הפועל עכו קיבלה נקודה בחזרה מבית הדין, רוזנפלד עדיין מושעה

הפועל עכו
הפועל עכו | ערן לוף

ההתאחדות הקלה מעט על העונש החמור של עכו שיעמוד כעת על מינוס שתי נקודות בלבד ואחת על תנאי, במקום שלוש. הקנס נשאר על כנו, כמו ההרחקה לשנה של היו"ר

(גודל טקסט)

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל החליט הבוקר (ראשון) להקל בעונשה של הפועל עכו שהואשמה בחוסר תום לב בפרשת החוזים הכפולים. ולהפחית בעונשה. נציגי בית הדין בראשם אמנון סטרשנוב קבעו יפתח המועדון הצפוני את העונה הקרובה עם מינוס של שתי נקודות ואחת על תנאי במקום השלוש שנגזרו עליו בעונש המקורי.

בהכרעת פסק הדין נכתב: "בית הדין המשמעתי איזן כראוי בין שיקול ההרתעתי לבין הנסיבות המקלות במקרה דנן, והן: עברה הנקי של המערערת מביצועי עבירות דומות, שיתוף הפעולה עם החקירה שהתנהלה והוראות סעיף 22[ז1] לתכנון המשמעת, המחייב עונש מינימום של הפחתת שתי נקודות בלבד. עם זאת, יש מקום להקלת נוכח עמדתו של תובע ההתאחדות ולפיה ניתן להסתפק בעונש של הפחתת שתי נקודות במקרה הזה.

"ככלל אין ערכאה שיפוטית נוהגת להחמיר מעבר לעמדתו של בא כוח התביעה, המייצג את הציבור כולו, אלא במקרים מיוחדים ויוצאי דופן, בהם לא ניתן לקבל את עמדתו. באופן חד משמעי לא היה המקרה שבפנינו בנוגע להפחתת נקודות בפועל".

עם זאת, הקנס על סך 50 אלף ש"ח אותו ספגה הקבוצה נותר על כנו, בדומה להחלטה להשעות לשנה את יו"ר הקבוצה דודי רוזנפלד: "מדובר בהשמטת סכומים גבוהים מהדו"חות שהוגשו לבקרה, בסך כ-400 אלף ש"ח, שבוצעה בשיטתיות ובתכנון מוקדם, ולא בהיסח הדעת", נכתב בפסק הדין בנוגע להחלטה.


דורה. קיבל נקודה בחזרה (ערן לוף)

"גם הפנייה לבקרה באה, ככל הנראה וכפי שקבע ביה"ד, לאחר פניית עיתונאי אל המערער בבקשה לבדוק את הנושא. אז חש המערער, קרוב לוודאי, כי בכל מקרה גילוי המעשים בתקשורת הוא קרוב, והחליט להקדים את החקירה. גם הטענה בדבר חוסר ניסיונו ואי ידיעתו של המערער כביכול את הוראות התקנונים והפרוצדורה הנדרשת לאישור הבקרה התקציבית רחוקה מלשכנע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי