צפו בתקציר: בית"ר ירושלים נכנעה 3:2 לבני סכנין

עידן ורד
עידן ורד | ערן לוף

בן זקן הגיע במקום לבנדה, פתח עם סתיו שושן בשער וראה את שכטר מחמיץ פנדל ואת עזרא בועט החוצה מול שער ריק, מנגד אזולאי, עותמאן ומוגרבי עשו את ההבדל והנחילו לאורחים הפסד בכורה. שער נפלא לבניון

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים החלה את ליגת העל עם שלושה ניצחונות רצופים תחת המאמן הזמני גיל לבנדה, הייתה בפסגה הודות לניצחונות מרשימים ובצדק נשאלה האם היא כבר חושבת שריאלי להחזיר את האליפות לבירה, אבל הערב בעכו היא החמיצה שוב ושוב במשחק הבכורה של בני בן זקן כמאמן הקבוצה ובסופו של דבר נכנעה 3:2 לבני סכנין, רשמה את הפסד הבכורה שלה העונה וירדה למקום השלישי.


זה היה משחק נעילת המחזור השישי בליגת העל (להוציא את המשחק בין הפועל ב"ש להפועל עכו שנדחה בחודש), ובעוד הירושלמים איבדו את הפסגה ונשארו עם 11 נקודות, בני סכנין שבה למסלול הניצחונות אחרי שלושה מחזורים ובמאזנה 10 נקודות – כך שהיא טיפסה למקום השישי.




בן זקן, במשחק הבכורה שלו כמאמן בית"ר ירושלים, שלושה ימים בלבד אחרי שמונה ודחק את לבנדה לעמדת העוזר, בחר לפתוח בין הקורות עם סתיו שושן הצעיר במקומו של בוריס קליימן – הופעתו השלישית בלבד בליגת העל והראשונה מאז מאי 2016 – ובעוד לשושן הצעיר היו מספר טעויות, אחת גם עלתה לקבוצתו בשער, מחמוד קנדיל בצד השני הדף פנדל של איתי שכטר ובמקום שהאורחת תשלים מהפך, היא חטפה שלישייה ותעשה את הדרך הארוכה הביתה עם הפסד.

 


בוריס קליימן. ראה את סתיו שושן משחק לפניו (ערן לוף)


המשחק בעכו היה קצבי מן הפתיחה וכבר בדקה הרביעית העלה שלומי אזולאי את סכנין ליתרון אחרי מחדל הגנתי של בית"ר, אבל גם אחרי מספר הזדמנויות קורצות, כולל הפנדל של שכטר כאמור, חן עזרא הצליח בדקה ה-37 לקבוע 1:1 לפני המחצית. 


במחצית השנייה היה זה חן עזרא שהחמיץ מול שער ריק, גם אריק סאבו לא הצליח להניע את קנדיל ומנגד שושן הדף למשקוף בעיטה אדירה שירה חלאיילה, ובדקה ה-63 הצליחה סכנין להשיב לעצמה את היתרון, אחרי שאזולאי הוסיף גם בישול למאזנו ועותמאן נגח כדור לפינה הרחוקה, ששושן הצעיר היה צריך לקלוט, אולם פספס. חמש דקות אחר כך מוגרבי ניצל קומדיה של טעויות כדי לקבוע 1:3 ועמוק בתוספת הזמן היה זה יוסי בניון המחליף שהצליח רק לצמק.



קנדיל. בית"ר לא ניצלה הזדמנויות, גם לשוער סכנין יש חלק בכך (ערן לוף)


מהלך משחק
דקה 4, 0:1 לבני סכנין: המארחת עלתה ליתרון מהיר. זגורי הגביה מאגף ימין ואזולאי שנותר פנוי ברחבה נגח מקרוב כדור מסוכן שסתיו שושן הצליח רק להדוף ולא לקלוט, החלוץ הגיע ראשון לכדור החוזר ואחרי ששוב אילץ את שושן למתוח את איבריו, בהזדמנות השלישית גלגל פנימה.



אזולאי. שמירה לקויה בהגנה אפשרה לו שער קליל (ערן לוף)


דקה 10: מתפרצת נהדרת של בני סכנין משמאל הסתיימה בהגבהה של זגורי לעותמאן, המגן היה חופשי עמוק בתוך הרחבה ומהאוויר בעט החוצה.


דקה 11: הזדמנות ממשית ראשונה לבית"ר ירושלים. איתי שכטר בעט מכ-16 מטרים כדור חזק ומדויק, קנדיל ירד היטב.


דקה 12: הלחץ של בית"ר נמשך. הפעם היה זה חן עזרא שהניף את הרגל על סף הרחבה, קנדיל התעופף והדף.



ז'אורז'יניו. בוז בכל נגיעה בכדור מאוהדי האקסית (ערן לוף)


דקה 18: הבליץ הבית"רי בעיצומו, אבל הכדור עדיין לא מצא את הרשת. הפעם היה זה עידן ורד שבעט כדור עוצמתי שעבר ליד קורת השער.


דקה 22: כמה קרובה בית"ר לשוויון. ורד העביר רוחב, שכטר ניצל טעות בהגנת סכנין שלא הצליחה להרחיק ומזווית קשה עמוק בתוך הרחבה פגש את העמוד.


דקה 33, איתי שכטר החמיץ פנדל: בית"ר פשוט לא מצליחה להבקיע. כדור עומק נפלא של ז'אורז'יניו סידר לאיתי שכטר אחד על אחד מול קנדיל, החלוץ הוכשל על ידי השוער ובעצמו התייצב על הנקודה הלבנה – אבל בעט לא טוב ושוער סכנין הפך לגיבור האירוע. בני בן זקן העדיף להסתכל על ספסל הקבוצה ולא על הבעיטה.



שכטר לא מצליח להכניע את קנדיל מ-11 מטר (ערן לוף)


דקה 37, בית"ר משווה ל-1:1: אחרי החמצות רבות, חן עזרא לא יכול היה שלא למצוא את המסגרת מזווית נוחה מול קנדיל, אחרי שהצליח לברוח לעותמאן, ומקרוב גלגל לפינה הרחוקה ופנימה.



עזרא. זה לקח זמן, אבל הירושלמים השיגו שוויון (ערן לוף)


דקה 42: שושן לא הצליח לקלוט כדור של תאמבי והשמיט ברשלנות, למזלו הגדול מוגרבי החמיץ מקרוב. כעבור חצי דקה גם אזולאי ניסה את מזלו, אבל בעט כדור חלש שהפעם השוער הצעיר קלט ללא בעיה.


דקה 58: החמצת ענק של עזרא. ז'אורז'יניו, בסיוע של שכטר עם דאבל-פס, חתך את הגנת סכנין, בעט על קנדיל והכדור ניתז אל חן עזרא שמול שער ריק בעט החוצה.


דקה 60: שוב הירושלמים מגבירים את הקצב, הפעם זהו אריק סאבו שבבעיטת יעף מהגבהה של שון גולדברג נעצר אצל קנדיל.


דקה 61: הפעם זוהי סכנין שרשמה החמצה גדולה. חלאיילה מסר לאזולאי, החלוץ החזיר לו בנגיעה והקשר ירה פצצה ששושן הדף למשקוף והחוצה.


דקה 63, 1:2 לבני סכנין! שלומי אזולאי היתל בקונטה באגף שמאל, מצא את עותמאן לבדו בצד השני של הרחבה והנגיחה של המגן עברה בין ידיו של שושן וחדרה פנימה. 



סתיו שושן. טעות של השוער הצעיר עלתה ביוקר (ערן לוף)


דקה 68, סכנין כבר ביתרון 1:3:
מסירה גרועה של סאבו וטעות של קונטה אפשרה לפיראס מוגרבי לפתוח מבערים, לרוץ עד לרחבה של שושן ולכבוש בקלות את השלישי של קבוצתו.



מוגרבי. דהר כל הדרך אל השער השלישי (ערן לוף)


דקה 73: יוסי בניון נכנס בניסיון להציל את המשחק. אריק סאבו פינה את מקומו והגיב בזעם כשהשליך מגבות על ספסל הקבוצה.


דקה 90, בניון מצמק ל-3:2: עמוק בתוך תוספת הזמן, הקשר שעלה מהספסל בעט מכ-17 מטר כדור חופשי נהדר שקנדיל רק הסתכל אליו נכנס פנימה. מעט מדי ומאוחר מדי עבור בית"ר ירושלים. 



בניון. שער נפלא לקינוח כבר לא הספיק (ערן לוף)




הרכבים

בני סכנין: מחמוד קנדיל, עלי עותמאן, עלאא אבו סלאח, אברהם פאס, וונדרסון, חאלד חלאיילה, סגס תאמבי, מארון גנטוס, ישראל זגורי (הילאל מוסא, 82, איהאב גנאים, 86), פיראס מוגרבי, שלומי אזולאי (לוקאס גאושו, 79).


בית"ר ירושלים: סתיו שושן, אנטואן קונטה, מיקי סירושטיין, דוד קלטינס, שון גולדברג, קלאודמיר פריירה (עופר ורטה, 64), אריק סאבו (יוסי בניון, 73), ז'אורז'יניו, חן עזרא, עידן ורד, איתי שכטר (אנתוני וארן, 83)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי