, לאציו ואייאקס כיכב בנבחרת הולנד בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. כיום משמש כמאמן אייאקס עד גיל 19. הוא היה תמיד מקורב למשפחת קרויף וליוהאן ויש לו יחסים מצוינים עם ג'ורדי. בהולנד ידוע שהוא מאוד שאפתן ורוצה בגיל 49 לאמן קבוצה בוגרת. בעבר אימן גם את נבחרת הנוער של הולנד. טורונטו ב-MLS. היו בעבר ידיעות על כך שווינטר הוא גם ממוצא יהודי בגלל מוצאה של אימו.

 

מועמד נוסף ששמו נזרק כאופציה הוא זה של שחקן ברצלונה ואייאקס לשעבר גברי. הוא שיחק בברצלונה, אייאקס, סיון ולוזאן. הוא מקורב מאוד למשפחת קרויף ושיחק בנבחרת קטאלוניה אותה אימן יוהאן. כיום הוא מאמן הנוער של ברצלונה בדיוק בתפקיד של אוסקר גארסיה.

 


מ"לה מאסיה" לישראל? גברי (ברצלונה, רשמי)

 

גם איבן דה לה פניה בן ה-40 עשוי לשמש כאופציה במקרה ואף אחד מהשלושה לא ינחת בצהוב. דל לה פניה שיחק בעבר בברצלונה ואספניול עבד לצד לואיס אנריקה כשאימן בזמנו ברומא.

 


במי הוא יבחר? קרויף (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי