ייני: ההצלחה של הפועל ב"ש גורמת לנו להיות יותר טובים

| צילום: מכבי תל אביב

קשר הרכש של מכבי ת"א במסע"ת לקראת מכבי חיפה. מרסלו ורמון הוצגו

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב השלימה את הכנותיה לקראת המשחק מחר מול מכבי חיפה בסמי עופר (שני, 21:00) ועוד לפני האימון המסכם ערכה את מסיבת העיתונאים לקראת המפגש.

המנג'ר ג'ורדי קרויף, שהחל לשמש כמאמן הקבוצה מאז פיטורי שוטה ארבלדזה לפני למעלה משלושה שבועות, יאמן גם מול הירוקים ונראה כי גם בשבת בנתניה מול הפועל באר שבע, במה שמוגדר למשחק העונה.

 

 

"אנחנו יודעים שמשחק מול מכבי חיפה הוא תמיד מיוחד. זה אצטדיון נפלא ויש איכות רבה בשני הצדדים, קבוצות שמשחקות כדורגל פתוח ורוצות לנצח", אמר קרויף תחילה על המפגש מחר.

 

ההולנדי סרב לספר אם שרן ייני שישב לצדו גם יפתח בהרכב ואמר על המעידות הרבות לאחרונה: "איבדנו נקודות רבות מול קבוצות שהיינו צריכים לנצח. לא נגיד משחקים קלים, אבל אלו נקודות שהיינו צריכים לקחת. כעת ננסה להיות טובים ככל שניתן".

 

על השינויים שביצעה מכבי חיפה: "ההפרש בטבלה והמיקום לא רלוונטי. כשמגיעים שחקנים חדשים הם רוצים להוכיח את עצמם והם יתרגשו וירגישו את התמיכה".

 

כשירותם של טל בן חיים הבלם והחלוץ ואוסקר סקאריונה: "ייתכן שחלקם יהיו בסגל, נראה באימון. כשנדע מה נעשה, נודיע. אני מקווה שנשחק כמו נגד סכנין ולא כמו מול רעננה, אחרת יהיה לנו קשה".

 

ישוב לסגל ועשוי לפתוח (עדי אבישי)

 

סוגיית יוסי בניון שחוזר לכרמל: "אני חושב רק על טובת מכבי תל אביב. אוהדי מכבי חיפה הם לא הבעיה שלי, אנחנו מתרכזים בעצמנו וזה כל מה שמשנה לי. גם הקבוצה צריכה לחשוב רק על עצמה".

צירוף ייני והשאלת דור פרץ: "אני חושב שידענו תמיד ששרן יחזור. הוא שיחק כמגן שמאלי, מגן ימני, בלם, קשר אחורי ושוער. אנחנו שמחים שהוא חזר ויודעים שהוא יעשה הכל כדי להוביל ולהנהיג אותה, הבאנו אותו כי אנחנו יודעים מה הן יכולותיו. בנוגע לדור, הרגשנו שזה חשוב שהוא ישחק דקות חשובות לשחקן צעיר. זה שחקן שיש לו עתיד במכבי תל אביב, הוא יכול להיות כוכב בעתיד. מדובר בעניין של טיימינג".

לצדו של קרויף כאמור ישב שרן ייני שנשאל תחילה אם הוא חזר כדי להנהיג: "לא צריך להתבייש בזה שהביאו אותי גם כדי לעזור למרקם החברתי, אבל בראש ובראשונה הגעתי כדי לשחק ולעזור למועדון. אני לא אכבוש 30 שערים כמו ערן זהבי, אבל אם אני יכול לתת כמה שערים אני אשמח. לא יכול להבטיח אליפות או גביע, אלא מאמץ גדול מאוד וניסיון להשתפר".

הגשים את החלום באירופה: "שיחקתי שנה וחצי בוויטסה, זמן לא מבוטל ושיחקתי הרבה משחקים. הייתי מרוצה, נהניתי מהחיים שם וכך גם אשתי ומשפחתי. ג'ורדי כיבד את הרצון שלי לשחק באירופה וליהנות מתרבות אחרת, אבל מכבי ת"א רצתה אותי בחזרה וכשזה נהיה רציני וקונקרטי והובהר לי שאני יכול לעזור, צריך לחפש סיבות למה לא.

"גם נולדה לי ילדה בשם אריאל, בת 9 חודשים, ומאוד חשוב לי הקשר שלה עם המשפחה שלנו ובמיוחד עם אבא שלי. זה חשוב שהיא תחווה את החיים המשפחתיים האלה. גם כיף להתחרות על תארים".

ייני באימון. "תחרות היא טובה לליגה וגם לנו" (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

הסיטואציה הנוכחית של מכבי ת"א: "כדורגל צריך לדעת לקחת בפרופורציות. אתייחס פעם אחת לב"ש וזה לא יקרה יותר העונה – מה שהיא עושה גורם לנו להיות יותר טובים. תחרות היא טובה לליגה, לנו ואני צופה שרק נשתפר בזכות זה. 

המשמעות של משחק מול מכבי חיפה: "היה 12 הפרש ואמרו שזה נגמר, ואז נפתח מחדש. בכדורגל כל אחת יכולה לנצח ולהפסיד. להגיד שדברים נגמרים זה לא רציני. יש מאני-טיים בסופו של דבר, החודש האחרון, ועכשיו זו תקופה חשובה שאנחנו מודעים לה וניתן את המאה אחוז כדי לקחת כמה שיותר נקודות".

 

עתידו של קרויף"ברור שכולנו רוצים שג'ורדי ומיץ' יישארו ושנשמור על יציבות, ואני מקווה מאוד שכך יהיה כמה שיותר שנים. לא יכול להחליט שום דבר בשבילו, אלא ננסה לרגש אותו מקצועית כדי שיהיה לו קשה לעזוב".

 

עוד לפני שהתייצבו מול התקשורת, הודיע המועדון כי הקשר מרסלו והבלם רמון השלימו את הצטרפותם למועדון. השניים עברו בהצליחה את הבדיקות הרפואיות וערכו אימון ראשון. כידוע מכבי תל אביב רכשה את מרסלו בסכום של 1.5 מיליון יורו ואילו רמון רומא הושאל ב–200 אלף יורו עם אופציה לרכישה בתום העונה. בנוסף, מסתמן ששרן ייני יהיה בסגל.

הברזילאים כבר התייצבו לאימון ראשון (אשר גולדברג)

 

הברזילאים מוצגים רשמית (מכבי תל אביב – האתר הרשמי)

 

המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף עתיד להחליט בקרוב מי מבין נוסא איגייבור שמבוקש בטורקיה ובסין או האריס מדוניאנין יפנו את משבצת הזר הנותר אשר עומדת יחד עם הברזילאים על שבעה זרים. 

 

הרכב משוער : פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, איתן טיבי, איגור פיליפנקה, עומרי בן הרוש ( אבי ריקן), גל אלברמן, האריס מדוניאנין, אייל גולסה, דור מיכה (ברק יצחקי) וידאר קיארטנסון וטל בן חיים.

 


האריס מדוניאנין. משחק אחרון? (דני מרון)

 

ראש בראש

 

* מכבי ת"א לא הפסידה משחק חוץ למכבי חיפה בליגה מאז דצמבר 2012 (שמונה משחקים). אז, ויאם עמאשה כבש ב-0:1. 

 

 

* הצהובים ניצחו רק פעם אחת וכבשו שני שערי ליגה בשלושת משחקי החוץ האחרונים שלהם. 

 

 

* מכבי חיפה מגיעה למשחק לאחר ארבעה הפסדים רצופים בכל המסגרות – הרצף הכי גרוע שלה מאז אוקטובר-נובמבר 2014. 

 

 

* ברק יצחקי הוא שחקן מכבי ת"א האחרון שעדיין נמצא בסגל שכבש לרשת מכבי חיפה במשחק שנערך בחיפה. זה קרה בספטמבר 2013. 

 

 

* וידאר קיארטנסון כבש שלושה שערים בארבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. 

 

 

* מכבי חיפה סגרה בדיוק 300 דקות ליגה ללא כיבוש. האחרון שעשה זאת – גילי ורמוט ב-1:1 מול בני יהודה. 

 

 

יוסי בניון. במרכז העניינים (עדי אבישי)

 

 

שחקני המפתח

 

אניס אלושי: קשר נבחרת קוסובו שהגיע מנירנברג ייזרק מיד להרכב. מבין ארבעת שחקני הרכש שהגיעו בינואר, סימן השאלה הגדול ביותר מרחף סביב אלושי. הירוקים הביאו אותו כדי לקבל ניסיון, פיזיות ומנהיגות. אין יריבה טובה ממכבי תל אביב כדי לקבל טעימה ראשונה מיכולתו של הקשר הוותיק שהגיע לקבוצה במשבר עמוק. 

 

 

יוסי בניון: אם יפתח או לא יפתח, הקשר בן ה-36 יעמוד במרכזו של המשחק. במפגש הקודם בנתניה, אוהדי הירוקים לא הפסיקו לקלל את בניון. עכשיו כשהוא חוזר לראשונה לסמי עופר, קבלת הפנים תהיה חמה יותר. בניון נראה טוב במשחקים האחרונים תחת ג'ורדי קרויף וגם קיבל הרבה יותר הזדמנויות לשחק. האם הוא יקבל הזדמנות להשתיק את המקללים? 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי