איוניר פוטר, הפועל תל אביב במגעים עם רפואה

מוטי איווניר
מוטי איווניר בימיו כמאמן הפועל תל אביב | עדי אבישי

האדומים בחרו לסיים את ההתקשרות עם המאמן, שבשיחה עם האחים ניסנוב הביע חוסר אמונה ביכולת לשנות את המצב, והודיעו: "הפרידה ברוח טובה". איוניר: "מאחל הצלחה בהמשך הדרך". עומר פרץ ידריך מול קטמון

(גודל טקסט)
הפועל תל אביב הודיעה היום (חמישי) על סיום דרכו של המאמן מוטי איוניר. ההודעה על סיום ההתקשרות עם המאמן הגיעה בעקבות האכזבה הגדולה של הנהלת המועדון מתפקודם של האדומים בליגה הלאומית, כשהם מדורגים במקום השלישי עם 16 נקודות בלבד אחרי שמונה מחזורים. בשלושת המחזורים האחרונים לא הצליח איוניר לנצח, כשנכנע למכבי אחי נצרת ועירוני נשר, ובמחזור האחרון הוא סיים ב-2:2 מול הפועל חדרה. בנוסף, הקבוצה הודחה בחצי גמר גביע הטוטו מול הפועל רמת גן באמצע השבוע. 


המועמד המוביל לתפוס את מקומו של המאמן הוא קובי רפואה, שעזב את מכבי פתח תקווה לפני כחודש ועל מועמדתו לקבוצה פורסם לראשונה בספורט1. עם רפואה נערכו כבר מספר שיחות, ובמועדון מחכים לתשובה ממנו. במקביל ישנם מספר מועמדים נוספים אם רפואה יסרב לקחת את התפקיד. גורמים המקורבים לעסקה סיפרו: "קובי קיבל הצעה כספית מהפועל תל אביב. הוא מחכה לשיחה נוספת מהם, רפואה הוא מאמן בכיר ועל נושא השכר זה יקום או ייפול". מחר (שישי, 15:00) ידריך עומר פרץ, עוזרו של איוניר, את הקבוצה בבית מול הפועל קטמון. עוזר המאמן השני ניב סידי החליט להתפטר יחד עם איוניר. אגב, פרט פיקנטי: פרץ יתמודד מול ליאור זדה, במפגש בין עוזר המאמן והמאמן של הפועל רמת גן בעונה שעברה.
  




עוד לפני ההחלטה על סיום דרכו של המאמן, שחקנים בכירים שוחחו עם הבעלים וביקשו מהם לא למהר עם ההחלטה לפטר את איוניר, אך ההחלטה התקבלה. כזכור, איוניר הגיע לאדומים אחרי שבעונה הקודמת פוטר מעירוני קריית שמונה במהלך העונה. הוא פתח את הקדנציה עם האדומים בצורה מבטיחה מבחינת קצב צבירת הנקודות, אך החודש האחרון בו הקבוצה אכזבה, הוביל לערעור במעמדו. בהודעת המועדון נכתב: "אחר פגישה שנערכה היום בין הבעלים שרון ניסנוב ואיוניר, החליטו הצדדים על פרידה משותפת וברוח טובה". 



המועמד המוביל. רפואה (מאור אלקסלסי) 


אחרי ההודעה על הפרידה בין הצדדים, אמר הבעלים שרון ניסנוב: "אנו מודים למוטי על תקופתו במועדון. ניסינו להצליח ביחד, אבל לצערי דרכינו נפרדות מוקדם משציפינו. כמו בכל מערכת יחסים, לעתים מגיע שלב בו יש צורך בשינוי ושני הצדדים הבינו זאת. אנו מאחלים למוטי הצלחה בהמשך הדרך. כבר בשבוע הבא יהיה לנו מאמן חדש". איוניר סיכם: "אני מודה לבעלים, לשחקנים ולאוהדים על ההזדמנות שניתנה לי ומאחל למועדון הצלחה גדולה בהמשך הדרך וחזרה כבר בתום העונה הקרובה אל ליגת העל".


עדיין בגזרת איוניר. זאב גרינברג, אחד השותפים, סיפר כי הוא לא היה מעודכן בהפסקת עבודתו של המאמן והוא שמע על כך רק מהתקשורת. גרינברג, שאינו קשור לנושא המקצועי בהפועל תל אביב, ואחראי על הנושא הניהולי שוחח אתמול עם האחים ניסנוב, שהבהירו לו כי אין כוונה לפטר את איוניר ורק תתקיים איתו בצהריים שיחה מקצועית לקראת המשך דרכו במועדון, אחרי ששרון ואיציק שהו בחו"ל בימים האחרונים. מתברר כי במהלך השיחה עם איוניר, המאמן שידר קולות של מצוקה ואי אמונה באפשרות שיוציא את האדומים לדרך חדשה וכך סוכם על פרידה בין הצדדים. מהלך שרק לאחר מכן הועבר לגרינברג. בשל אותו מהלך, האחרון ידרוש כי כל מהלך של היפרדות משחקן בכיר או מאמן, יעבור בהחלטה משותפת של כל הבעלים.


מוקדם יותר, הודיעה הקבוצה על חזרתו של מורדי דדון לתפקיד מנהל הקבוצה במקום נטלי שוסטר, שעזבה בשל מחלוקת עם אחד הבעלים – זאב גרינברג. זו תהיה הקדנציה השלישית של דדון במועדון, לאחר שכבר מילא את תפקיד מנהל הקבוצה בעבר ועזב ב-2015. לאחר המינוי אמר: "אני שמח לחזור למועדון שתמיד היה עבורי בית ולא מקום עבודה. כולי תקווה ואמונה שבכוחות משותפים עם ההנהלה, הצוות המקצועי והשחקנים, נצליח לעמוד במטרות שלנו העונה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי