מתחזק: הפועל רעננה וההתקרבות לדת מסייעים לאבוחצירה לפרוח

שמעון אבוחצירה
שמעון אבוחצירה | יוני אריאלי

לפני שלוש שנים לקה החלוץ בדלקת בשריר הלב והקריירה נראתה גמורה. החיבור עם קורצקי ("אמרתי לו שאם חלוץ לא כובש שוכחים ממנו) הביא למפנה. גם אוזן ("רעננה מתאימה") ואיזקוביץ' ("אחד שיודע לכבוש") מפרגנים

(גודל טקסט)
רק לפני שנתיים לא ידע שמעון אבוחצירה אם יחזור לשחק כדורגל. הוא בוודאי לא תיאר לעצמו שיהיה המנהיג הבלתי מעורער של הפועל רעננה ואחד החלוצים הטובים בליגה. ועדיין, השחקן בעל השם המחייב הוא אדם מאמין, ונראה שהאמונה היא זו שעזרה לו לחזור לקדמת הבמה של ליגת העל, ובגדול.


הכל החל בחודש מרץ 2014. אבוחצירה, אז חלוץ מכבי חיפה, לקה בדלקת בשריר הלב. בקבוצה הירוקה הודיעו לשחקן כי לא יחזור לשחק עד שלא יעבור בדיקות מקיפות בלבו – מה שגרם לו לסיים מוקדם מדי את אותה עונה. בסופו של דבר נעדר החלוץ שגדל בנתניה כשנה וחצי, וכל ההערכות היו כי הוא סיים את דרכו בכדורגל המקצועני.




ב-2016, לאחר שנבדק וקיבל ארבע חוות דעת שכולן פסקו כי הוא כשיר לחזור למגרשים, חששו במכבי חיפה לקחת עמו סיכון ושחררו אותו בסיום העונה. אבוחצירה היה שבור. בשלב הזה נראה היה כי לא תהיה קבוצה שתחתים אותו, והשחקן לא ידע אם יחזור לשחק. באותה תקופה החל אבוחצירה בתהליך התקרבות לדת, ובשנים האחרונות הוא מרבה להגיע לשיעורי תורה.


עם ההתחזקות הרוחנית הגיעה גם ההתחזקות המקצועית, ואבוחצירה זכה לפנייה מאלי טביב ורן בן שמעון. בית"ר ירושלים החתימה את אבוחצירה בן ה-30 והחזירה אותו לכושר. בסך הכל רשם החלוץ 14 הופעות בקבוצה מהבירה והבקיע שלושה שערים.



קורצקי. "יכול לחזור מלהיות אחד החלוצים המרכזיים בכדורגל" (דני מרון)


באמצע העונה שעברה הגיע אבוחצירה להפועל רעננה. החיבור עם הקבוצה מהשרון לא היה מיידי, אך לאחר שאבוחצירה חזר ליכולת שלו, ובמיוחד לאחר שהחל לשתף פעולה עם מאמנו החדש מנחם קורצקי, הוא החל להזכיר את השנים הטובות שלו. בחמשת המשחקים האחרונים שלו כבש החלוץ ארבעה שערים, כולל אחד בגביע במדינה שעזר לרעננה לעלות לשמינית הגמר.


"שמעון עובד קשה בכל אימון, ובזכות זה הוא חוזר לעצמו", מפרגן קורצקי, "אני בכלל חושב שהוא יכול לתת הרבה יותר ולחזור להיות אחד החלוצים המרכזיים בכדורגל הישראלי. הכל מתחיל באימונים. הוא עובד חזק, וזה בא לידי ביטוי במגרש". על השיחה הראשונה בין השניים מספר קורצקי: "דיברתי עם שמעון והסברתי לו שאם חלוץ נותן חצי עונה לא טובה, שוכחים ממנו, והוא הפנים את זה. אני נותן לו חופש פעולה במגרש וסומך עליו. הוא המנהיג שלנו גם בחדר ההלבשה, וזה מתווסף ליכולת הנפלאה שלו".


גם פרשן ערוץ ספורט1, אורי אוזן, ששימש בעבר כעוזרו של רוני לוי במכבי חיפה וראה את אבוחצירה מקרוב, לא מופתע מהיכולת שמציג החלוץ לאחרונה. "אני מאוד שמח בשבילו", אומר אוזן, "הוא עבר תקופה לא פשוטה ואני חושב שההגעה של קורצקי עשתה לו טוב. יש ביניהם חיבור מצוין. ההתקרבות לדת נותנת לו שקט. יש לו יכולות טובות, הוא מתאים לרעננה ורעננה מתאימה לו. לאנשים טובים מגיע שיקרו דברים טובים.



אבוחצירה. אוזן חושב שהחיבור לדת נותן לו שקט (דני מרון)


"בסיטואציה הנוכחית, רעננה השקטה היא המקום הכי טוב בשבילו", מוסיף אוזן, "למגרש בנתניה הוא יכול ללכת ברגל בשבתות, והשידוך המיוחד עם קורצקי הוא הגורם להצלחה. באחד המשחקים הראשונים של קורצקי אבוחצירה קיבל כרטיס אדום מיותר, ובכל זאת המאמן המשיך להאמין בו. כל אחד מהם הרוויח את השני בגדול".


"אני לא מופתע מההצלחה של אבוחצירה", מסכם אריק איזיקוביץ', בעלי נס טוברוק מועדון הנוער בו גדל החלוץ, "הוא היה מלך השערים בנוער ובהפועל פ"ת. הוא יודע לכבוש שערים. במכבי חיפה הוא לא הצליח כי אף אחד לא מצליח שם כבר שבע שנים. אין לי ספק שהוא עוד ישתפר. אנחנו אפילו סוגרים מעגל כי בנו בן העשר של שמעון משחק בקבוצת הילדים שלנו. התפוח לא נפל רחוק מהעץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי