בהפועל אשקלון זועמים על לירן ליאני: "זו פשוט בושה"

יובל נעים
יובל נעים | לירון מולדובן

הקבוצה של יובל נעים לא רגועה אחרי ה-0:0 מול ק"ש לאור ההרחקה של המאמן, שמחה על התיקול הקשה שבוצע נגד טל איילה ולא זכה לתגובה מהשופט. ארגון המאמנים הגיש תלונה נגד עוזרו של נעים, אלי לוי

(גודל טקסט)

את מה שעובר העונה על הפועל אשקלון מבחינת פציעות והרחקות כבר קשה להסביר. גם אמש (שני), אחרי ה-0:0 הביתי מול עירוני קריית שמונה, הקבוצה יצאה פצועה וחבולה, כשגם השופט לירן ליאני לא "קיפח" אותם.

באשר להרחקות, המאמן יובל נעים נאלץ לצפות בשחקניו מבעד לגדר בפעם השלישית העונה. קודם לכן הורחק בגביע הטוטו מול בית"ר ירושלים ובליגה זה קרה מול הפועל עכו. אחרי אותה הרחקה מול בית"ר הוארך עונש ההרחקה על תנאי שיש לנעים, שעומד על שני משחקים. אם יעמוד לדין, הוא עלול לפספס את המשחקים הקרובים מול בני סכנין (חוץ) ומול מכבי נתניה (בית).

נעים התייחס להרחקה שלו אחרי המשחק: "זו לא הפעם האחרונה שאני מורחק ואני יכול להבטיח שזו גם לא הפעם האחרונה. היה פאול על השחקן (טל איילה – נ"צ). הוא פונה לבית חולים. צעקתי לשופט סך הכל שהייתה עבירה. השופטים צריכים להבין שזה משחק אמוציונלי. זה שהורחקתי לא עושה את זה שלא היה פאול".

כמו שאמר נעים, לפחות לפי סדרת הבדיקות, הפציעה של איילה היא לא עניין פעוט. אמש הקשר סבל מנפיחות בברך ועבר צילום רנטגן. ככל הנראה היום יעבור איילה בדיקת MRI שתספק אבחנה יותר מעמיקה לפגיעה. באשקלון זעמו על השופט לירן ליאני, שלא שרק אפילו לעבירה כאמור. "זו פשוט בושה", אמרו בקבוצה, "אם שחקן שלנו היה עושה עבירה כזו הוא היה מקבל אדום ומורחק לשלושה חודשים. זה הזוי מה שקורה השנה בינינו לבין השופטים".


נעים נוטש את הקווים ועובר ליציע. ייעדר מהמחזורים הבאים? (לירון מולדובן)

באשקלון דווקא נהגו העונה באיפוק בכל הנושא של פנייה לאיגוד השופטים. כזכור, לאחר המשחק בו סיימה הקבוצה ב-1:1 עם מ.ס אשדוד העונה, רצו בתחילה לפנות לאיגוד כדי לפסול את מנשה משיח מלשפוט במשחקיהם. יחד עם זאת, אחרי שהבינו שמשיח יפרוש בינואר החליטו שלא לעשות לו מהומה וירדו מהנושא.

חדשות מעודדות מגזרת הפצועים הגיעו מכיוונו של שי חדד. הקשר, שפתח כמגן שמאלי, נפצע אחרי משחק מסוכן של עדן שמיר. כתוצאה מכך הוא סבל מזעזוע מוח קל ושבר שני שיניים. כן, במונחים של אשקלון העונה, לאור העובדה שאלעד גבאי גמר את העונה, ברניסלב איבנוביץ' רק חזר מהיעדרות ארוכה וסיפור טל איילה – מדובר בחדשות טובות.

"הפגרה באה לנו בזמן. אם אפשר שהיא תהיה שלושה חודשים ולא שלושה שבועות (צוחק). ככה כל הפצועים יתאוששו. ננסה לצרף שחקן-שניים בזמן הזה", התייחס נעים למצב הרעוע בסגל. לגבי צירוף השחקן, מי שעתיד להצטרף הוא המגן ליאור לוי, שמתאמן עם הקבוצה מתחילת השבוע שעבר כשצירופו מתעכב בעיקר מעניינים תקציביים, שכן באשקלון לא רוצים לפגוע במשכורת של גבאי.


איילה מפונה מכר הדשא. יעבור MRI (לירון מולדובן)

מי ששוב איכזב הוא החלוץ הקרואטי יוסיפ איבנצ'יץ' שעלה מהספסל ולא הצליח להביא את יכולתו לידי ביטוי. "אני לא יודע אם איבנצ'יץ' יישאר בינואר. אני לא מרוצה מהיכולת שלו. זה לא אותו שחקן שהיה בעונה שעברה. הוא רוצה, אבל לא מצליח", אמר נעים על ה'אס' שלו מהעונה שעברה. בכל חוזיהם של השחקנים הזרים של אשקלון ישנו סעיף שמאפשר לקבוצה להשתחרר מההתקשרות עמם בינואר. והיה גם צד מקצועי. אשקלון אומנם רשמה משחק חמישי ברציפות ללא ניצחון, אך אנשי הקבוצה ממש לא היו מאוכזבים יתר על המידה; גם נוכח החיסורים (רמזי ספורי ועוז ראלי נעדרו בשל הרחקות). "זו נקודה שהיא ברכה", אמר אחד השחקנים, "הכי חשוב לקחת את הנקודות מול היריבות הישירות לתחתית".

בנושא אחר, ארגון המאמנים הגיש תלונה לתובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, נגד עוזר המאמן אלי לוי. באיגוד טוענים שאחרי הרחקתו של נעים, לוי העביר הוראות על אף שאין לו תעודת פרו כמתחייב ממי שאמור לשמש כמאמן. בנוסף נטען כי ללוי אין תעודת מאמן/מדריך בתוקף לעונה הנוכחית היות ולא שילם את מיסי החבר. לפיכך טוענים בארגון, כי בדיוק כפי שהיה במקרה דני בונדר בהפועל רעננה, אסור ללוי לשמש כמאמן או עוזר בליגת העל והקבוצה מסתכנת בהעמדה לדין בכל מקרה שיעשה כך. בקבוצה טוענים כי המיסים הועברו לסגנו של יו"ר האיגוד, אמיר כהן ושלוי משתתף בדיוק בימים אלו בקורס הפרו.

שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון מסר: "אלי לוי משמש כעוזר מאמן הפועל אשקלון. נושא תעודת המאמן שלו נמצא בתהליך ובקרוב יחל את הקורס להכשרת תפקידו. טרם קיבלנו את המכתב בדבר הגשת התלונה, ואנו מצרים מאוד שמכתב מסוג זה מגיע לאמצעי התקשורת בכדי ליצור כותרת על חשבון הפועל אשקלון, עוד בטרם הגיע לידי המועדון. כשיתקבל המכתב במשרדי האגודה, אנו נלמד אותו ונפעל על פי חוק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי