"שחקנים שרגילים לפתוח בהרכב ילמדו שהמקום שלהם לא בטוח"

פתח תקווה
פתח תקווה | עדי אבישי

כעס במכבי פ"ת על השחקנים לאחר ההפסד 2:1 לבית"ר ירושלים. ביקורת על סיבוק שעשוי להיות מסופסל: "כל השבוע מדבר באימונים כמו פרופסור, ובמגרש לא מספק את הסחורה". ניניס צפוי לפתוח מול ק"ש. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

"כנראה שיש פה שחקנים שרגילים לקבל את חולצת ההרכב בקלות, אז הם ילמדו שכבר המקום שלהם לא בטוח" כך אמר גורם בכיר במכבי פ"ת לאחר ההפסד אמש (שני) 2:1 לבית"ר ירושלים. לא כך קיוותה מכבי פ"ת לפתוח את העונה. דווקא אחרי הניצחון באשדוד במחזור הפתיחה, ספגה הקבוצה הפסד שני רצוף, מול עשרה שחקנים.

המאמן קובי רפואה והבעלים אבי לוזון, לא שוחחו עם השחקנים לאחר המשחק ובפ"ת מבינים שנכון לרגע זה, העסק לא דופק וצריך לחשוב מחוץ לקופסה, כיצד להוציא את הקבוצה לדרך חדשה, כאשר לא מעט שחקנים בקבוצה פשוט לא נמצאים בכושר.

נראה שאחת הבעיות החמורות בקבוצה היא משחק ההגנה, כאשר בכל משחק עד כה העונה, מלבד המשחק הראשון בגביע הטוטו מול הפועל רעננה, הוציאו המלאבסים לפחות כדור אחד מהרשת. "משחק ההגנה לא תורם כי ברגע שאין ביטחון בחוליית ההגנה, אז שחקנים מפחדים לצאת קדימה כדי לא להפקיר את החלק האחורי", אמרו בקבוצה. "לא יכול להיות שכל השבוע אנחנו מתרגלים שלושה בלמים, ודווקא הגול מגיע בנגיחה במרכז הרחבה. זה גולים מביכים".

מי שזכה לעיקר הביקורת הוא תומאש סיבוק, שהגיע לקבוצה על תקן הבלם המוביל ומחליפו של קרלוס קוויאר ולא מספק את הסחורה: "באימונים באמצע השבוע הוא מדבר כמו פרופסור ואומר ככה וככה, אבל שזה מגיע למגרש, הוא עושה הרבה טעויות. כדורגל זה הרבה עניין של רצון ונראה שאת הרצון שהיה לקרלוס אין לסיבוק", ביקרו בחריפות בקבוצה. בעקבות היכולת הלא משכנעת המתמשכת, סיבוק עשוי לשלם את המחיר במשחק החשוב בשבת מול עירוני קריית שמונה.

שחקני מכבי פ
שחקני מכבי פ"ת מאוכזבים. המקום בהרכב בסכנה (עדי אבישי)

נקודת האור בקבוצה היה סוטיריס ניניס, שרק אתמול חתם בקבוצה וכבר הערב עלה לשחק והוכיח בחצי השעה ששיחק למה הביאו אותו: "אם לא היה פחד לסכן אותו, הוא גם היה משחק יותר", סיפרו בקבוצה. לא מן הנמנע שניניס יקבל את חולצת ההרכב הראשון כבר ביום שבת.

בפ"ת ציינו שנכון לרגע זה נראה שסגל הקבוצה סגור, ומגן ימני לא נראה באופק, אך מי שנבחן בקבוצה בימים האחרונים הוא עלא ג'אפר, תוצר מחלקת הנוער של מכבי חיפה, שעשוי להיות גיבוי לעודד אלקיים, שעדיין לא מראה את היכולת שמצפים ממנו מתחילת העונה.

יובל אבידור, שהיה בין נקודות האור הבודדות, סובל ממתיחה ובקבוצה מקווים שיהיה כשיר לשבת. "התחלנו את המשחק די טוב וקצת שלטנו, אבל אז ספגנו גול מאיבוד כדור שאסור שיקרה. נוצר מצב שכל משחק שאנחנו משחקים, אנחנו קודם סופגים ואז מתחילים לרדוף", אמר החלוץ, שסחט את הפנדל. המומנטום השתנה אחרי הפנדל וההרחקה ודווקא ברגעים האלה, שהיינו ביתרון מספרי, לא הצלחנו להבקיע ולייצר יותר מדי מצבים. חבל שבסוף, ברגע של חוסר ריכוז ספגנו שער וחוץ מלתקן למשחק הבא, אין יותר מדי מה לעשות. בית"ר קבוצה מאוד התקפית וניסינו להחזיק את הכדור בחלק האחורי. חוץ מלעבוד קשה ולתקן את הטעויות אין מה להגיד. נצטרך לתקן את הטעויות כי שבוע אחרי שבוע אנחנו סופגים ויש פה צוות מקצועי וניהולי שיידע מה לעשות".

קובי רפואה. לא יחשוש לעשות שינויים (עדי אבישי)
קובי רפואה. לא יחשוש לעשות שינויים (עדי אבישי)

הציפיות והמצב הנוכחי: "צריך לשים את השנה שעברה מאחורינו ולהתרכז בשנה הנוכחית. הייתי בסכנין בשנה שעברה, ועד מחזור שביעי דיברו עלינו כיורדת בטוחה ובסוף כמעט הגענו לאירופה. צריך לקחת דברים בפרופורציה. נבנה פה תלכיד של שחקנים שביום שיתלכד ונחליט שלא סופגים שערים, אנחנו נגיע למצבים וננצח".

היריבה הבאה: "משחקים קלים אין בליגה הזו בשום מצב. הליגה השנה מאוד התאזנה ונצטרך לתת את הדעת על מה שעשינו רע היום ומה שכן היה טוב נצטרך לשמר. נצא לשם בתקווה לחזור עם ניצחון".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי