באטוקיו: "היו לי הצעות מצרפת, יפן וקטאר, מכבי ת"א קרצה לי"

כריסטיאן באטוקיו
כריסטיאן באטוקיו | אודי ציטיאט

"אם הייתי בוחר בכסף לא הייתי כאן", "הגעתי למועדון עם שאיפות לתארים", "הכדורגל בישראל הוא טכני ומאורגן", וגם: ג'ורדי, בן חיים וההלם מול בית"ר. באטוקיו בראיון לתקשורת בצרפת

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב תפגוש הערב (חמישי, 22:05, ספורט1) את ויאריאל במסגרת המחזור השני בשלב הבתים בליגה האירופית. בזמן שהצהובים מקווים לנצל את המשבר אצל האורחת, שפיטרה את פראן אסקריבה, בתקשורת הצרפתית ערכו היום ראיון עם כריסטיאן באטוקיו, שסיפר על ההתאקלמות בישראל, הבחירה במכבי תל אביב, הרמה בליגת העל והשאיפה הכי גדולה בקריירה.




"חתמתי במכבי תל אביב כי זה מועדון עם שאיפות", סיפר הקשר והסביר: "העובדה שאנחנו משחקים באירופה היא רק תוספת. הייתה לי הזדמנות להשיג דברים גדולים במכבי תל אביב, זו הסיבה שעזבתי את ברסט. חוויתי כדורגל בווטפורד, אודינזה וברסט, אבל אני נהנה כאן מאוד. תל אביב היא עיר נהדרת, והמועדון שואף לזכות בכל תואר".


ההחלטה לעזוב את צרפת: "ברסט לא היו מסוגלים לשלם לי, לכן עזבתי. הדברים השתנו מאז שהקבוצה ירדה לליגת המשנה, דיברתי עם כל הגורמים במועדון וסיכמנו שזה בלתי אפשרי להמשיך ביחד. זה לא היה קל לעזוב, אבל האפשרות לשחק במכבי תל אביב קרצה לי. הצוות המקצועי בברסט גרם לי להרגיש חשוב ומשמעותי, זה היה קריטי עבורי. לפעמים בכדורגל יש תקופות שנגמרות וצריך לקבל את זה. לא עזבתי למכבי תל אביב בגלל הכסף, אבל אין ספק שההצעה הכספית שלהם הייתה טובה. אני אומנם בן 25, אבל חשוב גם לחשוב על העתיד".



נהנה בישראל. באטוקיו (אודי ציטאט) 


באטוקיו הוסיף: "כבר בינואר ידעתי שאחפש קבוצה חדשה, רציתי לשחק בליגה הבכירה בצרפת אבל זה לא הסתדר עם טרואה, אנז'ה ושטרסבורג. מכבי תל אביב היא מועדון מוכר וחזק, אני יודע שאם דברים יקרו בצורה חיובית אני עשוי לחזור לאחת מהליגות הבכירות. ברור שארצה לחזור לאיטליה, אבל יש לי כאן חוזה לעוד שנתיים עם אופציה לעוד עונה. אני חושב רק על מה שקורה כרגע בקבוצה. היו לי הצעות מיפן, קטאר וטורקיה, אבל ההזדמנות של מכבי תל אביב קרצה לי יותר מכול. אף פעם לא חשבתי רק על כסף, כי אם הייתי חושב רק על זה הייתי חותם בקטאר".


הסגל של הצהובים: "יש לנו שישה שחקני נבחרת ישראל, זה מיוחד. טל בן חיים הוא בלם גדול ששיחק בצ'לסי ומנצ'סטר סיטי. בגזרת הזרים יש את חוסה רודריגס שהיה בריאל מדריד, ז'אן סילבן באבן שהגיע מהליגה הספרדית".


העבודה עם ג'ורדי קרויף: "המאמן מנסה להעניק לכל השחקנים הרגשה טובה ותחרותית. יצא לי לפתוח במספר משחקים וזה משמח. יש לנו מעל ל-60 משחקים בכל המסגרות וחשוב שתהיה אווירה טובה ומספיק הזדמנויות לשחקנים לשחק כדי להוכיח את עצמם".


הרמה בליגת העל: "במשחק הראשון מול בית"ר ירושלים הפסדנו בענק. הכדורגל הישראלי טכני, מהיר ומאוד מאורגן. פגשנו את בית"ר שהיא קבוצה טובה ולא הצלחנו לתרגם את היכולת הטובה שלנו, מול עירוני קריית שמונה פגשנו קבוצה פחות מאורגנת וזה עשה עבורנו את ההבדל". 

 
התרשם מהמאמן. קרויף ובאטוקיו (אתר רשמי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי