קרויף הפך את מכבי ת"א לסתם קבוצה

| צילום: ערן לוף

ארבלדזה אולי ישלם את המחיר, אבל המנג'ר בנה סגל חלש. עמיקם מנתח

(גודל טקסט)

יהיה קצת אירוני לראות את אותם אוהדים שפנו לג'ורדי קרויף השבוע ודרשו את ראשו של שוטה ארבלדזה – שמחים ומאושרים, בהנחה שמכבי תל אביב תצליח לנצח ביום חמישי את דאנדוק, ובמקביל לא תצליח אלקמאר לנצח את זניט סנט פטרסבורג. יהיה משעשע אפילו לראות אותם מריעים למאמן שהשבוע סיים את דרכו במפעל הראשון מתוך הארבעה שסימן המועדון.

 

אם ארבלדזה לא יגיע למשחק מול דאנדוק – ובימי טרום ג'ורדי קרויף זה לא היה נדיר – זה יהיה אפילו יותר אירוני. מכבי צריכה לנצח את דאנדוק גם עם חואן טוריחו על הקווים, והיא יכולה גם לא לנצח אותה, ולא רק בגלל מאמן, אלא בגלל סגל.

 

 

היום זה ברור: בלי ערן זהבי, מכבי היא קבוצה בינונית לכל היותר, עם רשימה ארוכה של שחקני רכש לא יציבים במקרה הטוב, ולא מאיימים במקרה הרע. התיק נופל על קרויף, שבאמת הנחיל סטנדרטים מקצועיים חדשים בקריית שלום, כאלה שנחוצים לכל קבוצה בליגה, אבל בכל הנוגע לבניית סגל, לא הצליח בלשון המעטה.

 

גם זהבי, הרכש הכי מוצלח של קרויף, הגיע למכבי יותר בגלל שהפועל תל אביב לא עשתה מאמץ אמיתי להחזיר אותו אליה  ובטח הרבה פחות ממה שהיא עושה כדי להחזיר את עומר דמארי, במחירים הרבה יותר גבוהים מזהבי.

 

זהבי עוזב לסין. כאן התחילה הנפילה (דני מרון)

 

וחוץ מזהבי עברו ועוברים אצל הצהובים שחקני רכש שאינם מצליחים להוביל את הקבוצה על כתפיהם, בהתאם לתקציב אותו מעמיד המועדון. באר שבע, בה אין מנהל ספורטיבי ועם תקציב יותר נמוך, מצליחה לעשות הרבה יותר, ובוודאי מצליחה בכל מה שהיא נוגעת.

 

רשימת הבעיות של קרויף ארוכה. הוא מתעקש כבר שנים לא לחזק את ההגנה. הבלמים של מכבי תל אביב נופלים בהרבה מאלה של באר שבע, למרות שהרזומה שלהם מרשים יותר. עומרי בן הרוש שחקן הגנה מאוד בינוני בלשון המעטה ולא די מהיר כדי לתקוף. זו הסיבה שהוסט בשעתו מתפקיד הבלם לתפקיד המגן. כבלם, החסרונות האלה יזעקו יותר. אלי דסה אותו דבר: הגנתית מוגבל, בעיקר פיסית, והתקפית סובל מתנודות.

 

ראיקוביץ' בוכה. במכבי תל אביב הקריירה הולכת לאחור (דני מרון)

 

הזרים של מכבי בינוניים גם הם. ראיקוביץ', שהובא כהבטחה בגיל 20 במחיר של שלושה מיליון יורו, הלך אחורה ולא התקדם. איגור פיליפנקה הוא בלם חלש. האריס מדוניאנין הוא שחקן מבריק, אבל לא דינמי. וידאר קיארטנסון נותן משחק טוב אחד בחמישה ואוסקר סקאריונה, התואם זהבי, לא מספק מספרים. על נוסא איגיבור כבר כתבנו בעבר: יש לו ימים טובים והרבה ימים רעים.

 

גם קולקציית הישראלים של מכבי ת"א לא מרשימה, וחלקם מעבר לשיא. יוסי בניון לא יצליח בגיל 36 וחצי להביא את האיכויות שהיו לו בגיל 25, ולכן הוא רק משלים סגל. ברק יצחקי לא מנפק מספרים כבעבר וזה יהיה לו קשה כשהוא בקושי משחק. טל בן חיים סובל מעצירה אחרי פתיחת עונה נהדרת, אולי בגלל שהראש כבר ביעד הבא. וכשחיים בין חלון העברות אחד לבא אחריו עם הסגל הזה, את המחיר משלם המאמן.

 

בן חיים. הראש כבר במקום אחר (ערן לוף)

 

זה לא שהגיאורגי נקי מטעויות, אבל אותו דבר אמרו על סלבישה יוקאנוביץ', על פיטר בוס, אפילו על פאקו אייסטראן, שזכה עם מכבי ת"א בטרבל. אבל קרויף – מודל ניהולי יוצא דופן – יוצא נקי כמו טפלון. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי