מהראן לאלה הורחק לשנתיים מכל פעילות שקשורה לכדורגל

לאלה
לאלה | ערן לוף

עונש חמור לחלוץ הפועל חיפה שנטל חומרים אסורים שהתגלו בבדיקת שתן. לא יוכל ליטול חלק אפילו באימונים, עשוי להודיע על פרישה ויוכל לשמור על כושר רק במסגרת פרטית. קלינגר לא מתכנן להביא תחליף

(גודל טקסט)

עונש חמור לחלוץ הפועל חיפה מהראן לאלה בעקבות פרשת נטילת החומרים האסורים. על פי החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל נענש לאלה בהשעיה לשנתיים מכל פעילות.

בהודעה על העונש נכתב: "אין מחלוקת כי עבירה של שימוש בחומרים אסורים היא מהחמורות שבתקנוני המשמעמת בארץ ובעולם". למרות הרף המינימלי של השעיה לשנה, גזר הדיין גיורא לנדאו עונש של שנתיים ולא רק מהשתתפות במשחקים ותחרויות.

לאלה נכשל בבדיקת שתן שנתן אחרי משחק אשתקד נגד הפועל כפר סבא. בבדיקה נמצאו שלושה חומרים אסורים אותם נטל ככל הנראה באמצעות מדריך חדר כושר פרטי בדליית אל כרמל שם התאמן באופן אישי.

לאלה עצמו טען כי הדבר נעשה בתום לב וללא ידיעתו, אך למרות שהדיין לנדאו התרשם מעברו הנקי, הוא ביקר אותו על התנהלות רשלנית. כעת כשהוא בן 35 ייתכן שיודיע על פרישה. ללאלה אסור ליטול חלק אפילו באימון של קבוצה, כך שכרגע הוא יוכל לשמור על כושר לבדו ואם יחזור זה יקרה רק החל מ-29 ביוני 2019. 


לאלה בבית הדין, עונש חמור (עדי אבישי)

במהלך הדיונים ניסה החלוץ למזער נזקים כאשר הביא עימו לבית הדין את מאמן הכושר שנתן לו את אותם חומרים. כמו כן, לאלה טען שלא נעשתה מספיק הסברה בנושא על ידי ההתאחדות לכדורגל. בגזר הדין הודתה ההתאחדות כי מעתה תיעשה הסברה מוגברת בנושא, אך כל זה לא מנע מלאלה את עונשו החמור. לנדאו כתב: "מן הראוי שגופים המנהלים את הכדורגל המקצועני בישראל יפעלו להגברת המודעות בנושא, אך לא הם האחראים להמצאות חומרים אסורים בגופו של הנאשם". 

החלוץ בן ה-35 יליד עוספיה החל את הקריירה בנוער של הפועל חיפה אך פרץ בליגות נמוכות כאשר שיחק במכבי שעריים, הפועל הרצליה ובני טמרה. ב-2008 הובא להפועל תל אביב על ידי אלי גוטמן לאחר עונה באחי נצרת. עם האדומים זכה בדאבל ב-2010 ובגביע ואף השתתף במוקדמות האלופות עם האדומים אך נפגע קשה בברכו והחמיץ את שלב הבתים באותה עונה. ב-2012 הגיע להפועל חיפה שם שיחק בעונות האחרונות וכבש 41 שערים ליגה במדי האדומים מהכרמל.


יודיע על פרישה מכדורגל? לאלה (ערן לוף)

ניר קלינגר לא מתכוון להביא חיזוק אחר להתקפה במקום לאלה, אף על פי שבנו עליו. בנושא אחר, בקבוצה ימתינו עד סוף השבוע להחלטת מכבי תל אביב בנוגע לקשר דור פרץ, שיחק אשתקד חצי שנה כמושאל בכרמל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי