קבוצות התחתית דורשות ישיבה, המנהלת תערער

התיק שעורר זעם
התיק שעורר זעם | צילום: דני מרון

באשקלון זועמים על העיכוב בהורדת הנקודות. גם ההתאחדות נגד המהלך

(גודל טקסט)

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הוציא היום (שני) צו לעיכוב הפחתת תשע הנקודות להפועל תל אביב, שנכנסה להליך של הקפאת הליכים. למעשה, מדובר בהחלטה שעוקפת את תקנון ההתאחדות לכדורגל בנושא. ההחלטה עוררה זעם רב, למשל במכבי נתניה שפתחה את העונה הנוכחית עם מינוס תשע נקודות בליגה הלאומית. גם קבוצות התחתית בליגת העל, שנאבקות עם הפועל ת"א, זועמות על ההחלטה. בהפועל אשקלון יוזמים ישיבה דחופה בנושא על מנת לקבל החלטה גורפת. יתר קבוצות התחתית שוקלות להצטרף ליוזמה שעלולה לגרום לאיום על אי הופעה למשחקים.

 

גורמים בכדורגל הישראלי העריכו שהנושא עלול להגיע לדיון בבית המשפט העליון, ואכן ההתאחדות והמנהלת הודיעו יחד שיערערו על ההחלטה. ראוי להזכיר שבעבר, כמו למשל בסוגיית פירוק הפועל פתח תקווה, אישר בית המשפט העליון הפחתת נקודות למרות שהביע הסתייגות מהסעיף המופיע בתקנון ההתאחדות. גורם בכיר בכדורגל הישראלי טען: "מדובר בהחלטה לא הגיונית. מוסדות אופ"א לא ייתנו לזה לקרות".

 

 

"החלטה של בית המשפט היא בניגוד לכל אותן חוות דעת שקיבלתי לאורך כל הדרך", טען אייל סגל, בעלי מכבי נתניה שפתחה את העונה במינוס תשע נקודות לאחר שנוהלה על ידי נאמן. "אם בסופו של תהליך, בית המשפט העליון – וזה יגיע לבית המשפט העליון – יאשר את אי הורדת הנקודות להפועל ת"א, דקה אחרי זה מכבי נתניה תהיה שם. ההחלטה הפתיעה אותי במיוחד. לא חשבתי שזה מה שיוחלט".

 

מנכ"ל אשקלון צ'יקו מגיה אמר: "זו שערורייה. נפגמה רוח הספורט ואנחנו שוקלים לא לעלות לשחק". 

 

 

מנהלת הליגות קיבלה את החלטת בית המשפט המחוזי, שעיכב את ביצוע עונש הפחתת הנקודות להפועל ת"א, ובכוונתה לערער על כך

— מנהלת הליגות לכדורגל (@IPFL_FOOTBALL) December 12, 2016

 

בהפועל חיפה קיבלו בהלם את ההחלטה: "נבדוק מה עומד מאחורי זה ונרצה לשמוע הסברים. אנחנו בהלם, לומדים את החומר וכנראה ניפגש בקרוב עם שאר הקבוצות".

 

עורך הדין של ההתאחדות לכדורגל, יוחאי הורוביץ, טען בדיון: "דעתנו ברורה. לא מגיע פרס לקבוצה שמבקשת הקפאת הליכים. לא התקבלה החלטה אלא רק ניתן צו ארעי. בית המשפט הדגיש שכל משקיע פוטנציאלי יצטרך לקחת בחשבון את עניין תשע הנקודות. מקווים שבסופו של דבר בית המשפט יקבל את דעתנו".

 

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "בכוונת ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות להגיש ערעור לבית המשפט העליון על החלטת נשיא בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין, לעכב את הפחתת תשע הנקודות ממאזנה של הפועל ת"א שנכנסה להקפאת הליכים, זאת בניגוד גמור לתקנון היסוד של ההתאחדות".

 


אורנשטיין, עורר זעם (דני מרון)

 

בבני יהודה הגיבו בהלם להחלטה. גורם בכיר אמר: "יש הפועל תל אביב ויש את היתר. ככה זה משתמע".

 

עמותת ה"אדומים" מסרה בתגובה להחלטה: "מדובר באחד מרגעי השפל של מועדון הפועל ת"א. הדיון נותן תחושה קשה שמי שעמד בראש המועדון בשנים האחרונות, ממוני הראל דרך אלי טביב, חיים רמון ועד לאמיר כבירי, לא היו ראויים לנהל אותו.

 

חשוב לציין כי נשיא בית המשפט המחוזי, השופט איתן אורנשטיין, קיבל גם את גרעין בקשתה של העמותה שלא להפחית ממאזן המועדון את 9 הנקודות מכיוון שהנכס הגדול של המועדון הוא מקומו בליגת העל".

 

יו"ר העמותה נועם ברנדר אמר: "ניהלנו קרב משפטי על תפקיד הנאמן ועל הפחתת הנקודות מתוך הבנה כי מדובר בשתי ההחלטות החשובות ביותר למועדון בתקופה הקרובה. כל אוהד צריך לשאוב אופטימיות מפסיקת בית המשפט וכולי תקווה שהפועל ת"א באמת תצא היום לדרך חדשה. עכשיו עלינו יש אחריות למלא את היציעים כמו בשבת האחרונה ולדחוף את המועדון לעתיד טוב יותר".

 


ברנדר, גם העמותה התייחסה להחלטה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי