הערעור של מהראן לאלה נדחה: ההרחקה לשנתיים נותרה בעינה

לאלה
לאלה | טוויטר

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל החליט להשאיר את גזר הדין בעינו וגם לא לאפשר לו לעבוד בשום תפקיד מקצועי במועדון כדורגל. יוכל לעבוד בתפקידים מנהליים ספציפיים

(גודל טקסט)

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל החליט היום (חמישי) לדחות את הערעור של מהראן לאלה וההרחקה לשנתיים מהמגרשים נותרה בעינה. בנוסף החליטו הדיינים לדחות את בקשתו של החלוץ לאפשר לו לשמש בתפקיד מקצועי במועדון, ואפשרו לו לשמש רק בתפקידים מנהלתיים מסוימים. 

בכתב ההחלטה של פרופסור מיגל דוישט נכתב: "אין החולק על כך כי המערער השתמש בחומרים אסורים (סטרואידים אנבוליים), אשר לדבריו מקורם בתוסף מזון שנרכש על ידיו ממכון כושר פרטי. המערער לא ידע כי הוא נטל חומר אסור לשימוש. עם זאת, נקבע כי המערער התרשל, כאשר לפי גרסת המערער עצמו הוא נטל את תוסף המזון ללא פנייה לגורמים הרפואיים או האחרים בהפועל חיפה. על מנת שגורמים אלה יבדקו את התכנים של תוסף המזון הנדון". 



"התוסף אשר אותו נטל היה 'מזוהם', דהיינו מדובר בתוסף מזון אשר פרטי המרכיבים הכתובים באריזת המוצר אינם משקפים נכונה את מרכיביו. עיסוקו של המרכיב הוא בשיפור הכושר הגופני של מזמין השירות, בוודאי על השחקן להניח כי עשויים להיכלל בתוסף חומרים רלוונטיים לתפקודו הספורטיבי. בית הדין קבע כי המערער התרשל כאשר נטל את תוסף המזון הנדון. אין מדובר בתוסף מזון אשר נרכש מחנות שעיסוקה מכירת מוצרי טבע בריאותיים. לא מן הנמנע כי היה מקום לשבץ את המקרה תחת הקטגוריה 'נטילת סיכון' מודעת אשר תקנון פיפ"א מחייבת הרחקה מינימלית לארבע שנים" הוסיף הדיין. 


מסובך. לאלה 

דויטש סיכם: "בנסיבות אלה, הרחקת המערער מן המשחק לתקופה של שנתיים היא ראויה ומאוזנת. בית הדין הרחיק את המערער לשנתיים לא רק מהשתתפות במשחקים, אלא מכול פעילות. ההשעיה כוללת גם איסור ייצוג או מילוי תפקיד בקבוצה או בהתאחדות. המערער לא יהיה ראשי לשמש בתפקיד בכיר בקבוצת כדורגל כגון מנכ"ל או יושב ראש, מנהל כספים וכיוצא בזה".

עורך דינו של החלוץ, אייל יפה, אמר לאחר ההודעה של בית הדין: "אנחנו מאוכזבים ולומדים את החומר ורק לאחר מכן נגיב בהתאם". בסביבתו של לאלה לא פסלו פנייה לבית דין אזרחי, בעיקר בשל הקביעה של בית הדין לפיה הוא לא יוכל לכהן בתפקיד מקצועי בקבוצת כדורגל. "מדובר בפגיעה בחופש העיסוק", אמרו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי