מתן תורו: בלטקסה יירש את יואב זיו?

יש יורש באגף?
יש יורש באגף? | צילום: אודי ציטיאט

הגניבה מב"ש, ההסטה בתפקיד ששינתה את הקריירה והקשר לדלה עלי

(גודל טקסט)

כשאסף נמני הגיע להפועל פ"ת לקדנצייה שנייה בתחילת העונה, הוא כינס לשיחה את הצוות המקצועי וביניהם עוזרו אורן קריספין ואמר להם: "אני מכיר את מתן בלטקסה עוד מהקדנציה הקודמת. אימנתי בעבר את שי חדד ואני יודע מה זה כשאתה מוגדר כשחקן ורסטילי עם כמה תפקידים אך לא באמת בעל תפקיד אחד. אנחנו חייבים למצוא למתן תפקיד אחד".

 

ואכן, אולי זה מעט נחרץ מדי לומר, אבל נראה שמתן בלטקסה בן ה-21, שרק לפני מספר חודשים השתחרר מצה"ל, חתם השבוע לארבע שנים במכבי תל אביב, הרבה בזכות מעברו לשחק בעמדת המגן השמאלי, שם במכבי חיפשו אלטרנטיבה לעומרי בן הרוש.

 

 

בלטקסה, גדל במכבי שוהם ובגיל 14 עבר להפועל פ"ת, ביחד עם שלושה שחקנים נוספים מקבוצתו. עונת הבכורה הייתה מוצלחת עם עשרה שערים. לא פלא, הרי אז הוא תופקד בחלק הקדמי, אלא שהגיע השינוי שככל הנראה הזניק אותו קדימה.

 

קריספין ששימש כמאמן הנוער, החליט שמקומו כמגן שמאלי ולאחר מספר עונות בנוער, הוא הוקפץ לבוגרים כשאסף נמני היה אמון על המהלך. נמני, שימש  כעוזר המאמן של ניסן יחזקאל באותה עונת עלייה (2013/14) ובלטקסה החל לקבל הזדמנויות, באותה עונה שהחל בצורה שלילית והפכה לקאמבק הירואי ועלייה. בהמשך הוא שיחק בעיקר בקבוצת הנוער, אך בשנה שעברה זכה לקרדיט מחודש תחת מנחם קורצקי, פליקס נעים וגיא צרפתי.

 

הפריצה הגדולה מספרים החלה השנה. דין אקפי, המגן השמאלי שהובא למלאבס, נפצע ובלטקסה הפך להיות באופן רשמי למגן שמאלי: "אנחנו חיכינו הרבה זמן שזה יתפוצץ. בסה"כ יש לו נתונים אדירים: הוא אתלט, בעל רגל שמאל טובה וזה מצרך מבוקש גם בכדורגל העולמי אפילו. הוא יודע לשחק כמעין קיצוני, בצורה שמזכירה את דני אלבס. סביר להניח, שאם הוא לא היה עושה את ההסבה, הוא היה עוד אחד מיני רבים ובעקבותיה, הוא נהיה מצרך מבוקש", אמרו במועדון.

 


בלטקסה בפעולה, הסתה ששינתה את הקריירה (אודי ציטיאט)

 

חיזורים מהגדולות: כשיואב זיו הקדים את באר שבע
במכבי ת"א החלו לעקוב אחריו בחודשים האחרונים בצורה אינטנסיבית, אלא שמי שמיהרה לנסות ולקחת אותו היא הפועל באר שבע. אלונה ברקת הגיעה לצפות בשחקניה המושאלים של האלופה למלאבסים והתרשמה מאוד מבלטקסה. בסיום המשחק הגיעה ברקת לחדרו של המאמן אסף נמני (אותו הכירה מתקופתו כעוזר המאמן בבירת הנגב), התעניינה במגן ובהמשך גם ברק בכר נכנס לתמונה. נמני המליץ בחום ואמר לברקת: "זה שחקן שאני הייתי שם עליו את היד ושולח אותו להתבשלות בקבוצה בליגת העל. הוא יכול לשחק שם כבר עכשיו".

 

בב"ש נפגשו יחד עם יו"ר הפועל פ"ת, דורון גלנט ועם סוכנו ג'קי דהאן והגישו הצעה רשמית לרכישתו. אלא שבפ"ת ובסביבת השחקן ביקשו זמן לחשוב. בטווח, יואב זיו, אחד ששיחק לא מעט כמגן שמאלי במכבי ת"א, וגם כיום הוא בעל תפקיד במחלקת הנוער הצהובה, נכנס לתמונה והמליץ למכבי ת"א: "תיקחו אותו, לפני שב"ש תקדים אתכם".

 

במכבי זכרו איך הפסידו בקרב לאלופה על אמיר חלאילה ומיהרו גם הם להגיש הצעה רשמית. הסוף ידוע. בלטקסה חתם השבוע על חוזה לארבע שנים בקריית שלום וישחק את חצי העונה הנותרת בקבוצתו הנוכחית, לפני שיעבור בקיץ. בסביבת השחקן מעידים אגב, שאמנם ההצעה של מכבי ת"א הייתה מעט גבוהה יותר, אך דווקא שיקולי המרחק והאינטואיציות הובילו לבחירתו דווקא אצל הצהובים.

 

בשבועיים האחרונים מאז החלו הדיבורים על התעניינות הקבוצות הגדולות, מעידים בפ"ת על ירידה מסוימת בכושרו של בלטקסה, אך ב-0:3 המרשים על הפועל נצרת עלית, הוא חזר בגדול. "העדפנו לא לדבר איתו, כי ידענו שהוא צריך את השקט שלו. לא רצינו להוציא אותו מפרופורציות. ידענו שהסיפור הזה סביבו יגרום ללחצים לילד בן 21", אמרו במועדון.

 


ג'קי דהאן, גזר קופון על הילד

 

אסף נמני, שמשמש כעוזרו של גיא לוזון במכבי חיפה, מפרגן: "ייאמר לזכותו שהוא אינטליגנט.  וכשבאתי בתחילת העונה ודיברנו על עמדת המגן השמאלי, היה עם מי לדבר. מדובר מעבר לכל בילד בעל אישיות טובה, שזה מרכיב חשוב בהתפתחות של שחקן צעיר. הוא שחקן שיודע לבוא מקו שני ולעשות גם גולים וכך אתה מרוויח שני ציפורים במכה אחת. אני שמעתי  שהחתימו אותו מגן שמאלי והאבסורד הוא, שהוא הוא אפילו לא תוכנן להיות בתפקיד הזה. הוא תוכנן להיות כנף/חלוץ. מדובר באישיות טובה ובילד טוב. זה ילד שרוצה ללמוד. מאמנים רוצים שחקנים כאלה בחדר ההלבשה. הוא שחקן ורסטילי מאוד. הוא שחקן שמאוד מזכיר את נג'ואן גרייב, משה גלאם ואילן בכר".

 

גם זאב זלצר, שייעץ בשנה שעברה לדורון גלנט, מפרגן: "מדובר בנער מוכשר. כבר בשנה שעברה שייעצתי לגלנט, המלצתי לתת לו את הבמה. יש לו המון איכויות של כדורגל. יש לו יכולת טכנית טובה, תנועה טובה, ראיית משחקו בעיטה נקייה ברגל שמאל טבעית. הוא יכול לשחק בשניים או שלושה תפקידים.  אם הוא מתאים לרמה של מכבי? זה עניין של זמן. גם אבי ריקן הוא קשר ששמו אותו מגן שמאלי במכבי ופחות אהבתי את זה. מכבי עושים עסקה טובה. דלה עלי נרכש ע"י טוטנהאם בגיל 19. הם השאירו אותו חצי עונה בקבוצה שלו ואז לקחו אותו אליהם. ואז הוא הפך לשחקן על. עצם זה שמתן יישאר עוד חצי עונה בפ"ת וישחק באופן קבוע ויתבשל זה יעזור לו".

 

עוד מוקדם לדעת אם בלטקסה יהיה היואב זיו הבא של מכבי ת"א. מה שבטוח, הוא שהסבת התפקיד היא אולי זו ששינתה לו את הקריירה. בחצי העונה שנותרה לו במלאבס הוא ינסה לעזור לקבוצה להתברג בפלייאוף העליון, אך גם ינסה לעשות את עבודת ההכנה בצוותא עם אותו יואב זיו.

 


זיו, ייעץ למגן הצעיר (עדי אבישי)

 


נותרה מאוכזבת, אלונה ברקת (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי