הקבוצות התגייסו למאבק למען אברה מנגיסטו

טגה עם חולצת המחאה
טגה עם חולצת המחאה | צילום: ניר קידר

שחקן מכבי נתניה, אמייה טגה, עורך מכירה פומבית שכל כספיה ייתרמו לעמותה למען הצעיר מאשקלון שחצה את הגבול לעזה וככל הנראה מוחזק בידי חמאס

(גודל טקסט)

 הפועל באר שבע התגייסה גם היא לעזרתו של אברה מנגיסטו, צעיר מאשקלון שחצה ב-7 בספטמבר 2014 את הגבול לעזה, ואין יודעים מה עלה בגורלו. על-פי הערכות שונות מניגסטו מוחזק בשבי החמאס.

חולצת משחק רשמית ועליה חתימותיהם של שחקני האלופה היא אחד הפריטים שהוצאו למכירה פומבית שכל הכנסותיה ייתרמו לעמותה למען מנגיסטו. חולצות חתומות של שאר הקבוצות בליגת העל נתרמו אף הן ויועמדו למכירה. החולצה החתומה תישלח לאדם או לגוף שיתרום את סכום הכסף הגבוה ביותר עבורה. המועד האחרון להגשת ההצעות הוא 6 ביוני.

אמייה טגה, שחקנה של מכבי נתניה, הוא הרוח החיה שמניעה את מטה המאבק שהוקם כדי להגביר את המודעות לגורלו של מניגסטו במטרה להביא לשחרורו. טגה הציף את הנושא הטעון כאשר עלה בשנת 2016 למשחק ליגה עם חולצה שחורה ששמו של מניגסטו מופיע בחלקה הקדמי ועליה הכיתוב "עד מתי? אברה מניגסטו".

בית-הדין של ההתאחדות לכדורגל קנס אותו ב-750 שקלים, ששולמו במטבעות של 10 אגורות, שאותם דחס לשני שקים ופרק במשרדי ההתאחדות לכדורגל. זו הייתה נקמתו המצלצלת על האטימות לכאורה שבה התייחסו לבקשתו לאפשר לו לעלות למגרש כשהוא לבוש בחולצה בעלת המסר ההומניטרי.

עכשיו שוב נושבת רוח גבית במאבקו של טגה. החולצה מלווה אותו כמעט לכל מקום, והוא הציג אותה גם כאשר עלה עם חבריו לבמת השמחה במהלך חגיגות העלייה של מכבי נתניה לליגת העל.

בסרטון שטגה העלה לדף הפייסבוק שלו הוא קורא לציבור להירתם לעזרת מנגיסטו, שבקרוב ימלאו 1000 ימים להיעלמותו. וכה אמר טגה בקליפ: "אנחנו ממשיכים במאבק למען החזרתו של מנגיסטו הביתה, והתחלנו במכירה פומבית של חולצות קבוצות ליגת העל, ממוסגרות וחתומות על-ידי שחקניהן. בואו לקחת חלק למען אחינו אברה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי