אופי של אלופה: צפו ב-0:2 של מכבי תל אביב בעכו

ברק יצחקי
ברק יצחקי | ערן לוף

למרות הרחקה לא מוצדקת של יצחקי (58), פנדל שנשרק ובוטל ומשחק חלש, סגנית האלופה שבה למקום הראשון בזכות שערים של עטר (76) ובלקמן בפנדל (80). ראיקוביץ' הצטיין. הפער מבאר שבע: ארבע נקודות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב לא הרשימה הערב (ראשון), אך הוכיחה המון אופי כשהצליחה לנצח 0:2 בעכו למרות ששיחקה 32 דקות בעשרה שחקנים לאחר שברק יצחקי הורחק שלא בצדק ופנדל שנשרק לזכותה בוטל בתום התייעצות ארוכה בין השופט זיו אדלר לקוון עידן ירוקני.


אלירן עטר, שהכניע בשבוע שעבר את הפועל באר שבע, היה האס של ג'ורדי קרויף גם הפעם כשעלה מהספסל וכבש את הראשון מקרוב אחרי הדיפה לא מספיק טובה של רם שטראוס (76). ניק בלקמן הכפיל מהנקודה הלבנה (80) לאחר שהוא עצמו נתפס ברחבה על ידי גל שיש והצהובים שבו למקום הראשון ואף פתחו פער של שתי נקודות מבית"ר ירושלים וארבע מהפועל באר שבע שתארח מחר את מ.ס אשדוד.



ברק יצחקי תיקל את בן רייכרט (58) וזיו אדלר החליט משום מה לשלוף לחלוץ כרטיס אדום במקום צהוב. שלוש דקות לפני כן המשחק התחמם כאשר ניק בלקמן חדר לרחבה וספק הוכשל. אדלר שרק לפנדל והצהובים ביציע כבר החלו לחגוג, אלא שאז השופט הלך להתייעץ עם הקוון וחזר בו. מכבי תל אביב טענה כי צוות השיפוט נעזר בשופטי הטלוויזיה על מנת לשנות את ההחלטה. דווקא אז, כשנראה היה שהצהובים קרובים לאבד נקודות, שני האירועים עוררו את השחקנים של ג'ורדי, שהוכיחו המון רוח קרב ואופי והשיגו את שני השערים המאוחרים שהעניקו להם ניצחון שמיני בתשעה משחקים מאז פתיחתו של הסיבוב השני.


למרות הניצחון, ג'ורדי קרויף בהחלט צריך להיות מודאג מהיכולת של שחקניו. משחק ההגנה של הצהובים היה נרפה במיוחד והותיר את שחקני עכו לבד פעם אחר פעם. רק יכולת אדירה של ראיקוביץ', שמנע לפחות ארבעה שערים, שמרה את המשחק על 0:0. חסרונו של אייל גולסה במרכז המגרש הורגש היטב והצהובים יכולים רק לייחל שפציעתו אינה רצינית. 




הרבה שינויים בהרכב. קרויף וגרסיה (ערן לוף)


הרכבים
הפועל עכו: רם שטראוס, עבדי פרחאת, ינון אליהו, מתן בלטקסה, לוטם זינו, גל שיש, ברונו איבה, בן רייכרט, גבי קניקובסקי (סיראז' נסאר, 78), פיטר אוניקאצי (בלה אליקו, 74), בן אז'ובל.


מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', טל בן חיים (אבי ריקן, 73), איתן טיבי, ז'אן סילבאן באבין, דור מיכה, אופיר דוידזאדה, דור פרץ, כריסטיאן באטוקיו, ברק יצחקי, ניק בלקמן (ארון שוינפלד, 89), וידאר קיארטנסון (אלירן עטר, 61).



מהלך המשחק


דקה 1, הזדמנות טובה לצהובים: קיארטנסון קיבל כדור רוחב מימין, אך ירה כדור חלש שהלך החוצה.



שיחת מוטיבציה לפני המשחק. שחקני מכבי על רקע הקהל מתל אביב (ערן לוף)


דקה 3, כמעט שער למכבי תל אביב: כדור חופשי של באטוקיו מצא את באבין, שהמשיך מקרוב לקורה.


דקה 11: קניקובסקי התנהל בחופשיות כ-25 מטרים מהשער של ראיקוביץ' ושחרר בעיטה לא מדויקת.


דקה 13: בן רייכרט נגע בכדור וזכה לשריקות בוז צורמות מאוהדי מכבי תל אביב. הקשר לא נשאר חייב והשיב לעברם עם תנועות ידיים.



מתוסכל. קיארטנסון (ערן לוף)


דקה 15, מצב נהדר  להפועל עכו: קניקובסקי הפעלתן הכניס לבן אז'ובל כדור עומק נפלא והחלוץ המשיך בנגיעה, אך נעצר אצל ראיקוביץ'.


דקה 22: בלטקסה הרים נהדר משמאל ואז'ובל נגח כשהוא פנוי לחלוטין משישה מטרים, אלא שראיקוביץ' שוב היה במקום והציל את הצהובים.


דקה 29: מכבי תל אביב לא מוצאת פתרונות מול האחרונה בטבלה, שלוחצת גבוה ונראית טוב יותר.


דקה 31, קורה שנייה לצהובים: יצחקי מסר לקיארטנסון שבעט מ-20 מטרים לעמוד של שטראוס.



יצחקי כועס על בלקמן שלא מסר בזמן (ערן לוף)


דקה 42: קרן של באטוקיו הגיעה לדור פרץ שנגח החוצה.


דקה 44: טל בן חיים עלה לכדור גובה, נתקל בשחקן עכו ושבר את השן.


דקה 45, החמצה גדולה לאוניקאצ'י: החלוץ קיבל את הכדור לבדו מול ראיקוביץ', שהציל את מכבי תל אביב בפעם השלישית והדף את ניסיון ההקפצה.



מנהל "רומן" עם הקהל הצהוב. רייכרט (ערן לוף)


דקה 47, עכו לא הולכת אחורה: קניקובסקי בעט כדור חזק שעלה מעל השער הצהוב.


דקה 50: בלטקסה, שמושאל להפועל עכו ממכבי תל אביב, פרץ היטב ובעט פצצה שחלפה סמוך לקורה.


דקה 54: בלקמן נכנס לרחבה וספק הופל על ידי איבה, אדלר הורה לפנדל ולאחר מכן ביטל את ההחלטה לאחר התייעצות ממושכת עם הקוון עידן ירקוני. מכבי תל אביב טוענת: צוות השיפוט השתמש במצלמות הטלוויזיה בשביל לשנות את ההחלטה.


דקה 58, אדם ליצחקי: החלוץ גלש בצורה מסוכנת לעבר שחקן של הפועל עכו וקיבל כרטיס אדום. השופט זיו אדלר יכול היה להסתפק בצהוב.


דקה 65: אז'וביל ירה כדור אדיר, ראיקוביץ' שוב היה במקום והדף לקרן.



סוער בעכו (ערן לוף)


דקה 70, עכו ממשיכה להחמיץ: ינון אליהו נגח מארבעה מטרים החוצה.


דקה 72: בן רייכרט ביצע עבירה חמורה לא פחות מזו של ברק יצחקי, אדלר שלף רק את הכרטיס הצהוב.


דקה 76, מכבי ת"א עלתה ל-0:1: קניקובסקי איבד ברשלנות, מיכה השתלט והעביר לבלקמן שהסתדר בקלות עם שלושה שחקני הגנה ובעט כדור ששטראוס הדף בקצות האצבעות. עטר, החילוף של קרויף, היה ערני מכולם, השתלט על הריבאונד ומקרוב דחק פנימה. ברק יצחקי המורחק השתולל משמחה ביציע.


דקה 80, 0:2 למכבי תל אביב: גל שיש תפס את ניק בלקמן בחולצה וזיו אדלר שרק לפנדל. בלקמן דייק וכבש את השביעי שלו העונה.



זיו אדלר במוקד האירועים (ערן לוף)

ניצחון של אופי. שחקני מכבי תל אביב חוגגים (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי