תמוז: "הכתובת הייתה שם, כבירי מנהל כושל"

| צילום: gettyimages

אקס הפועל ת"א בראיון לספורט1: "יש לי מקום במכבי ת"א ובבאר שבע"

(גודל טקסט)

"יש כרגע שתי הצעות, אחת מהארץ והשניה מחו"ל, אבל אני לא יכול למסור פרטים כי זה עדיין לא רשמי. כשהחלון ייפתח אני אמצא קבוצה". טוטו תמוז, זוכרים? שלוש שנים וחצי אחרי שעזב את ישראל להרפתקאות ברומניה, רוסיה וסין, החלוץ בן ה-28 מחפש בית חדש ומתמודד עם שמועות לגבי מצבו וכושרו. 

"אני בריא ב-100 אחוז", הוא מצהיר בראיון לספורט1. "הפועל תל אביב אחראית לשמועות שאני פצוע וזה מאוד הזיק לי בקרירה, אבל כשהייתי בסין חזרתי לכושר משחק, חזרתי לעניינים. ממשיכים קדימה".

איך הייתה החוויה בסין?

"מאתגרת, באתי לקראת הסוף והייתי בכושר טוב. הקבוצה (הונאן בילווס) חיברה כמה תוצאות, אבל זה לא הספיק להישארות. באתי בשביל לחזור לעניינים ואני לא מצטער שחוויתי את זה".

הבקעת רק שני שערים בתשעה משחקים.

"היה לי קשה להשתלב בקבוצת תחתית. כל החיים שלי שיחקתי בקבוצות צמרת, קבוצות ששולטות במשחק. בתחתית זו גישה שונה. עכשיו אני מכוון לקבוצה טובה ולא לקבוצה שנלחמת על החיים שלה. יש לי עוד הרבה זמן לשחק כדורגל, מיציתי רק 50 אחוז מהפוטנציאל שלי, ויש הרבה מה לצפות ממני. אני יכול להשתלב היטב גם במכבי תל אביב ובבאר שבע אבל לא הכול תלוי בי, במיוחד אחרי הנזק התדמיתי שעשתה לי הפועל תל אביב שהמציאה סיפור שאני פצוע". 


כבירי. לא נשאר נקי (דני מרון)

מה קרה לך עם הפועל תל אביב בינואר שעבר?

"ניהלנו משא ומתן והם נענו לכל הדרישות שלי בלי להתווכח בכלל. משהו נראה לי חשוד שאפילו לא מתווכחים איתי. אז ביקשתי ערבות אישית של אמיר כבירי לחוזה שלי. פתאום הם הוציאו הודעה שאני פצוע. הם ידעו בדיוק מה מצבי והם עקבו אחרי בשבועות האחרונים ששיחקתי ברומניה, אבל הם בחרו להתנהג כלפי בצורה מאוד מכוערת. אני לא מבין למה הם לא אמרו שאני לא מגיע אליהם על רקע כספי, ומה פתאום סיפרו סיפורים שאני פצוע. שכל אחד יחיה עם האמת שלו. אני אוהב את הפועל תל אביב, אוהב את הקהל, ומאחל להם בהצלחה".

אתה אומר שכבירי לא היה ישר איתך? 

"הוא לא היה ישר איתי והייתי בהלם שהם הוציאו הודעה שקרית לגבי הבריאות שלי. פתחתי את האינטרנט והייתי בהלם שדבר כזה יכול לקרות. כשהתחילו לצוץ הסיפורים על כבירי, ממש לא הופתעתי. בעניין של הפועל הכתובת הייתה על הקיר, זה מועדון גדול שחבל שהוא התנהל כך. כבירי לא יודע לנהל מועדון גדול, הוא לא התאים, והניהול הכושל שלו הוליד את המצב הנוכחי. אני מקווה שהם ימצאו בעלים טוב ואחראי. אני מחזיק להם אצבעות שיישארו בליגה". 


זהבי. מגיע לו כל שקל (אתר הליגה הסינית)

מה אתה מצפה מעצמך בפרק הבא שלך?

"לשחק כמה שיותר. היכן שאוכל להתקדם מבחינה מקצועית שם אני אהיה. בינואר יש הרבה קבוצות שנתקעו בלי שחקנים, אני אצטרך לראות מה הכי מתאים לי. אני מגיע בכושר, אני בתכנית אימונים של ארבעה חודשים". 

מילה על תופעת ערן זהבי בסין? 

"לא צריך לשפוט את ערן לפי מה שהוא מרוויח. ערן הרוויח ביושר את הסכומים שמשלמים לו ומגיע לו כל הכבוד. אם משלמים לו כנראה שהוא שווה את זה, מה גם שיש לו ביקוש במקומות אחרים. היתה לו שם חצי עונה מצוינת". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי