מכבי ת"א החתימה את הקשר הפורטוגלי רובן מיקאל

| צילום: עדי אבישי

שחקן הסלסאו בעבר הגיע בהשאלה. קרויף: "הניסיון והיכולת שלו יעזרו לנו"

(גודל טקסט)

חלון ההעברות בישראל מסתיים הערב ומכבי תל אביב הנחיתה שם גדול במיוחד רגע לפני סגירת החלון. מדובר בקשר הפורטוגלי רובן מיקאל, שחקן פורטו ואתלטיקו מדריד בעבר.

מיקאל בן ה-30, שילבש את החולצה מספר 14, כבש צמד שערים נגד פינלנד בהופעת הבכורה שלו עבור פורטוגל ומאז הוסיף עוד 15 הופעות במדי אלופת אירופה.

הקשר עבר בקריירה באוניאו מאדיירה, נסיונאל ופורטו. בקיץ 2011 נמכר לאתלטיקו מדריד יחד עם רדאמל פלקאו, אך לא שיחק בשורותיה והושאל לסראגוסה ולבראגה. קבוצתו האחרונה הייתה שיג'יאז'ואנג הסינית בה שיחק מאז יוני 2015. למיקאל 16 הופעות בנבחרת פורטוגל, הוא זכה עם פורטו בליגה האירופית, בשתי אליפויות ובשני גביעים וכן בגביע עם בראגה. 

המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף אמר לאתר הרשמי: "אנו שמחים לצרף למכבי שחקן בדמותו של רובן. אני מקווים כי הניסיון והיכולת של רובן יעזרו לו להשתלב מהר במכבי ולעזור לנו להגשים את המטרות שלנו".

מיקאל. הרכש הרביעי של הצהובים בינואר (טוויטר)

מיקאל הוא הרכש הרביעי של מכבי ת"א בינואר אחרי מרסלו, רמון ושרן ייני. הוא יהיה הזר השישי של הקבוצה שנפרדה השבוע מהאריס מדוניאנין ומנוסא איגייבור, שעברו לפילדלפיה יוניון ולריזספור בהתאמה.

לצד הרכש, הצהובים ניסו לשים זאת לרגע בצד וקיימו הבוקר את מסיבת העיתונאים לקראת "משחק העונה" בשבת מול הפועל באר שבע (21:00 בנתניה), משחק שאחריו הפער בין השתיים עשוי להצמטק לחמש נקודות או לצמוח עד 11 נקודות הפרש.

קרויף. הבהיר את הדברים לבן חיים ולאביו (עדי אבישי)

ג'ורדי קרויף אמר: "כל המשחקים חשובים לנו, וכמו שאמרתי פעמים רבות זהו מרתון והליגה לא תיגמר בשבת. זה משחק חשוב נגד המקום הראשון וכל נקודה חשובה".

השארת טל בן חיים החלוץ: "זו סיטואציה קשה לטל אני מניח, כי הייתה הצעה טובה. הרגשנו שזה לא תקין שנשחרר שחקן כזה בשלב כזה של העונה. אני חייב לומר גם בשבילו שאם אני מסתכל על הסטטיסטיקה אני רואה שהוא עובד קשה ורץ הרבה.

"אם הייתי מרגיש שהראש שלו לא במכבי, הוא לא היה פותח מול מכבי חיפה.", המשיך קרויף להתייחס לבן חיים, "הוא היה השחקן השני שרץ הכי הרבה במכבי ומבחינתי ברור שהוא בחור שרוצה להיות כאן. אני לא רואה את השארתו כאן כעונש, גם שוחחתי איתו ועם אבא שלו. זה חלק מהמשחק".

בן חיים. "השארתו אינה עונש" (אריאל שלום)

הכנות למשחק במקביל לחלון ההעברות: "תכנית המשחק של ב"ש תוחלט על ידם ואנחנו נצטרך לשחק את המשחק שלנו. אני חושב רק על המשחק בשבת ולכן לא מדבר על דברים אחרים. משלמים לי כדי לעשות דברים במקביל ולא אתייחס לחלון ההעברות, עם כל הכבוד. מדיניות המועדון זה להודיע על דברים שקורים ולא להתייחס לשמועות, שרובן מומצאות על ידי התקשורת. זה מוזר כי היום מסתיים החלון ויש לנו משחק חשוב, חשוב יותר מחלון ההעברות".

כשירות הברזילאים מרסלו ורמון: "הם לא שיחקו שלושה שבועות כי הליגה בברזיל הסתיימה. הם יתחילו לשחק כשהם יהיו מוכנים. המקרה של ייני שונה. סקאריונה? אנחנו נראה".

ייני הבוקר באימון (עדי אבישי)

לצדו של ההולנדי ישב ברק יצחקי שסיפר על שיתוף הפעולה עם וידאר קיארטנסון: "זה נכון שיש חיבור טוב בינינו. יש זרים שלוקח להם זמן להתאקלם ולהתחבר, ואני שמח בשבילו ובשביל הקבוצה שהוא הסתגל ושרואים את יכולתיו. הספידו אותו קצת מוקדם מדי".

יצחקי. מרוצה משיתוף הפעולה עם קיארטנסון (עדי אבישי)

החזרה להרכב: "כמו כל שחקן שמשחק דקות משמעותיות, חובת ההוכחה היא עליי. שמח על האמון שנותנים בי ומשתדל לתת את הכל על מגרש כדי לצבור כמה שיותר דקות".

השארתו של טל בן חיים החלוץ: "שמח שהוא נשאר, אבל אני מבין אותו שהוא רצה להגשים את החלום שלו. הוא כל כולו במכבי תל אביב".

להבקיע במשחק העונה: "אין שחקן לא רוצה להבקיע במשחק כזה. אני מאוד אשמח. ב"ש קבוצה עם סגל מאוד רחב וטוב, ככה שאי אפשר להגיד שיש להם סגל חסר – מי כמוני יודע שפציעות זה חלק מהמשחק. לא רוצה לחשוב על הפסד, רק על צמצום הפער".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי