יואב כץ: במקום לנצח על המגרש, באר שבע מנסה להחליש אותנו

מקסים פלקושצ'נקו ושמואל שיימן
מקסים פלקושצ'נקו ושמואל שיימן | ערן לוף

בעלי הפועל חיפה, שנאלץ למכור לאלופה את חנן ממן בינואר בשל פנייתה, התלונן ב-103FM על ההצעה לשמואל שיימן שמסיים חוזה: "זה חוקי, אבל לא ספורטיבי. נעשה כדי לפגוע בנו. אם קלינגר ירצה, הוא לא יתלבש יותר"

(גודל טקסט)

ימים לא פשוטים עוברים על הפועל חיפה, והיא מאשימה בכך גם את האלופה וסגנית המוליכה, יריבתה בצמרת ובגביע המדינה, הפועל באר שבע. בינואר האחרון מכר בעלי המועדון יואב כץ את הקשר חנן ממן למועדון מבירת הנגב, כעת זהו המגן שמואל שיימן שמחוזר על ידי כל הקבוצות הגדולות ולפי הראיון בתכנית הספורט ב-103FM, צפוי לעבור להפועל באר שבע.

בראיון שהעניק בתכנית, סיפר יואב כץ על הסיטואציה החדשה אליה נקלעו הוא וקבוצתו: "מה שטוב באירופה, לא טוב לישראל שיש כמות נמוכה של שחקנים. זה חוק טיפשי מאירופה שעושים אותו בארץ ומכיוון שאנחנו בצמרת הגבוהה ונאבקות איתנו קבוצות אז יש עלינו יותר אש. הם עושים דברים חוקיים, אבל לא אתיים במאה אחוז. לצערי זה לא הדבר הכי נקי בעולם ואנחנו צריכים להיאבק עם זה".

לפי חוקי פיפ"א, רשאית קבוצה לפנות לשחקן שמסיים את חוזהו חצי שנה לפני שפג תוקף החוזה, וכך עשתה הפועל באר שבע עם חנן ממן וכעת, לפי יואב כץ, גם עם שמואל שיימן. יש לציין כי על הקבוצה הפונה להודיע על כך בכתב למועדונו של השחקן. "זה לא שזה לא חוקי, אף אחד לא עבר על החוק, אבל זה לא אתי", המשיך כץ. "זו מלחמה פסיכולוגית, זה נועד כדי להחליש את הפועל חיפה במאבק עם ב"ש על הליגה והגביע. אם זה חוקי? זה חוקי. זה אולי מתאים לאירופה, שם מותר לנהל מו"מ עם שחקן שמסיים חוזה חצי שנה קדימה, אבל לא לישראל וזה פוגע בהפועל חיפה".

עוד אמר על שיימן: "הפועל באר שבע לא פנתה אלינו. השחקן וסוכנו אמרו לנו במפורש שאין שום פנייה משום קבוצה, כך שלא אמרו לנו את האמת. זה ישפיע עלינו, אבל נתגבר על זה. כשרצינו שחקן מאשקלון אז הכל היה בשיתוף פעולה ודיברנו איתם".


שמואל שיימן. "לא אמרו לנו את האמת" (לירון מולדובן)

על מעבר חנן ממן לב"ש בינואר: "אני בטוח שהם סיכמו איתו לפני שקיבלנו מכתב. הוא הודה בזה. יש חוק טיפשי שנועד כדי שהקבוצות החזקות יהיו חזקות, עוד כלי להחליש. היו לנו שני משחקים עם הפועל באר שבע ופעמיים סיימנו ב-1:1. במקום לנצח על המגרש, הם הולכים בדרך של צירוף שחקנים. זה לא הגיוני והם עשו את זה כמה פעמים". 

אם שיימן יזכה לדקות בחודשים הקרובים: "אני לא יודע. יהיה לו קונפליקט, אבל אני לא יודע איך הוא ירגיש. איך שחקן יכול לשחק בצורה ספורטיבית במאה אחוז מול קבוצה שהוא יודע שהוא עובר אליה? זה לא הגיוני. אם קלינגר יחליט להושיב אותו ביציע? אם זה הדבר הנכון לעשות, אז אתמוך בו. שיימן זכה מאיתנו להצעה מאוד יפה".


ממן במדי הפועל באר שבע. "הוא הודה שהם פנו לפני שיידעו אותנו" (דני מרון)


אם הוא סומך על שיימן
: "אני אדבר על כך עם קלינגר, אבל זה בהחלט נגד הספורט ואם הוא ירצה לא להלביש אותו, אז נעשה כך. אני לא אשמח שהוא יישב ביציע כי הוא שחקן מצוין, אבל מה שנעשה בפועל זה שהפועל ב"ש בצורה לא ספורטיבית הוציאה אותו מהמתחרה שלה. אם היא הייתה מנצחת על הדשא אז בסדר גמור. אני לא סומך על השחקן שייתן מעצמו הכל, כי במקרים שזה נבחן זה לא עבד. אני לא אומר שאני לא סומך על שיימן, אבל זה המצב בכלליות".


אלונה ברקת על הכתפיים אחרי האליפות השנייה. האשמות קשות (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי