חלוץ מכבי חיפה לשעבר אשר עלמני הלך לעולמו

אשר עלמני עם יעקב שחר
אשר עלמני עם יעקב שחר | מכבי חיפה, אתר רשמי

השחקן ששיחק במדים הירוקים בשנות ה-50 וה-60 נפטר בגיל 82. כמאמן נוער גידל שחקנים רבים כמו אבי רן, אייל ברקוביץ' וניר דוידוביץ'. זכה עם המועדון בגביע המדינה הראשון ב-1962

(גודל טקסט)

חלוץ העבר של מכבי חיפה בשנות ה-50 וה-60,, אשר עלמני' הלך לעולמו בגיל 82. עלמאני נולד באפריל 1935 וכבר בגיל 16 שיחק בקבוצת הבוגרים של המועדון בעיקר בעמדת הקשר השמאלי. בשורות הירוקים, אותם לא עזב מעולם למעט עונה אחת, רשם 266 משחקים בליגה, בהם כבש 38 שערים.

הוא פרש מכדורגל ב-1968 ונחשב לאחד המאמנים הנערצים במחלקת הנוער, ממנה העלה לבוגרים את רוב שחקניה המפורסמים בהם אבי רן, ניר קלינגר, אייל ברקוביץ', ניר דוידוביץ' ואחרים. עלמני היה 3 פעמים בסגל נבחרת ישראל וההישג הגדול שלו היה זכיית מכבי חיפה בגביע המדינה לראשונה בתולדותיה ב-1962, אז גברה 2:5 על מכבי תל אביב במשחק שהיה בירושלים, לאחר משחק חוזר בו הסתיים הגמר ברמת גן בתיקו 0:0.

נשיא המועדון, יעקב שחר, אמר הבוקר לאתר הרשמי: "אני זוכר את אשר כשחקן מכבי חיפה של הדור ההוא. שחקן שבלט ברוגע שלו ובג'נטלמניות שלו. לפני 25 שנה נכנסתי כבעלים, ואשר היה איתנו עד לאחרונה כמאמן במחלקת הילדים והנוער. תחת שרביטו יצאו לא מעט שחקנים שהצליחו במכבי חיפה ומעבר לים. אשר כונה 'הצעיר הניצחי', מאמן שגידל לא מעט שחקנים צעירים ומוכשרים שכולם יזכרו אותו ולטובה כל ימי חייהם. אנו נזכור את אשר השחקן, המאמן ובעיקר האדם. יהי זכרו ברוך!".


עלמני עם שחקני מכבי חיפה (מכבי חיפה, רשמי)

לא מכבר הלך לעולמו חברו לקבוצה של עלמני, ג'וני הארדי. אשר עלמני היה חבר בקאופרטיב אגד ורבים מאוהדי מכבי חיפה היו ממתינים לנסוע איתו כשנהג באוטובוס. יהי זכרו ברוך.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי