שוינפלד יעזוב, עכשיו רק נשאר לגלות איך ומתי

עלילה צפויה. שוינפלד
עלילה צפויה. שוינפלד | צילום: עדי אבישי

הפועל ת"א טוענת לחוסר תום לב, אך נראה כי כתב התביעה של החלוץ מוצק

(גודל טקסט)

כמו תמיד, נתחיל מהסוף. ארון שוינפלד אולי עוד ייכלל בסגל הפועל ת"א בחודש וחצי הקרובים – קיים סיכוי שגיא לוזון גם ייתן לו דקות משחק – אבל כנראה שהרומן בינו ובין האדומים כבר הסתיים.

 

כמו בני זוג שיודעים שהעסק גמור והמפגש ברבנות מעבר לפינה, אבל ממשיכים לגור באותו הבית, כי זה כרגע המצב. זמני. ארעי. עד שיגיע ינואר וכל אחד ילך לדרכו. עם מה כל אחד ילך לדרכו, כמו בהרבה מאוד מקרים דומים בעולם הכדורגל ומחוצה לו, הדעות חלוקות והגרסאות מגוונות. את זה כמובן יקבע הבורר.

 

 

על פניו, לא ברור מאיפה שואבים בהפועל תל אביב את התקוות שיצליחו לקבל משהו תמורת שוינפלד, אחרי הגשת תביעת הבוררות מצדו. מהצצה קטנה בכתב התביעה שהגיש עו"ד רועי רוזן, לא צריך עיניים של משפטן כדי להבין שזה נראה כמו כסף על הרצפה. לא מחולקת משפטית, לא חוזה מחייב ולא נעליים. בסה"כ חבורת חובבנים שלא רק שחתמה על סעיף שערורייתי מבחינת המועדון, אלא הוסיפה חטא על פשע כשזלזלה בהתחייבות המפורשת מצידה, ופשוט הגישה לו את השחרור בחינם על מגש של כסף.

 

שומר על תקווה. כבירי (עדי אבישי)

 

הפועל, כאמור, חתמה ביודעין על הסעיף הבעייתי שמאפשר לשוינפלד לבטל את החוזה במקרה של איחור של 30 יום בתשלום. "טעות קשה", מגדירים זאת במועדון. אך במקביל גם מסבירים שהאמת רחוקה מזו שעולה כביכול מהנייר, ומבהירים כי קו ההגנה שלהם הוא קודם כל חוסר תום הלב של התובע.

 

אתמול הם הזדרזו לשלם לשחקן את חובו, אך התשובה מהצד השני הייתה מפתיעה. כעבור כמה שעות הם קיבלו מכתב מעו"ד רוזן ובו בקשה להחזיר את הכסף. "על פי התביעה שוינפלד כביכול רוצה לעזוב מכיוון שאיחרנו בתשלום, אבל זה מוכיח שממש לא אלה פני הדברים", מבהיר גורם במועדון, "הוא הרי התייצב כל יום במתחם האימונים, אם הייתה לו בעיה עם התשלום שלא הגיע, מדוע הוא לא פנה למאמן, למנכ"ל או לכל אחד מהאנשים שיכלו לעזור לו ולבדוק את העניין".

 

חסר תום לב? שוינפלד (עדי אבישי)

 

האדומים משוכנעים שמדובר פה אך ורק בעניין אחד: הרצון של שוינפלד לעזוב, כנראה לטובת מכבי ת"א. "הוא לא מרוצה פה", טוענים שם, "מספיק להסתכל על הירידה האדירה של הקילומטראז' שלו בדוחות הג'י.פי.אס כדי להבין שהראש שלו במקום אחר".

 

גם המהלך עצמו, לטענת אנשי הפועל, מוכיח חוסר תום לב. "אם יש חוב נהוג קודם כל לפנות ולדרוש אותו, לתת התראה מוקדמת. פה זה לא קרה. פתאום, באמצע ארוחת גיבוש של הקבוצה, מופיע שליח עם מכתב. זה לא נהוג בשום מקום במקרים כאלה". הם גם מצביעים על חזרתו לאימונים (ולהרכב אתמול במשחק האימון מול בני יהודה) כעל הבנה ששחרור בחינם הוא לא יקבל. אשרי המאמין.

 

בצד של הגולדן בוי האמריקני שומרים בינתיים על פאסון. מבחינה לוגית לשוינפלד אין שום סיבה להסכים למכירה לפני תום הבוררות. אם הוא רוצה להגיע למועדון שבו יוכל להרוויח הכי הרבה כסף, עדיף לו לעשות זאת כשחקן חופשי. כך, לא רק שמי שתרכוש אותו לא תיאלץ לשלם דמי העברה (שיבואו מן הסתם על חשבון שכרו) זה גם ייתן לו את האופציה לבחור את המקום המתאים ביותר עבורו.

 

בצד של שוינפלד שומרים על פאסון (עדי אבישי)

 

על הטענות של האדומים הם מגחכים ומצטטים מכתב התביעה, כי שוינפלד פנה מספר פעמים לגורמים במועדון עם השאלה מדוע לא הועבר אליו מענק החתימה, אך קיבל תשובות מתחמקות. עם זאת, מודים שם שמכתב רשמי לתביעת הכסף לא נשלח.

 

בעניין הכסף שהפועל רוצה להחזיר, מבהירים נציגי החלוץ שמכיוון שעל פי החוזה במקרה של הפרתו הוא זכאי לתגמול על כל העונה, הם מסרבים לקבל את הכסף עד להכרעת הבורר. ולמרות זאת, לא פוסלים שם פשרה כלשהי שתיווצר לפני תחילת או במהלך הבוררות. אם נגיד תגיע הצעה בגובה שתתאים לשוינפלד וממועדון שיאתגר אותו, סביר להניח שהפסק ייחסך מהבורר.

 

שוב אותו סיפור? רייכרט (עדי אבישי)

 

והפתרון? הוא כמו תמיד נמצא בקנדה. בשק הדולרים הבלתי נגמר של מיטש גולדהאר. מכבי ת"א, כזכור, רצתה את השחקן כבר בקיץ. היא זקוקה לעוד חלוץ, וסביר מאוד שתסכים לשלם סכום שייראה סביר בעיני קרויף וגולדהאר. על שני מיליון היורו, שעל פי הפרסומים הייתה יכולה לקבל באוגוסט, הפועל יכולה רק לחלום. לאור המצב המשפטי גם היא תצטרך להתפשר.

 

בהפועל מעריכים ששוינפלד כבר סגור במכבי, ושמהלך הבוררות בעיתוי הנוכחי בא כדי להבטיח את המעבר בינואר. "אנחנו לא תמימים ולא פיות", אומרים שם בסרקסטיות, "הרי עברנו כבר את סיפור רייכרט, נעבור גם את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי