עתירת סימניאן נדחתה, לא ישפוט העונה בליגת העל

אורן סימניאן
אורן סימניאן | עד אבישי

השופט החליט לערער על ההחלטה לגרוע אותו מסגל שופטי הליגה הבכירה, אולם בבית הדין השיבו: "לא לנו הסמכות והיכולת לקבוע אם העותר ראוי להמשיך"

(גודל טקסט)
לאחר שבסוף השבוע שעבר נדחה ערעורו של אייל שרון שהודח מסגל עוזרי השופט בליגת העל לעונת 2017/18, בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל הודיע הבוקר (שני) כי גם עתירתו של אורן סימניאן בנושא גריעתו מסגל השופטים בליגה הבכירה נדחתה.

כידוע, לפני למעלה מחודש התכנסה הנהלת איגוד השופטים ולאחר מכן הודיעה לסימניאן על גריעתו מסגל שופטי ליגת העל לעונה שבפתח, אולם לטענת השופט נפלו פגמים מהותיים בהליך השימוע ובהחלטת הוועדה – בין השאר כי השימוע נעשה בעל פה, ללא פרוטוקול רשום או תמצית דיון שיאפשרו לו להגיב על ההאשמות שהוטחו בו. 

 


מנגד הגיעה תגובת האיגוד, ונטען כי לסימניאן ניתנה הזדמנות להוכיח את עצמו לאחר שסיים אחרון בדירוג שופטי ליגת העל ב-2015/16 אולם גם בשנה לאחר מכן לא שיפר את ביצועיו משמעותית וסיים במקום ה-14 מתוך 17 שופטים.

בסופו של דבר החליטו דייני בית הדין כי "לא לנו הסמכות והיכולת לקבוע אם העותר ראוי להמשיך ולשפוט בליגת העל. התרשמנו מאישיותו ואופיו החיוביים – אך לצערנו לא נוכל להושיעו ולהעניק לו את הסעד המבוקש". בית הדין המליץ לוועדה המקצועית של איגוד השופטים לבצע ביקורת באמצעות צפייה ישירה במשחקים ולא רק באמצעות המדיה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי