מיטרוביץ': "בבני יהודה לא היתה לי שמחת חיים"

מיטרוביץ'. המושבה זה לא מגרש ביתי
מיטרוביץ'. המושבה זה לא מגרש ביתי | צילום: עדי אבישי

"לא בשבילי לשחק בקבוצה קטנה". הסרבי נפרד מהשכונה ויורה. ראיון

(גודל טקסט)

בינואר 2016 נפרד ניקולה מיטרוביץ' ממכבי תל אביב לטובת הליגה השנייה בסין. חודשים איומים מבחינה אישית עוררו אצלו געגועים עזים לישראל. אז הוא חזר לתל אביב. הפעם לבני יהודה. הפעם הרומן היה קצר בהרבה. אחרי 18 משחקים בלבד, הסרבי עזב לטובת אנורתוזיס הקפריסאית. כעת, הוא מתפנה לסכם תקופה בראיון לספורט1.

 

"היו כל כך הרבה סיבות שלא הצלחתי בבני יהודה, פשוט לא התחברתי לקבוצה, איבדתי את שמחת החיים, שום דבר לא הלך מהרגע הראשון. הגעתי בלי מחנה אימונים, הקבוצה הייתה במומנטום שלילי, כישלון נגע בכישלון והיה קשה לבלום את זה. התחלפו מאמנים, וכך גם הוחלפו שיטות ופילוסופיות משחק והכל בפרק זמן כל כך קצר. זה לא קל בשבילי אחרי ששיחקתי בכמה קבוצות גדולות להסתגל לקבוצה קטנה. עם כל הכבוד לכולם, ראיתי שזה לא בשבילי. חשבתי שהדבר הכי טוב הוא שאעזוב, דיברתי עם הבעלים וביקשתי לעזוב נוכח המצב".

 

הם ציפו ממך לשפר את הקבוצה והבקעת רק שער אחד ב-18 משחקים. מה הסיבה?

"אני לא יכול להוביל קבוצה, אלא להשתלב בקבוצה שרצה. ברגע שהמומנטום שלילי, אני לא יכול לשנות את המצב בכוחות עצמי. בבני יהודה השנה כלום לא התחבר וראו את זה, אני חלק מקבוצה וזה השפיע גם עליי. פשוט לא הצלחתי להתבטא בגלל המצב שנוצר".

 

התייחסו אליך יפה?

"יוצא מהכלל, אין לי מלים. ברק אברמוב ויוסי כהן הם חברים אישיים שלי, וכך גם כל השאר. היה לי חוזה טוב שם, אבל אני לא נשאר בשום מקום בגלל הכסף. אמרתי להם אני רוצה לעזוב כי אני לא שמח. הם הבינו אותי".

 

אכזבת את עצמך בבני יהודה?

"ברור שאכזבתי, לא תרמתי לקבוצה, אבל ניסיתי, באמת ניסיתי. קשה לי להתבטא בקבוצות קטנות. זה לא בשבילי. הסגנון של הכדורגל, האימונים, שום דבר לא התאים לי. אם הייתי יודע מראש לא הייתי מגיע, הייתי אומר להם שאני מכבד אותם, אבל זה לא מתאים לי. עכשיו זה הזמן לעזוב, ואני בטוח שבני יהודה תישאר בליגה עם השינוי שהיא עשתה".

 

מיטרוביץ'. אברמוב קיבל אותי מאוד יפה (עדי אבישי)

 

מה הייתה הבעיה של אריק בנאדו?

"זה לא רק בנאדו, אחריו הגיע יעקב אסייג וכלום לא השתנה. כשאתה מפסיד כל הזמן הביטחון נפגע, שמחת החיים, מתחיל לחץ, וזה מקום שרק לפני שנתיים חווה טראומה של ירידה ויש שם לחץ מהקהל. המושבה זה לא מגרש ביתי, הקבוצה לא התגברה על עזיבתו של פדרו גלבאן שבינתיים חזר. היו המון בעיות וכלום לא התחבר".

 

מסר לקהל של בני יהודה?

"אני מצטער שזה המצב ושזה נגמר כל כך מהר. אני קשר, אבל אני לא שחקן שמבקיע 20 שערים בעונה. מאחל להם רק טוב, יש שם שחקנים טובים וצוות טוב ובעל בית מדהים, שאוהב את הקבוצה, ויש להם עתיד מצוין זה בטוח, אבל קודם הם צריכים להישאר בליגה ולדעתי זה יקרה. ברור שציפו ממני להרבה יותר וגם אני ציפיתי להרבה יותר מעצמי. במצב שנוצר עדיף להיפרד".

 

בן חיים. מיטרוביץ' חושב שהליגה הבלגית קטנה עליו (עדי אבישי)

 

מכבי תל אביב תצא מהמצב הרע?

"ברור שאחרי כמה שנים מצוינות יש להם ירידה, זה דבר מובן. אבל אני בטוח שהם יחזרו למרוץ האליפות ויש להם סיכוי טוב לקחת אליפות. באר שבע נחלשה מפתיחת העונה, זה לא אותה קבוצה שדיברה בחמישיות והרבה פחות הולך להם. מכבי לעומת זאת מתחילה לחזור לעצמה מאז ששוטה ארבלדזה עזב. עם השינויים שיהיו מכבי תדבר חזק".

 

צריך לשחרר את טל בן חיים לקלאב ברוז'?

"לדעתי אין לו מה לחפש בקבוצה כזו. הוא שחקן יוצא מהכלל וזו ליגה שלא מתאימה לו. שיישאר במכבי, יוביל אותה לאליפות ובקיץ יציעו עליו סכום כפול כי הוא פשוט פנומן. שישאיר את כל הכעסים בצד ויבין שזה המאני טיים שלו להיכנס לעמדת המנהיג ולמלא את המקום של ערן זהבי ולדעתי הוא מסוגל לכך. ארבלדזה והוא לא שידרו על אותו גל, אבל עכשיו הכל השתנה ואין סיבה שלא נראה ממנו את אותו כדורגל שמח מתחילת השנה".

 

איך ההרגשה להצטרף לאנורתוזיס?

"הרגשה טובה מאוד, הגעתי לאחת הקבוצות הגדולות בקפריסין, קבוצה בסדר הגודל של מכבי תל אביב או מכבי חיפה. עכשיו יש שם בעיות, אבל אנחנו ננסה להגיע לפלייאוף העליון. כעת חמש נקודות מפרידות בינינו לבין היעד שלנו, וכשנהיה בפלייאוף נרצה להגיע משם למקום באירופה. הם הציעו לי חוזה לשנה וחצי, אבל אני רציתי חוזה עד הקיץ. אם הכל ילך, כשורה לא תהיה בעיה להאריך את החוזה".

 

רוני לוי. איש כדורגל מהמעלה הראשונה (ערן לוף)

 

איך החיבור שלך עם רוני לוי?

"מצוין. הייתה לנו פגישה לבבית. רוני דורש מחויבות ומשמעת טאקטית, ברור לי שקיבלתי כאן צ'אנס גדול ואם אני אהיה טוב אני חוזר לעצמי בגדול וירצו אותי בכל מקום. רוני הוא איש כדורגל מהמעלה הראשונה. מצא חן בעיני שהגעתי לקבוצה עם ציפיות גבוהות להשתלב בצמרת, זה הרבה יותר מתאים ל-DNA שלי. אני בטוח שאתרום להם וביחד נצליח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי