הובאן: בישראל – מאריבור הייתה מקסימום נאבקת על מקום בפלייאוף העליון

אובידיו הובאן
אובידיו הובאן | דני מרון

אקס הפועל ב"ש, מבכה את הדחתה מהצ'מפיונס ("נוצר רושם שהשחקנים לא מאמינים ב-100%"), שולח איחולי הצלחה לקראת המפגש עם "הכבשה השחורה" מכבי חיפה ומספר על פתיחת העונה המופלאה בקלוז'

(גודל טקסט)

במילים "רק אדום" פתח אובידיו הובאן, קשר הפועל באר שבע עד העונה שעברה במשך שלוש עונות, את שיחת הטלפון הלא מפתיעה איתנו. לבבי כתמיד, מדבר מהבטן כמעט בלי פילטרים. יורה ובוכה. קשרה הרומני של צ'פרה קלוז' צפה ביום שלישי האחרון במשחקה המכריע במוקדמות ליגת האלופות של האקסית, והחזיק לה אצבעות. בשניות הסיום הוא סינן קללה רומנית עסיסית. למי ששכח – ההצלה המדהימה של יסמין הנדנוביץ' שוערה של מאריבור, ניפצה את חלום הצ'מפיונס בבירת הנגב. הדיפה אחת שעשתה את ההבדל בין ליברפול, מוזיאון החיפושיות ואנפילד לבין הברווזים והברבורים באגם לוגאנו.

אחרי שתי אליפויות רצופות וקמפיין מוצלח באירופה אמרו לאובידיו שלום ולא להתראות. דווקא הוא שמילא שלושה תפקידים (קשר אחורי, מגן ובלם לשעת חירום), קיבל את השפיץ. את החלל הריק שהרומני הותיר מאחוריו האלופה לא מצליחה למלא. העיקר שאיסק קואנקה, שתופס משבצת של זר, בישל פעם למסי. אהדת הקהל ממשיכה ללוות אותו גם עכשיו, כשהוא שורף שטחים בארץ הקרפטים. אוהדי באר שבע שומרים אתו על קשר, וגם אם מדובר ברוב המקרים בקשר חד-סטרי הרי שהתעניינותם בו ממלאת את לבו גאווה.

"מאז שעזבתי את ישראל קיבלתי מאות הודעות, כנראה שהאוהדים של באר שבע קיבלו יותר קשה ממני את עזיבתי, והם מחממים לי את הלב", אומר הובאן בראיון בלעדי לספורט 1. "יש אוהדים שמבקשים ממני לחזור לבאר שבע, אחרים מספרים שהם עוקבים אחרי המשחקים של קלוז'. לצערי, אין לי אפשרות לענות למאות מסרונים שאני מקבל על בסיס יומי. אני מקווה שיבינו אותי. בכל יום אני חושב על האוהדים ומתגעגע אליהם".

עד עכשיו קשה לו להבין מדוע ויתרו בטרנר על שירותיו הטובים: "יש לי ביקורת עצמית גבוהה, כשהרגליים כבר לא ימלאו את ההוראות, אזוז הצידה ביוזמתי. הייתי אומר להם 'תודה רבה על הכול' ופורש. מצער אותי שאני לא שם, אבל החיים נמשכים. קיוויתי שהקבוצה הישראלית שלי תצליח באירופה יותר מאשר בשנה שעברה. חבל שהחלום נגמר. יכול להיות שיכולתי לעזור לבאר שבע להגיע לליגת האלופות".

מה לא עבד במאריבור?
"מהדקה הראשונה נוצר הרושם שהשחקנים לא האמינו בעצמם ב-100 אחוז. גם שיטת שלושת הבלמים לא עבדה, והשינוי למערך הרגיל נעשה מאוחר מדי. רק בעשרים הדקות האחרונות ראינו את הפועל ב"ש האמתית, זו שתוקפת בלי הפסקה ודוחפת את היריבה לשערה".

שחקני הפועל ב
שחקני הפועל ב"ש. "רק בעשרים הדקות האחרונות ראינו את ב"ש האמתית" (AFPׂ)

חסרונם של שחקני המפתח היה עד כדי כך קריטי?
"חסרונו של מיגל ויטור היה קריטי. מצד שני, הבלם החדש (חאתם עבד אלחמיד – ח"ז) עדיין חדש במערכת ולא היה מספיק מחובר לשני הבלמים האחרים".

איך אתה מסביר את מה שקרה במשחק הגומלין?
"מילאניץ', המאמן הסלובני, הכין שיעורי בית. הוא הבין שהכול מתחיל ונגמר ברגליים של וואקמה והצמיד לו שני שומרים. שמירות כאלה כבר לא קיימות בכדורגל המודרני, אבל מה אכפת למילאניץ'? הוא השיג את מבוקשו".

באר שבע כשלה ברגע האמת?
"'כישלון' זו מילה חריפה מדי. מה שכן, זו הייתה הפתעה גדולה. השמחה של הסלובנים בסיום המשחק הוכיחה שהם לא ממש האמינו בסיכוי שלהם לעלות לשלב הבתים".

מאור מליקסון ואליניב ברדה (דני מרון)
מאור מליקסון ואליניב ברדה. "כישלון זה מילה חריפה מדי"  (דני מרון)

אילו מאריבור הייתה משחקת בישראל, היכן היית ממקם אותה?
"לפני כמה שנים הייתה למאריבור קבוצה רצינית, ואפילו יצא לי להתמודד נגדם. כיום זו קבוצה בלי שמות מוכרים. הרמה הנוכחית שלהם היא נמוכה יחסית לשאר הקבוצות בדירוג הרביעי שעלו לשלב הבתים, ובישראל מאריבור לא הייתה מהווה פקטור במאבק האליפות. מקסימום היא הייתה נאבקת על מקום בפלייאוף העליון".

ברומניה עוברת עליו תקופה נהדרת. מאז שחתם לשלוש שנים בשורות קלוז', השתנו סדרי בראשית בליגה הרומנית הראשונה. עם שישה ניצחונות ותוצאת תיקו אחת הקבוצה של אובידיו צועדת בראש הטבלה והיא כרגע הפתעת העונה. במאזנו שלושה שערים ואינספור מחמאות שמרעיפה עליו התקשורת הרומנית. "המאמן דן פטרסקו משנה לי תפקידים, פעם אני משחק 'בעמדה של ג'ון אוגו' ופעם ב'פוזישן' יותר קדמי. הולך לנו טוב, ואני מקווה שנמשיך בדרך הזאת עד סיום העונה", הוא מקווה.

לסיום, מה אתה מאחל להפועל באר שבע?
"קודם כול שתעבור בהצלחה את משחק הליגה ביום ראשון נגד מכבי חיפה, זו שעד לעונה האחרונה הייתה 'כבשה שחורה' שלנו. ניצחון בסמי עופר יחזיר לשחקנים את הביטחון, וזוהי גם דרך טובה להתחיל ברגל ימין את הקמפיין החדש של הליגה האירופית".

אובידיו הובאן בחגיגות האליפות (דני מרון)
אובידיו הובאן בחגיגות האליפות. "ניצחון בסמי עופר יחזיר לשחקנים את הביטחון" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי