בשנייה האחרונה: ורד כבש, בית"ר ניצחה 1:2 את מכבי פ"ת

עידן ורד
עידן ורד | צילום: דני מרון

הקשר העלה את הירושלמים למקום השלישי רגע לפני שריקת הסיום. רואדה כבש ראשון, מלמד איזן ושכטר החמיץ פנדל וסינן קללות כשהוחלף. האוהדים ביציעים המערבי והמזרחי נלחמו זה בזה

(גודל טקסט)
איצטדיון טדי התאחד הערב (רביעי) בפעם הראשונה רק לאחר 94 דקות של משחק בין בית"ר ירושלים למכבי פתח תקווה. ביציע המערבי הקימו ארגון אוהדים חדש וניסו לתמוך, ביציע המזרחי ממול התעסקו בקללות נגד הבעלים אלי טביב ואף היו במחאה עד המחצית השנייה, אבל בשנייה האחרונה עידן ורד כבש, העניק 1:2 והעלה את הצהובים-שחורים למקום השלישי.

 

 עשר הדקות הראשונות של המשחק היו נהדרות. כבר בדקה החמישית הבלם הספרדי חסוס רואדה סובב כדור חופשי לפינה של עמוס ורשם את השישי שלו העונה, בדקה העשירית גיא מלמד ניצל יציאה רעה מאוד של בוריס קליימן לכדור קרן והחזיר את פ"ת ל-1:1 וגם הזדמנות של איתי שכטר להשיב את היתרון למקומיים, לאחר שסחט פנדל בדקה ה-26, הסתיים בבעיטה רעה החוצה.


המחצית השנייה הייתה חלשה למדי, אולי המאמנים שרון מימר וקובי רפואה ניסו להימנע מהפסד שיסבך אותם בקרב על המקום השלישי, אלא ששניות לפני סיום ארבע דקות תוספת זמן הגיע עידן ורד ומתוך הרחבה הכניע את ההתמודדות כשקבע 1:2 לבית"ר ירושלים והעלה אותה למקום השלישי על חשבון המלאבסים, מקום ממנו כידוע מגיעים למוקדמות הליגה האירופית בסיום העונה.
 




"הכותל המערבי". ארגון חדש בטדי (דני מרון)






כאמור בזכות הניצחון שרון מימר ושחקניו במקום השלישי עם 50 נקודות במאזנם, שתיים מעל מכבי פתח תקווה שאמנם כבשה הערב שער שדה ראשון בפלייאוף העליון אבל רשמה הפסד שביעי ברציפות.






באשר למלחמת אוהדי בית"ר ביציעים, ארגון "לה פמיליה" היושב במערבי המשיך במחאתו נגד הבעלים של הקבוצה ושר: "לא רוצים את אלי בטדי", "אל טביב בן ז***" ולפני שריקת הפתיחה "הנה היא עולה הקבוצה הגזענית של המדינה".


מנגד היה זה ארגון חדש בשם "הכותל המערבי", אשר הקים גוש עידוד ביציע המערבי שממול וקרא לאוהדים להצטרף אליהם במטרה להיאבק יחד בגזענות ובאלימות. אותם אוהדים, ברובם, מורכבים מיושבי היציע המזרחי שמתנגדים לדרך של "לה פמיליה" ולמעשה המועדון התיר להם לנטוש את המזרחי לטובת היציע המערבי. יתרה מכך, כשהאוהדים ביציע המערבי מעודדים המזרחי ממגיב בקריאות בוז ולהיפך. קטין אף הוצא מהיציע המזרחי כבר בפתיחה לאחר שדחף אדם שניסה לעודד.

 


טביב. היציע המערבי תומך במעשיו (דני מרון)
 

 

הרכבים

בית"ר ירושלים: בוריס קליימן, דוד קלטינס, חסוס רואדה, דן מורי, מרסל הייסטר, קלאודמיר פריירה (אנטואן קונט, 46), אריק סאבו, דן איינבינדר (אבישי כהן, 80), חן עזרא, עידן ורד, איתי שכטר (יעקב בריהון, 70).

 

מכבי פתח תקווה: דני עמוס, דור אלו (חגי גולדנברג, 66), עומר דנינו, קרלוס קוויאר, אליסון דוס סנטוס, נאור פסר, אייטור מונרוי, ננאד אדאמוביץ', מנור סולומון (גידי קאניוק, 90), לידור כהן, גיא מלמד (מיחאי רומן, 85).


מהלך משחק
דקה 5, 0:1 לבית"ר ירושלים!
חן עזרא הוכשל על סף הרחבה על ידי אליסון דוס סנטוס, חסוס רואדה התייצב מרחק כ-17 מטר מהשער של עמוס וסובב היישר לרשת. שער שישי העונה לבלם הספרדי.


דקה 10, מכבי פ"ת משווה ל-1:1
! כדור קרן משמאל הוגבה על ידי אדאמוביץ', מלמד ניצל יציאה רעה של קליימן ונגח פנימה. שער שדה ראשון של המלאבסים בפלייאוף העליון.



היתרון הירושלמי החזיק חמש דקות בלבד (דני מרון)


דקה 26: איתי שכטר חתך את הגנת פ"ת וניסה בעיטה אלכסונית לפינה הרחוקה של עמוס, שירד היטב וקלט.


דקה 35, איתי שכטר מחמיץ פנדל:
טעות של קוויאר, שהשאיר את הכדור לעומס, הובילה לספק הכשלה מצד השוער על שכטר – שניגש בעצמו לבעיטה ושלח אותה מחוץ למסגרת.







שכטר בועט החוצה ותופס את הראש (דני מרון)


דקה 40: החמצה גדולה של לידור כהן. אלו העביר רוחב, קליימן שוב פספס ומכחמישה מטרים נגח החלוץ, אקס בית"ר, מעל השער.


דקה 52: איזו הזדמנות גדולה לאורחת. מלמד בכדור עומק נפלא סידר למנור סולומון אחד על אחד, אלא שיציאה טובה של קליימן מנעה שער ודאי.


דקה 70: איתי שכטר הוחלף על ידי יעקב בריהון, הבהיר לספסל בתנועות ידיים כי מדובר בחילוף שלא על דעתו וסינן קללות באוויר. 


דקה 94, 1:2 לבית"ר ירושלים! ארבע דקות תוספת הזמן עמדו להסתיים, אבל ממש בשנייה האחרונה עידן ורד זכה להזדמנות נוחה לאחר ערבובייה ברחבה והעניק לקבוצתו ניצחון שהעלה אותה למקום השלישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי