רשמית: ז'אירו סבירסקי מונה למאמן בני סכנין

ז'אירו סבירסקי
ז'אירו סבירסקי | צילום: מסך

המועדון הודיע על החתמת הברזילאי בן ה-49 לעונה הקרובה עם אופציה לשנתיים נוספות, איימן חלאיילה עשוי לשמש כעוזרו. ראש העיר ובעבר יו"ר הקבוצה מאזן גנאים: "העדפתי ישראלי"

(גודל טקסט)

 עכשיו זה רשמי. בני סכנין הודיעה על מינויו של ז'אירו סבירסקי בן ה-49 למאמנה החדש. הברזילאי נחת אתמול בישראל והיום יערוך סיור באצטדיון 'דוחא' ואף יערוך מספר פגישות עם ההנהלה וחלק מהצוות המקצועי. 

כזכור, במועדון התלבטו רבות בין מינוי מאמן זר לבין מאמן ישראלי ואף שוחחו בין השאר עם בני בן זקן ועמיר תורג'מן, אך לבסוף קיבל היו"ר אבו יונס החלטה לתת עדיפות דווקא לברזילאי שחתם לעונה הקרובה עם אופציה לשנתיים נוספות.

במועדון יש לא מעט ביקורת על ההחלטה בעיקר על העובדה שהמאמן הזר מגיע לבדו ואינו מכיר את המנטליות שיש בתוך המועדון ואת השחקנים וזאת יכולה להיווצר בעיה לקראת פתיחת העונה. "גם אם מדובר במאמן מצוין, זאת החלטה מוזרה. העובדה שהמינוי הגיע רק עכשיו, כאשר שאר הקבוצות כבר בונות את הסגל שלהם", אמר גורם בקבוצה, "עד שסבירסקי יראה שחקנים ישראליים מסכנין ומחוצה לה, לא יישארו שחקנים בשוק. הסיכון הוא גדול. רק אם הוא יפגע בול בברזילאים שיביא, זה יעזור".


סבירסקי עם עבאס סואן (טוויטר)

גם ראש העיר מאזן גנאים שמכיר מקרוב את הנפשות הפועלות הבהיר שהוא נגד המינוי: "דעתי היא שהיה צריך למנות ללא ספק מאמן ישראלי. היו כל כך הרבה מאמנים זרים טובים שהגיעו ולא הצליחו. אני מכבד את דעתם של חברי ההנהלה ואיני מתערב להם בהחלטות מקצועיות. אולי הייתה גם אפשרות למנות מישהו מקומי ולתת לו הזדמנות, אבל שוב זאת הבחירה שלהם והם לא התייעצו איתי בנושא. אני מאחל לכולם בהצלחה".

גם בשל כך, המאמן איימן חלאיילה מועמד להתמנות לעוזרו של סבירסקי בסכנין. לספורט1 נודע כי שחקן העבר ואחד מסמלי המועדון קיבל הצעה להצטרף לצוות המקצועי החדש וצפוי להיפגש ביממה הקרובה עם סבירסקי עצמו ועם ראשי סכנין. חלאיילה אימן בשנים האחרונות בליגה א' ונחשב לאחד המאמנים המוערכים בליגות הנמוכות. רק בתחילת השבוע חתם חלאיילה בהפועל אום אל פאחם, אך ביקש לעזוב את הקבוצה לאחר שקיבל את הפנייה מסכנין.

בנושא אחר, בסכנין עוקבים אחר התפתחויות של בלם מכבי חיפה איאד חבשי. חבשי זומן לפתיחת האימונים של הירוקים, אך לא בטוח שיהיה חלק מסגל הקבוצה בעונה הבאה. בסכנין מקווים כי אם חבשי לא יהיה בתככניות של גיא לוזון, תסכים חיפה להשאילו אליהם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי