ביקורת קשה במכבי ת"א: "נראינו בושה, חוסר אחריות מקצועית של קרויף"

וידאר קיארטנסון
וידאר | אתר רשמי

הצהובים בהלם לאחר התבוסה 4:0 לאסטנה בליגה האירופית. במועדון מתכננים מהפכה לקראת ינואר: סושיץ', יצחקי, בלטקסה ודור פרץ בדרך החוצה, מגעים מתקדמים עם רפאלוב, קינדה ואלמוג כהן. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

הלם גדול במכבי תל אביב לאחר התבוסה 4:0 אמש (חמישי) לאסטנה בליגה האירופית. הצהובים יצאו הבוקר מקזחסטן וינחתו אחר הצהריים בישראל. שחקני הקבוצה נראו עם הראש למטה לאחר המשחק ואמרו אחד לשני: "איזו בושה. לא מאמינים שכך נראינו". אחד השחקנים הוסיף: "יש לנו כשש שעות טיסה, ולכל אחד יהיה זמן לעשות חשבון נפש איך נראינו".

הקפטן שרן ייני ניסה להרגיע את חבריו: "אנחנו צריכים לחיות עם זה או ללמוד מזה, וחובה ללמוד מזה. זה אחד המשחקים הכי לא נעימים שיצא לי לחוות במכבי ת"א. נדאג שלא נחווה עוד משחק כזה באירופה".

במועדון מבינים שחייבים לבצע מספר שינויים דרמטיים בסגל כבר בחלון ההעברות של ינואר, ועל פי גורמים במועדון הבעלים מיץ' גולדהאר כבר נתן אישור למהלכים. הצהובים מנהלים מגעים מתקדמים עם אלמוג כהן, ליאור רפאלוב וגדי קינדה, ועל פי גורם המקורב למועדון שניים מהם צפויים לחתום בינואר, כשהסבירות הגבוהה ביותר היא שרפאלוב וקינדה הם אלו שיצטרפו. גם קשר אינגולשטאט, בו מעוניינת גם הפועל ב"ש, חזק בתמונה. "כולם מבינים שבלי רכש משמעותי אין לנו מה למכור, לא בישראל ולא באירופה".

במקביל ישוחררו מספר שחקנים. הראשון שיעזוב הוא טינו סוון סושיץ', כשבקרוב יחלו בחיפושים אחרי שחקן זר שיחליפו. בעקבות ההדחה הצפויה מאירופה בקבוצה מתכוונים לצמצם את הסגל וככל הנראה גם דור פרץ, ברק יצחקי ומתן בלטקסה יושאלו עד סיום העונה.

וידאר קיארטנסון. מהפכה גדולה בינואר (מכבי ת
וידאר קיארטנסון. מהפכה גדולה בינואר (מכבי ת"א, האתר הרשמי)

האצבע המאשימה הופנתה בעיקר כלפי המאמן ג'ורדי קרויף וגם ליועץ המקצועי סטיב מקלארן בעקבות ההכנה הלקויה. "המידע שהגיע לשחקנים על אסטנה היה לקוי. זה חוסר אחריות מקצועי להפקיד את מרכז המגרש בידיים של סושיץ' ודור פרץ וללא שחקן התקפי טבעי באגף השמאלי. השחקנים התבלבלו כשראו את ההרכב". בעקבות התבוסה יצרו אוהדים רבים קשר עם אנשי המועדון וביקשו לקבל תשובות על ההתנהלות המקצועית בתקופה האחרונה.

הקבוצה תשוב להתאמן בשבת לקראת המשחק החשוב נגד הפועל באר שבע ביום שני. רק בסמוך לאימון התברר האם הקשר הספרדי חוסה רודריגס התאושש מהפגיעה בברך ויכול ליטול חלק במשחק. פצועים נוספים שנמצאים בסימן שאלה הם דור מיכה וארון שוינפלד. ברק יצחקי התאושש ממחלת השפעת וצפוי לעמוד לרשות הצוות המקצועי. אלי דסה ואייל גולסה עדיין רחוקים מהחלמה.

ג'ורדי קרויף. סופג את רוב האש (מכבי ת
ג'ורדי קרויף. סופג את רוב האש (מכבי ת"א, האתר הרשמי)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי