גול עצמי: יעקב שחר גמר את הסיפור של עטר בירוק

יעקב שחר. תומך בטביב
יעקב שחר. תומך בטביב | צילום: ערן לוף

בעלי מכבי חיפה טען שהחלוץ "חולה בצהבת" בשיחה עם האוהדים, אז פלא שהדלת נסגרה? עמיקם מסכם את הדרבי החיפאי, מתייחס לטירוף של לוזון ולדכאון שיוצר כץ. הצביעו בסקר והביעו את דעתכם

(גודל טקסט)

1. כדורגל הוא משחק פשוט. אם משחקים אותו נכון, והיריבה לא משחקת אותו נכון, אין צורך בכוכבים יוצאי דופן. אלה באים לשבור שוויון רק כששתי הקבוצות ברמה שווה ולא עושות טעויות. אברם גרנט אמר פעם שלפעמים 0:0 זו תוצאה מושלמת למשחק מושלם. כששתי קבוצות מראש מגיעות בפער עצום – מעמדי, מקצועי, מנטלי – הקבוצה שתרצה יותר ותעשה את מה שצריך לעשות במסגרת הכלים שיש לה, פשוט תפרק את היריבה.

זה הכדורגל של גיא לוזון: הטרפה, משחק לחץ, יתרון מספרי, מהירות. קבוצה שלא מוכנה לזה מקבלת בראש. קבוצה שמוכנה לזה, תהפוך את המשחק של מכבי חיפה לעקר. מכבי חיפה משאירה שטחים וכשהיא מותקפת, היא פגיעה.

גיא לוזון. השיטה שלו מונעת מהטרפה (דני מרון)
גיא לוזון. השיטה שלו מונעת מהטרפה (דני מרון)

אתמול (שלישי) מכבי חיפה כמעט ולא נתנה לכך הזדמנות. שער יתרון מוקדם והשארת היריב בעשרה שחקנים בדקה השלישית זה גם מכריע. מכבי חיפה ניצחה בתוצאה מרשימה, אבל לא הרשימה. לא כמו שהיא מסוגלת להרשים.

 

2. ובכל זאת היו שם כמה קטעים של כדורגל מעולה. היה איזה מהלך במחצית הראשונה שבו לא היו מעורבים רוקאביצה, או אלירן עטר או גילי ורמוט ואפילו לא רועי קהת. היו מעורבים בו אופיר מזרחי, שעדיין לא השאיר חותם משמעותי בליגה הזו, ושון וייסמן, שהוא יותר החלוץ של נבחרת הנוער בה שיחקו דור פרץ ומיכאל אוחנה מאשר שחקן ליגת-על לגיטימי. זה היה מהלך שהסתיים בלי שער, אבל היו בו שני עקבים, כניסה לשטח מת, מהירות, תחכום, שאר רוח. זה כדורגל שהיה חסר למכבי חיפה בשנים האחרונות.

שון וייסמן. דם חדש במכבי חיפה (ערן לוף)
שון וייסמן. דם חדש במכבי חיפה (ערן לוף)

כן, זה בסך הכל מהלך אחד, שאפילו לא הסתיים בשער, אבל זה ניצוץ. והוא מגיע משחקנים שפתחו בהרכב על חשבון הכוכבים. אם גיא לוזון לא יהסס להמשיך ולתת אשראי למי שמגיע, הוא יקבל כוכבים שעולים מהספסל רעבים וירוויח משני העולמות. שורה תחתונה: מכבי חיפה מפגינה עומק. זה יכול להיות שווה המון מול הפועל ב"ש ומכבי ת"א.

3. יענקל'ה שחר גמר את הסיפור של אלירן עטר במכבי חיפה. להצהיר "הוא חולה צהבת", זה לשסות את הקהל בשחקן. כל כך לא חכם ומאוד לא אופייני לשחר, בהתחשב בכך שמכבי ת"א לא משלמת את הכסף, עטר עולה מהספסל והקהל שר לו שירי נאצה. יש כאן כרוניקה נוראית שיכולה לרסק את כל מה שנבנה שם בקיץ.

אלירן עטר. הגיע לנקודת אל חזור (ערן לוף)
אלירן עטר. הגיע לנקודת אל חזור (ערן לוף)

4. הפועל חיפה הפסידה לעכו, עשתה תיקו עם סכנין אחרי שכבשה שער כתוצאה משבירת קו נבדל והובסה בדרבי. תקציבית יש להפועל חיפה קבוצה לפלייאוף עליון. מעמדית, הפועל חיפה לא מתרוממת, לא שווה את התקציב שלה, נראית כבויה וחסרת יכולות.

במשחק בית שלה, גם בגביע הטוטו, בוודאי בדרבי, היא הביאה מעט מאוד צופים. הבעלים יואב כץ לא מבין – או שמסרב להפנים – שהוא מעניק סביבת עבודה מדכאת. קבוצת הנוער ירדה ליגה, קמה קבוצת מחאה מול המועדון שנמצאת במרחק של שתי ליגות בלבד עם פנטזיה להחליף את המקור ביום מן הימים. מישהו שם חייב להתעורר, כי ההכנה נראית לא טוב. בוודאי שלא התוצאות, אבל גם לא הצורה. הפועל חיפה נראית כמו קבוצה שלא תיאבק על עתידה, אם התוצאות ירסקו אותה. וחבל.

יואב כץ. מעניק סביבת עבודה מדכאת (ערן לוף)
 יואב כץ. מעניק סביבת עבודה מדכאת (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי