פירס תורגל מחוץ ל-11, סיבוק: "דבריי סולפו, בחרתי לשחק פה"

לידור כהן, רומאריו פירס
לידור כהן, רומאריו פירס | דני מרון

לקראת המפגש מול הפועל עכו (שבת, 18:15), המלאבסים עדיין מתעסקים בראיון של הבלם: "כנראה שהוא מריח מה קורה". בלמים רבים מוצעים למימר. מנגד, המארחת מצטערת על החלפת הביתיות: "היה עדיף לארח בסיבוב השני

(גודל טקסט)

במכבי פתח תקווה השלימו הבוקר את ההכנות לקראת המשחק החשוב מול הפועל עכו מחר (שבת, 20:30), משחק שיהווה צומת לקראת המשך העונה: ניצחון והמלאבסים שוב יכוונו לכיוון הפלייאוף העליון ואילו הפסד, עשוי להפוך את המשחק בשבוע הבא מול רעננה לקרב תחתית.

המאמן שרון מימר עדיין מתלבט בקשר להרכב אך לפחות, לפי התרגול, מסתמנת הפתעה גדולה: רומאריו פירס תורגל מחוץ להרכב והוחלף ביניב בריק. למעשה, זוהי אחת הפעמים היחידות מאז הגיע לקבוצה אשתקד בה פירס מתורגל מחוץ להרכב, אך ההחלטה תתקבל בסמוך למשחק. מימר צפוי לשמור על מערך שלושת הבלמים, כאשר גם רישאר סומא צפוי להמשיך כמגן שמאלי. דניאל בוסי יפתח כמגן ימני במקומו של עודד אלקיים שסובל משבר באצבע. ההתלבטות הקבועה תהיה בחוד בין גרגורי טאדה לשלומי ארבייטמן שפתח במחזור הקודם, אך נראה שלראשון עדיפות קלה. נאור פסר צפוי לחזור לסגל, לראשונה מזה שלושה וחצי חודשים.


מחוץ להרכב. פירס (דני מרון) 

שיחת היום בקבוצה הייתה הראיון של תומאש סיבוק בצ'כיה בה מתח ביקורת על הכדורגל הישראלי בכלל וגם על מכבי פ"ת בפרט. גם שחקני הקבוצה הופתעו מאוד לקרוא את הביקורת שהעביר אך חלקם לא הופתעו: "זה נראה מכוון. בן אדם לא אומר דברים כאלה סתם. כנראה שהוא מריח שיכול לקרות משהו בינואר לגבי המשך דרכו". לצוות המקצועי מוצעים בלמים רבים בתקופה האחרונה, אך לטענת הקבוצה מרביתם לא צברו דקות משחק רבות ובכל מקרה, לאור העובדה שנותר למעלה מחודש לפתיחת חלון ההעברות, בקבוצה מאמינים שניצחון בשבת יכול להדביק את הקבוצה.

סיבוק עצמו נסער מאז פרסום הראיון ואמש בחתונתו של ייטב לוזון, ניגש לראשי הקבוצה והבהיר להם שהראיון סולף והוצא מהקשרו. הבלם מסר הבוקר לספורט1: "אני רוצה לתקן את שנכתב בצ'כיה ולומר שדעתי על הליגה חיובית. לא אמרתי שהאיכות כאן פחות טובה. עשיתי השוואה למדינות אחרות וכמובן שיש שוני. הליגה הישראלית טכנית, במקומות אחרים אין שחקנים טכניים כמו מנור סולומון או לידור כהן, רק עשיתי השוואה ולא אמרתי שהליגה לא איכותית. בצ'כיה הכדורגל פשוט יותר, אבל אגרסיבי וטקטי וכאן משחקים יותר על אחד על אחד. שאלו אותי על כך ועניתי. על טל בן חיים אמרתי שזו פעם ראשונה שלו מחוץ למדינה והוא צריך לדעת שזה קשה. בישראל היה לו יותר מרווח והוא יכול היה לנצל את המהירות, אבל בצ'כיה הכדורגל יותר פיזי וטקטי וזה מקשה עליו.  

"על הליגה הטורקית נשאלתי ואמרתי שיש תנאים טובים יותר, אבל מהיום הראשון שהגעתי לישראל ידעתי למה לצפות, אני בחרתי בקבוצה ואני שמח פה", המשיך סיבוק. "יש לי מערכת יחסים טובים עם המועדון, החברים והשחקנים במועדון ואני מרוצה. אני לא יודע למה רושמים שאני לא מרוצה כאן או שהרמה לא טובה. מתחילת העונה אמרתי שטקטית יש לנו בעיה, אבל אנחנו מסתכלים על הדברים כקבוצה ועובדים על כך. לא צברנו מספיק נקודות לאחרונה, אבל אני מאמין שנוכל להצליח במשחקים הבאים".


סיבוק. הדברים בתקשורת הצ'כית הוצאו מהקשרם (עדי אבישי)

ובחזרה למשחק הקרוב. המאמן המנטלי, אילן בכר ערך אמש אסיפה לשחקנים ובה ביקש מהם להרים את הראש. בכר הקרין לשחקנים סרטונים של מצבי משחק מאירופה (ריאל מדריד לדוגמא) ומישראל בדגש על איך כל שחקן מתאושש מפעולה רעה שעשה. אימון הקבוצה הואחר בשעה ויחל ב-11:00, בשל חתונתו אמש של ייטב לוזון, עוזר המאמן ומאמן הקבוצה לשעבר ובנו של יושב הראש אבי לוזון. הקבוצה תצא מחר בבוקר לבית מלון באזור האצטדיון בעכו, שם תשהה עד המגרש.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אמר המאמן שרון מימר על סיבוק: "המצב בחדר הלבשה מצויין. זה שיש הפסדים זה קורה. מה שסיבוק אומר זה מה שהוא חושב ואני לא אפרש אותו".

המאמן גם התייחס להחלפת הביתיות והודה: "לצערי איבדנו את הביתיות במשחק חשוב. אני חושב שאם אנשים כן היו זורמים היינו נשארים בבית שלנו. כרגע זאת העובדה וגם בעכו אנחנו יכולים להביא שלוש נקודות. זה לא מה שיהווה עבורנו תירוץ. זה משחק מאוד חשוב שיכול לסמן לנו דרך להמשך. עבדנו מאוד קשה בפגרה כדי לשפר את מה שלא עבד ולחזק את מה שכן עבד. בעיקר בצד המנטלי-להסביר לשחקנים שזה לא עוד משחק ואני מאמין שנבוא מוכנים. זה משחק שיכול לסמן דרך ולהביא אותנו עם בטחון להמשך".


שרון מימר. לא מתכוון לפרש את דבריו של סיבוק (לירון מולדובן)


לידור כהן
הוסיף: "פתחנו את העונה לא טוב ואחרי זה השתפרנו, אבל גם במשחקים שהפסדנו הצגנו יכולת טובה. את המשחק מול בני יהודה הפסדנו בדקות האחרונות וזה קצת הוריד את הביטחון. נבוא מחר לנצח את המשחק וזה לא משנה איפה אנחנו משחקים ורק שלוש נקודות באות בחשבון. אנחנו מסתכלים רק על המשחק הקרוב".

בעכו מודים: "אם אנחנו רוצים להישאר, אנחנו צריכים לקחת נקודות בבית"
הפועל עכו מסיימת את הכנותיה לקראת משחק הבית מול מכבי פתח תקווה. על פי לוח המשחקים, המשחק בין הקבוצות היה אמור להתקיים במושבה, אבל בגלל העיכוב בשזרוע החליטו ראשי שני המועדונים על החלפת ביתיות.

בניגוד לדיבורים לפני יומיים, הבוקר בעכו כבר מדברים שונה לגמרי ויש כאלה שאף מבקרים את ההחלטה לקיים את המשחק בעכו. "היה צריך להתעקש יותר שהמשחק יתקיים בפתח תקווה. דווקא המשחק הזה בסיבוב השני שייערך בפתח תקווה יכול להיות משמעותי למיקום שלנו בטבלה", אמרו במועדון והוסיפו, "בכל מקרה אם אנחנו רוצים להישאר בליגה אז אנחנו צריכים לקחת נקודות בבית". גם המאמן אלדד שביט ניסה לשדר אופטימיות מול שחקניו וציין כי אומנם פתח תקווה קבוצה טובה אבל גם עכו נמצאת בכושר טוב ויכולה להקשות על כל יריבה בליגה. "היו לנו דקות טובות יותר וטובות פחות מול באר שבע ונצטרך לשמר את הדקות הטובות" אמר שביט לשחקניו.


אוהדי הפועל עכו. במועדון מבינים שהיה עדיף לארח בסיבוב השני (ערן לוף)

עכו מגיעה פצועה למשחק הזה כאשר המגן ינון אליהו שנפצע במשחק מול באר שבע ככל הנראה ייעדר ואילו הבלם מחמדו סיסוקו והקשר ברונו איבה בספק וכשירותם תתברר בסמוך למשחק. "השניים קיבלו מכות חזקות באימונים ואולי ניתן להם זריקה בכדי להכשיר אותם למשחק הזה", אמרו במועדון.

הרכבים משוערים
הפועל עכו:
רם שטראוס, גל שיש, מחמדו סיסוקו, עמית ביטון, עבדי פרחאת (ינון אליהו), ברונו איבה, לוטם זינו, גבי קניקובסבקי, עמראן אלקרינאווי, בן אז'ובל ופיטר אוניקאצי.

מכבי פתח תקווה צחי גיגי, דניאל בוסי, עידן אדהנני, תומאש סיבוק, ז'והאן מרסיאל, רישאר סומא, לירוי צעירי, יניב בריק (רומאריו פירס), לידור כהן, מנור סולומון, גרגורי טאדה (שלומי ארבייטמן).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי