ירידה במספר מקרי הגזענות במשחקי ליגת העל בעונה החולפת

אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר | דני מרון

דו"ח הקרן החדשה לישראל הציג שיפור והחמיא לירושלמים וגם למכבי תל אביב על המאמצים במזעור הקריאות. הפרטים כאן

(גודל טקסט)

התוכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' של 'הקרן החדשה לישראל', חשפה את המאמצים בהפחתת הקריאות הגזעניות ביציעים במסגרת משחקי ליגת העל. בדו"ח שפירסמה הקרן שיבחה את מאמציהן של בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב למזער את הקריאות ביציעים. התוצאות הוכיחו את עצמם כשנרשמו 58 מקרי גזענות לעומת 79 מקרים בעונה הקודמת.

יחד עם זאת, בית"ר ירושלים היא עדיין שיאנית הקריאות הגזעניות העונה, עם 35 מקרים של קריאות גזעניות במהלך משחקי הקבוצה. עם זאת, בחודשים אפריל ומאי נרשמה ירידה בכמות הקריאות. הקריאות הגזעניות נתקלו בבוז על ידי אוהדי הקבוצה או הופסקו על ידם. ניתן לייחס זאת לפעולותיו של הבעלים אלי טביב בשיתוף משטרת ישראל, לאחר הורדת הנקודות ממאזנה של הקבוצה (הנקודות הוחזרו באמצע אפריל).

במכבי תל אביב נשמעו העונה 18 מקרים של קריאות גזעניות. במחצית הראשונה של העונה נרשמו 12 מקרים של קריאות מסוג זה, ובמחצית השנייה ירד מספרן ל-6. הקריאות "שער 5 של מוסלמים" ו-"סלים טועמה מחבל' נשמעו פעם אחת בלבד בחצי השני של העונה, כמו גם הקריאות "מוחמד מת" ו-"תנו לצה"ל לזיין את הערבים".

השירים הנפוצים "הקבוצה הגזענית של המדינה" ו-"שיישרף לכם הכפר" גם הם הוזכרו כחלק ממה שהושר ביציעי בית"ר ירושלים אלא שלקראת תום העונה נתקלו השירים הללו בבוז על ידי אוהדים אחרים.

המילים "שואה" או "נאצים" נשמעו העונה בחמישה משחקים על ידי אוהדי הפועל תל אביב, בשני משחקים על ידי אוהדי מכבי חיפה ובמשחק אחד על ידי אוהדי בני סכנין.

כאמור בית"ר ירושלים תפסה את פסגת מקרי הגזענות, מכבי תל אביב ובני יהודה ניצבות אחריה ומכבי חיפה במקום הרביעי. אוהדי בני סכנין תפסו את המקום החמישי והפועל תל אביב במקום השישי. האלופה הפועל באר שבע הוכיחה גם ביציעים לא מעט בגרות ורק מקרה בודד של קריאות גזעניות נשמע ביציעי אוהדיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי