אלטמן נפגש עם מכבי חיפה, ההערכה: יחתום בקרוב

יונתן לוי עומרי אלטמן
יונתן לוי עומרי אלטמן | ערן לוף

קשר הפועל ת"א וסוכנו נפגשו עם יעקב שחר, פערים קטנים בין הצדדים צפויים להיפתר והשחקן ילבש ירוק. קליין עשוי לשוב לתמונה, דוידזאדה לא יצטרף

(גודל טקסט)
בעלי מכבי חיפה יעקב שחר נפגש היום (רביעי) עם נציגיו של עומרי אלטמן ונציע לקשר חוזה לארבע שנים ובמקביל לשלם להפועל תל אביב את סעיף השחרור שלו, 100 אלף יורו.    


בין הצדדים קיימים פערים קטנים וההערכות בכרמל הן שהפערים יגושרו והקשר הפועל תל אביב אשתקד ילבש ירוק בעונות הקרובות.


בינתיים, מתקשים במועדון לעכל את ההודעה של המנהל הספורטיבי המיועד טוני מוניוס לא להגיע למועדון בסופו של דבר. הירוקים עבדו קשה בחודשיים האחרונים כדי למצוא מנהל ספורטיבי שיחליף את תור כריסטיאן קרלסן במטרה לבנות קבוצה איכותית לקראת העונה הבאה.



 

מוניוס, שלא יגיע בגלל בעיה משפחתית, שוחח בנושא עם הבעלים יעקב שחר כבר לפני יומיים וביקש לצאת מהחוזה שנחתם בין הצדדים. שחר התקשה לקבל את ההחלטה וביקש יממה לחשוב על הנושא. לבסוף הבין הבעלים כי מדובר בבעיה מורכבת והחליט להיענות לבקשה.


הסיבה לקושי הגדול במועדון היא שלאחרונה סיכמו הספרדי והמאמן גיא לוזון על רוב התוכניות של הקבוצה בטרום העונה ואף סיכמו על השחקנים שהם רוצים לעונה הבאה. לוזון המליץ בעיקר על הישראלים ואילו מוניוס המליץ על ארבעה זרים, שעם חלקם נפתח מו"מ. גורמים במועדון סיפרו כי היו לא מעט חילוקי דעות מקצועיים כאלה ואחרים בין השניים, אך השיחות והדיונים התנהלו בכבוד רב וכי גם לוזון היה מאוד רוצה לראות את מוניוס עובד לצדו בעונה הקרובה.


"אמנם גיא קיבל עכשיו חופש פעולה וסמכויות גדולות יותר, אבל הוא היה רוצה שדמות מקצועית כמו מוניוס תהיה לצדו", הסביר הבוקר גורם במועדון. כבר בימים הקרובים יערכו ראשי המועדון והצוות המקצועי מספר פגישות כדי להמשיך ולנסות להוביל את ההכנה של הקבוצה על פי התכניות שסוכמו לאחרונה. במועדון צפויים לקבל החלטה שלא למנות מנהל ספורטיבי חדש למרות שהיו כאלה ששוב המליצו על רמון פלאנס, אבל בחיפה הסבירו כי המועדון כבר הכין תכניות ולהביא מנהל אחר תגרום לשינויים ואולי פגיעה בתחילת העונה.


גיא לוזון. אין לו בעיה לעבוד לבד (ערן לוף)
גיא לוזון. אין לו בעיה לעבוד לבד (ערן לוף)


לוזון מבין כי מעתה האחריות על בניית הקבוצה והצלחתה תהיה רק עליו, אך בסביבתו כלל לא מתרגשים. "גיא עבד גם עם מנהל מקצועי וגם בלעדיו ויודע את העבודה. כבר בסיום העונה שעברה החל לעבוד על העונה הבאה בלי המנהל הספורטיבי כך שהכל בשליטה", אמרו בסביבתו של המאמן. 


המטרה הראשונה של המאמן זה להחתים כמה שיותר שחקנים ישראלים בכירים ולכן במועדון ביקשו מהמגן עומרי בן הרוש להקדים את חזרתו מהחופשה כדי להחתימו. סוכנו של אופיר דוידזאדה, דודו דהאן, פנה אתמול לאנשי הקבוצה והסביר כי ישנה אפשרות שגנט הבלגית תסכים להשאיל את המגן. אם אכן הדבר יקרה, הירוקים יכנסו למשא ומתן עם השחקן. "סכום הרכישה שלו אסטרונומי ובכלל נראה שזהו ספין ולכן אנחנו בינתיים לא מתרגשים ומעדיפים את בן הרוש", אמרו בחיפה.


טוני מוניוס. לא יביאו לו מחליף (טוויטר)
טוני מוניוס. לא יביאו לו מחליף (טוויטר)


בואו של קשר מכבי תל אביב שלומי אזולאי נראית רחוקה מכיוון שהצהובים לא מוכנים לשחרר אותו בפחות מחצי מיליון יורו. גם בלם הפועל ת"א אדי גוטליב חזר לתמונה ופנייה כבר נעשתה מצד המועדון לשחקן. לוזון מעריך את השחקן, ששוקל את ההצעה.


בעמדת הזרים צפויה הקבוצה להחתים שלושה זרים נוספים בעמדת המגן הימני, קשר אחורי וחלוץ. במועדון אישרו כי לוזון כבר העביר שמות פוטנציאליים ואחד מהם הוא המגן האוסטרי פלוריאן קליין. קליין כזכור היה הזר הראשון בו חשק לוזון, אבל מוניוס התנגד להגעתו בשל מחירו הגבוה ומועמדותו ירדה. 


כעת לוזון חזר לאופציה הזאת ובכוונתו להחתים את קליין עוד לפני אימון הפתיחה. במועדון מקווים כי הזרים שאינם בתכניות לעונה הבאה כמו הבלמים מארק ואליינטה, הולמאר איולפסון, הקשר קאמיל ואצק והחלוץ פיטים אזמי ימצאו קבוצות בקרוב. "כל אחד מהם יודע שהוא לא בתכניות ואם לא תהיה ברירה, הם יישבו ביציע", אמרו במועדון. השוער אוהד לויטה, הבלם דקל קינן והקשר גילי ורמוט יחתמו בימים הקרובים
.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי