"אוגו אחז בידי ואמר לי: 'fuck you, fuck off'. הוא סרב להרגע"

ג'ון אוגו מול לירן ליאני
ג'ון אוגו מול לירן ליאני | אריאל שלום

סערת משחק העונה מסרבת להרגע, והדו"ח של ליאני חשף פרטים חדשים: "המשיך לאחוז בידי עד שחבריו לקבוצה הזיזו אותו". שמואלביץ' ישפוט את הדרבי החיפאי בגביע המדינה. ליאני לספורט1: "לילה של חוסר שינה"

(גודל טקסט)

משחק העונה בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע אמש (ראשון) לא רק קבע מהפך בצמרת, אלא גם עורר סערה גדולה. הצהובים עלו לפסגה אחרי 0:1 על האלופה, אך את מרבית תשומת הלב תפס צוות השיפוט ומעל כולם איתן שמואלביץ'. הקוון בחר שלא לאשר שער חוקי של אבי ריקן, והוביל לביקורת קשה באיגוד השופטים. בעקבות ההחלטה השגויה של שמואלביץ', בחרו בכירים באיגוד השופטים לזמן אותו הבוקר לשיחה. במהלך אותה שיחה, נשאל אודות כשירותו לקראת הדרבי החיפאי מחר, אליו הוא שובץ כשופט הראשי. שמואלביץ' השיב: "אני מוכן לשפוט את הדרבי של חיפה, למרות הטעות". 


גורם באיגוד השופטים אמר לאחר אותה שיחה: "אם הוא יעביר את המשחק בסדר, יגידו טוב, כל אחד יכול. אבל אם תהיה טעות, איגוד השופטים ייפגע מקצועית וניהולית. שמואלביץ' לא נתן הסבר מדויק להחלטה התמוהה שלו וכשרואים אותו עומד ומביט על האירוע, אליו הוא היה כל כך קרוב, עם זווית ראייה מעולה – הוא לא היה יכול לספק הסבר מדויק". מאוחר יותר, בחרו באיגוד להשאיר את השיבוץ על כנו והמשמעות היא כי שמואלביץ' ישפוט את הדרבי החיפאי מחר. 


בחזרה לסערה במשחק העונה. לירן ליאני בחר לדבר על האירועים מהאצטדיון בנתניה ואמר לספורט1: "עבר עליי לילה של חוסר שינה. ראיתי את המשחק והאירועים, אני בדרך כלל אחרי כל משחק טוב או רע, עושה כך. הפעם זה בא מתוך הכאב של מה שקרה. דיברתי אתמול עם שמואלביץ' ושנינו לוקחים את מה שקרה קשה, זה חלק מהמשמעות של תפקידנו כשופטים. הטעות היא קשה, ואנחנו לא מתחבאים, אבל צריך גם לראות את חצי הכוס המלאה. היו שלושה כרטיסים אדומים, משחק קשה ואני יכול להבטיח, עם כל הכאב, שלא ישעו אותי. אין עדיין שיבוץ למשחק הבא".



אוגו וליאני. הקשר יספוג עונש כבד? (אריאל שלום) 


בדו"ח השיפוט של ליאני נכתב: "כשהונף כרטיס צהוב ראשון לאוגו על דחיפה ללא כדור של ריקן החלה מהומה. כתוצאה מכך, הוא הורחק בכרטיס צהוב שני על הדחיפה. אוגו החל להשתולל, להתפרע ונצמד אליי מספר פעמים בצורה מאוד אגרסיבית. אוגו אחז בידי ואמר לי: 'FUCK YOU, FUCK OFF', וסרב להרגע. המשך המשחק התאפשר רק לאחר מספר דקות ובהתערבות של חבריו מהפועל באר שבע".


לאחר מכן, ליאני הבהיר כי בינו לבין שמואלביץ' לא קיים שום יריבות והם חברים קרובים עוד מבית הספר היסודי. מאוחר יותר וכצפוי, ההתאחדות הודיעה כי אוגו יעמוד לדין בגין העלבת שופט. גם בני יהודה תעמוד לדין בגין נהמות לעבר גדי קינדה ובלסינג אלקה. 

 

תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד את ג'ון אוגו לדין משמעתי בגין העלבת שופט ואי ציות להוראות שופט המשחק. (בתמונה דו"ח השופט על אוגו) pic.twitter.com/cmZlUXFTLh

— Raanan Baranovsky (@raanan25) 5 בפברואר 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי