פרס אופיר: לקריאף יש רק מה להרוויח מהחזרה לבית"ר

אופיר קריאף
אופיר קריאף | צילום: אינסטגרם

לאחר חצי שנה בה כלל לא שיחק בקריית שמונה, הקשר סגר מעגל ושב לקדנציה שנייה במועדון אותו אהד ובו גדל מילדות, בעסקה שצפויה להשתלם לכל הצדדים. האם הקפטן שהועזב יציל את הקריירה בטדי?

(גודל טקסט)

שנתיים וחצי אחרי שעזב, אופיר קריאף חזר אתמול (שני) לבית"ר ירושלים אחרי שלא שיחק מתחילת העונה, כשבקבוצה מייעדים לו גם את תפקיד הבלם. תקציר הפרקים הקודמים: הקשר בן ה-26 גדל ביציע המזרחי למשפחה של אוהדי בית"ר, הפך בורג מרכזי בקבוצה הבוגרת בעונת הצ'צ'נים הידועה לשמצה, במהלכה פרסם משהו שנתפס כסטטוס תמיכה ב"לה פמיליה" – והושעה על ידי היו"ר דאז איציק קורנפיין.

כשהמועדון עבר לשליטת אלי טביב, הוכתר קריאף למלך החדש של האוהדים, שסימנו את כל מי שזוהה בעיניהם כתומך בצ'צ'נים ובראשם הקפטן לשעבר אריאל הרוש. אלא שעם סיום חוזהו בעונת 2014/15, הוא הפך לקפטן השני שטביב מדיח (הרוש עזב שנה קודם לכן, ואחרי קריאף היו אלה עומר אצילי ודן איינבינדר). קריאף דיבר אז על הצעה מעליבה.

ב-23 ביוני 2015 פרסם הקשר הודעה לתקשורת: "בתקופה האחרונה עברתי טלטלות בנוגע להמשך דרכי בבית"ר. ימים ולילות של ניסיונות למצוא פתרון שירצה את כל הצדדים. האהבה לבית"ר, המחויבות לאוהדים, האנשים המדהימים בתוך המועדון היו הסיבה להישארותי בשנים האחרונות, גם כשהיו הצעות מפתות. אחרי שנים מדהימות אני נאלץ לעזוב את המועדון שמגיל שש אני חי ונושם.


קריאף מוצג אתמול בבירה. רצה לחזור ולא משנים התנאים (אתר רשמי)

"אם הייתי יכול להרשות לעצמי, הייתי נשאר לשחק בבית"ר לעד, גם בשכר מינימום", המשיך אז קריאף, "בחרתי להישאר בבית"ר ולא דרשתי שדרוג בחוזה. אני לא תאב בצע, לא ביקשתי שכר גבוה יותר מאחרים במועדון, אפילו נמוך יותר. אני באמת אוהב את בית"ר ומעריך את טביב, אבל לצערי דרכינו נפרדות".

חודשיים לאחר מכן, בשלב מאוחר של הקיץ ואחרי שנבחן בלאס פלמאס ולא הרשים, קריאף חתם לארבע שנים במכבי חיפה. החוזה היה מובנה על פי עונה אחת ואופציה לשלוש נוספות, אך הקשר נפצע, שיחק 15 משחקים בלבד ולא הפך לשחקן מוביל כפי שציפו ממנו. במועדון החיפאי התלבטו לגבי מימוש האופציה, אך קריאף הפתיע כשביקש העלאה של 20% בשכרו. הבקשה גרמה לאנשי חיפה להודיע מיידית לשחקן על סיום ההתקשרות. "קריאף בחור נהדר, אבל הציפיות ממנו היו הרבה יותר גבוהות ממה שהוא נתן באמת", נזכרו השבוע בכרמל. אחרי סיום דרכו במועדון הירוק לא חיכה הפעם הרבה וכבר ביוני חתם בהפועל קריית שמונה – קבוצה שידועה כ"בית הבראה" לשיקום שחקנים שהקריירה שלהם קצת נעצרה.

לאחר חצי עונה נהדרת, הקשר איבד את מקומו לקראת סיום העונה שעברה. במהלך הקיץ החליט הבעלים איזי שרצקי להיפרד מהקשר ואף הודיע לו כי אינו בתוכניות. אלא שבשל חוזהו הגבוה לא הסכים הקשר לעזוב את הקבוצה, על אף שקיבל הצעות ממספר קבוצות, בהן בית"ר עצמה. גם ביום האחרון של מועד ההעברות ניסו נציגיו של השחקן להעבירו לבירה, אך הדבר לא צלח.


קריאף במדי קריית שמונה. העונה הוא כבר לא זכה להתלבש (דני מרון)

מתחילת העונה קריאף אפילו לא נכלל פעם אחת בסגל של חיים סילבס, שמצדו טען שמדובר בהחלטה של ההנהלה. לקראת תום הסיבוב הראשון הבין השחקן כי כדאי לו לוותר על החוזה כדי להישאר רלוונטי ונציגיו הגיעו לסיכום עם ראשי המועדון הצפוני. קריאף שוחרר ולא הסתיר את רצונו לחזור הביתה, ולא משנה הסכום והתפקיד. טביב, שלפני שנתיים איבד קפטן, סמל ושחקן אהוב על הקהל, מקבל חזרה שחקן שזקוק לחום והאהבה של המועדון כדי להחזיר לעצמו את הביטחון. מבחינת טביב, הוא מנצח גם תדמיתית ויוצא כמנצח.

האם קריאף יהפוך לשחקן מוביל בבית"ר ירושלים? ככל הנראה לא מיד. מלבד העובדה שאינו נמצא בכושר משחק, הוא מגיע לקבוצה שעמוסה מאוד בתפקיד שלו, עליו מתחרים גם קלאודמיר, דוד קלטינס, אנטואן קונטה, אריק סאבו ופול אדגר (שיעזוב אם יגיע בלם זר). האופציה הריאלית יותר היא להיות גיבוי גם לעמדת הבלם.  בשנים האחרונות בית"ר קיבלה חזרה לשורותיה את איינבינדר וקובי מויאל. הראשון התאושש עד שהועזב שוב, השני לא מצא את מקומו ומחפש את עצמו בניו יורק. איך יסיים קריאף? מבחינתו, המאבק להחזיר לעצמו את המעמד שאיבד ב-2015 מתחיל עכשיו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי