משבר בפ"ת: אירופה? אנחנו יכולים לסיים במקום השישי"

מכבי פתח תקווה
מכבי פתח תקווה | צילום: אריאל שלום

אבי לוזון והמאמן קובי ורפואה זעמו במחצית על השחקנים לאחר ההפסד למכבי חיפה: "הקבוצה הכי חלשה בחלק העליון". חשש לקרע במפשעה אצל מגבו, מלמד ישחק בטדי?

(גודל טקסט)
במכבי פתח תקווה לא הצליחו גם אתמול לעצור את המשבר העמוק בו נמצאת הקבוצה, שספגה את הפסדה השישי ברציפות – 1:0 למכבי חיפה, וכעת המקום באירופה בסכנה ענקית, כאשר הפסד בטדי לבית"ר ביום רביעי יוריד את המלאבסים מהמקום השלישי לראשונה מזה מספר חודשים.




במחצית הראשונה הפגינה פתח תקווה את אחד מהמחציות הגרועות שלה העונה ונראתה חסרת חשק. מי שלא אהבו את הדבר היו אבי לוזון, יו"ר המועדון והמאמן קובי רפואה שזעמו על השחקנים בחדר ההלבשה. "למה לחטוף את הגול הזה?", אמר לוזון.




למרות מחצית שנייה משופרת, פ"ת השלימה עוד משחק ללא כיבוש. "לא ייאמן שהפסדנו להם", אמר אחד השחקנים. "מכבי חיפה של השנה היא אולי הקבוצה הכי חלשה בפלייאוף העליון. אבל לא הולך לנו וזה לא סוד. הדבר הכי מוזר זה שאין בדיוק הסבר. אם פעם היינו יודעים לנצח בשיניים במשחקים לא גדולים, עכשיו קורה בדיוק הפוך". גם אוהדי מכבי פ"ת איבדו את הסבלנות ושרקו לשחקנים שריקות בוז לא מעטות במהלך המשחק כאשר, אליסון דוס סנטוס, שאיבד את דקל קינן בשער היתרון של הירוקים, ספג קריאות מהקהל לנוכח העובדה ששגה מול מי שצפויה להיות קבוצתו בעונה הבאה.




דוס סנטוס. איבד את קינן בשער (אריאל שלום)


ובכלל, החשש בפ"ת הוא לא רק מאובדן המקום באירופה, אלא מהידרדרות גדולה יותר: "הכול התחיל מהשער שספגנו מאשדוד בדקה ה-87. עכשיו, אנחנו פתאום רק ארבע נקודות ממכבי חיפה שבמקום השישי. בסיטואציה מסויימת אנחנו יכולים לסיים שם", אמרו במועדון.



המאמן קובי רפואה, מנסה לשבור את הראש כדי להוציא את הקבוצה מהבוץ, כאשר גם הוא מבין, שהכנה ארוכה לקראת המשחק בטדי ברביעי, לא תהיה לו, כאשר המאמן צפוי לעבוד עם השחקנים בעיקר על הפן המנטלי. "אי אפשר להתכחש לזה שאנחנו לא הקבוצה השמחה שהייתה פה לפני כמה זמן. הרצף הזה משפיע ואי אפשר להגיד שאין לחץ במגרש. המצב עושה את שלו", אמרו שחקנים.



ולמרות זאת, יש מי בפ"ת ששואב אופטימיות: "גם לפני שנתיים, עם רן בן שמעון פתחנו רע את הפלייאוף העליון, אלא שאז תיקו בסמי עופר שחרר אותנו ואז ניצחנו את מכבי חיפה בבית ואת מכבי ת"א בבלומפילד. אנחנו יודעים שגם תיקו 0:0 ברביעי יהיה טוב לנו ויעצור את הסחף. יותר גרוע מזה לא יכול להיות כרגע וזה מה שמעודד אותנו" אמר גורם במועדון.



אלא שההכנה למשחק רחוקה מלהיות אופטימלית, כאשר לרפואה נעדרים רבים: לירוי צעירי ורומאריו פירס מוצהבים וייעדרו, כאשר גם דור אלו, שיחתום סופית בהפועל ב"ש בתקופה הקרובה ויעבור ניתוח בשבוע הבא, כשיר רק לעלות מהספסל. גיא מלמד, יקבל היום את ממצאי הבדיקה שעבר, כאשר גם אם לא יזדקק לניתוח, נמצא בספק ענק למשחק. אליהם תוסיפו את אורי מגבו, שהוצא מההרכב רגע לפני תחילת המשחק עקב מתיחה במפשעה ויעבור מחר בדיקת אולטרסאונד על-מנת לשלול קרע שישביתו עד תום העונה. הסגל הדליל, עלול לגרום לרפואה לפתוח עם שלושה בלמים (דנינו, סנטוס וקוויאר) או להסיט את חגי גולדנברג לקישור האחורי יחד עם גידי קאניוק ואיטור מונרוי.




דור אלו. ינותח בשבוע הבא (אריאל שלום)


גידי קאניוק המאוכזב סיכם: "אנחנו חייבים להביא נקודה בכוח ולעצור את הגלגל הזה. גם היום חוץ מהקרן המצחיקה הזו, מכבי חיפה לא עשו כלום ובעטו כדורים למעלה. אנחנו פשוט לא מצליחים להבקיע שערים וזה ההבדל. כל העונה הזאת שיחקנו מצויין והבקענו המון שערים, היום זה כל ההבדל, זה היה צריך להיגמר 3-4, אנחנו לא מפסיקים להחמיץ וגם אני. יש תקופות כאלה בכדורגל שהכל הולך קשה, נצטרך לעשות את הנקודה המגעילה הזו ולצאת לדרך חדשה.


"אי אפשר להמשיך ככה. לא נעים שהקהל שורק בוז. אנחנו עדיין במקום שלישי וכנראה שאנשים שוכחים את זה, אבל הזמן הולך ואוזל, אנחנו עם שישה הפסדים רצופים שכל העונה היו לנו רק שלושה. נצטרך להביא לפחות נקודה בטדי ולעצור את זה. לכל קבוצה יש משבר בתוך עונה, הירידה הזאת באה לנו בזמן הכי גרוע שיכול להיות. הכול תירוצים וסיפורים, אנחנו בזמן האחרון רק בפיגור ורודפים אחרי קבוצות. כדור ברשת זה מה שצריך. בעזרת השם נהיה באירופה".


בתוך כך, 
במכבי פ"ת קיבלו הבוקר בשורה טובה אחת כאשר בדיקתו של החלוץ גיא מלמד הראתה כי החלוץ אינו זקוק לניתוח בקע, אלא סובל מבצקת בעצם באיזור האגן כתוצאה מהעומס. על פי האבחנה, מלמד זקוק למנוחה של שבועיים שלושה, או לחילופין לעלות עם זריקות בשריר במשחקים עד תום העונה. לנוכח המצב בסגל, בפ"ת ביקשו מהחלוץ כן לשחק במשחק החשוב ביום רביעי בטדי, כאשר ההחלטה תתקבל ככל הנראה יומיים למשחק.



באסיפה הבוקר באימון ביקש המאמן קובי רפואה שחקניו: "שימו את כל מה שהיה פה בצד עכשיו. אני רוצה שמעבר לכל,נשחק על הכבוד ביום רביעי".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי