מליקסון סובל ממתיחה בלבד, קואנקה זכה למחמאות

קואנקה ופקהארט חוגגים
קואנקה ופקהארט חוגגים | דני מרון

בהפועל באר שבע שחררו אנחת רווחה אחרי הבדיקה של הקפטן. "חשוב שהוא יצא בזמן", אמר בכר. בקבוצה מרוצים מקואנקה שקיבל תמיכה מוראלית מברדה. וגם: חיימוב התעמת עם אוהדי מכבי ת"א

(גודל טקסט)
כיווץ או מתיחה? חומרת הפגיעה בשריר של מאור מליקסון תתברר לאחר בדיקת הדמיה, ובקבוצה מבירת הנגב מקווים שהקפטן ייצא מזה בלי סיבוכים מיותרים. בטרנר היו שהחסירו פעימה כשמליקסון התיישב על כר הדשא, וסימן בתנועות ידיים שהמשחק הסתיים מבחינתו. את המשחק הקרוב, במוצאי שבת מול מכבי פתח תקווה, הוא יחמיץ ועד בית"ר ירושלים בעוד כשבועיים אלוהים גדול. "לתחושתי מליקסון יצא בזמן, ואני מקווה שמדובר בכיווץ קטן ולא במשהו חמור", העריך המאמן ברק בכר. מאוחר יותר, האלופה הודיעה רשמית: "בבדיקת ההדמייה שנערכה למאור הודגם שטף דם קטן, המתאים למתיחה קלה בשריר". 


איסק קואנקה, שהחליף את מליקסון, היווה את אחת מנקודות האור אצל האדומים ובסיום עמד במוקד חגיגות הנצחון על מ.ס. אשדוד. בימים הפחות מוארים של הקשר הספרדי הוא נהנה מתמיכת האוהדים שסירבו לוותר עליו על רקע הנסיונות לחתוך אותו. חוסר שביעות הרצון מתרומתו המקצועית וקשיי התאקלמות כמעט הביאו להפרדת כוחות. איכשהו הוא נאחז במקום עבודתו, גם בזכות שיחות מוטיבציה עם אליניב ברדה שלקח אותו כפרויקט אישי, בייחוד לאחר הצטרפותו לצוות המקצועי כעוזר מאמן.



במחצית ובסיום המשחק אליניב עודד את איסק ותמך בו. סיוע מוראלי הגיע גם מכיוונו של טוני וואקמה. מובן שתחייתו של קואנקה לא הייתה מתאפשרת ללא ברק בכר, שהחזיר אותו לעניינים לראשונה מאז חודש נובמבר. בחושיו המחודדים קלט המאמן שבשלו התנאים להתניע מחדש את הדינמו הספרדי. החגיגות בסיום, כשקואנקה עומד במרכזן, עשיות לבשר על הגעתו של האביב לבירת הנגב מוקדם מהצפוי.



קואנקה. האביב הגיע מוקדם מהצפוי? (דני מרון)


החיוך חזר גם לפניו של דן איינבינדר, שהציג את אחד ממשחקיו הטובים במדים האדומים. איזה הבדל בין דן שסיים 90 דקות וסחט פנדל נגד אשדוד לבין איינבינדר שהוחלף מול קריית שמונה בגביע המדינה כעבור 37 דקות. "השבוע האחרון היה מוזר בשבילי", התוודה איינבינדר באפטר פארטי. "ספגנו בגביע גול באשמתי, והחילוף הזה עזר לקבוצה. לא הורדתי את הראש, למדתי להתמודד גם עם מצבים פחות נעימים".


"האמוציות והנחישות מלוות אותי", הוסיף איינבינדר, "כבשתי כבר 4 שערים, בליגה ובאירופה, שזו כמות דומה לזו שבה סיימתי את העונה שעברה בבית"ר ירושלים, ואני מצפה מעצמי ליותר מבחינת הבישולים והשערים". ומה הלאה? "אנחנו מחכים למשחק שנתפוצץ בו. חשוב שידענו לקחת נקודות במשחקים פחות טובים שלנו ונמשיך לנסות לייצר יותר דקות של כדורגל חיובי. אני בטוח שנעשה את זה במשחקים הקרובים".


לפני פתיחת המשחק נפרדה הפועל באר שבע ממאיר צרפתי ז"ל, קשרה המצטיין בשנים 1990-1984, שנפטר בשבוע שעבר לאחר מחלה קשה. בן 52 היה במותו. בנו ובתו של צרפתי הוזמנו לטקס המרגש שארגן המועדון, ועם עלייתם לכר הדשא לא הרבה זוגות עיניים נותרו יבשות. שחקני שתי הקבוצות והשופטים יצרו מעגל במרכז המגרש, המקום שבו חולל מאיר קסמים בימיו היפים. על מסך ענק הופיעה תמונתו של הקשר בעל העיניים הכחולות, והכרוז חתם את ההספד במילים "נזכור אותך לעד מאיר צרפתי". יהי זכרו ברוך.



אף עין לא נשארה יבשה (דני מרון)


בנוסף, שוער הקבוצה גיא חיימוב הואשם על ידי אוהדי מכבי תל אביב כי צלל בניסיון להעביר זמן ובחר להגיב. "תסתכלו טוב על רגל שמאל, מי שלא רואה שיילך לרופא עיניים", כתב שוער האלופה, אקס הצהובים כידוע. "לא מאחל פגיעה כזו (רק אז היית מבין). תפסיקו לשפוט ולבלבל את המוח. אם צריך אשלח מספר של רופא טוב", הוסיף.


תסתכלו טוב רגל שמאל.. בסוף המהלך עם הפקקים ומי שלא רואה שילך לרופא עיניים..

— Guy Haimov (@GuyHaimov) February 12, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי