שיימן, שומע: קורהוט לא רוצה לעזוב את הפועל באר שבע

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

האלופה שבה לפסגה בזכות 0:3 על מכבי פ"ת, גיא חיימוב הודה: "ההפסד של מכבי ת"א נתן לנו מוטיבציה". בכר פירגן לממן ולקבהא, בן ביטון מאוכזב מכך שלא שותף. ההונגרי שחתום עד 2021: "צריך לכבד חוזה"

(גודל טקסט)

קובייה הונגרית, הגרסה הבאר שבעית: לקראת הצטרפותו של שמואל שיימן לשורות הפועל באר שבע בקיץ הקרוב, תיאלץ האלופה לפנות לו מקום בכנף שמאל של ההגנה. על-פי תנועת הכוחות המסתמנת, מיחאי קורהוט יעזוב ושיימן שסיכם לשנתיים יתמודד על מקומו עם אורן ביטון שמציג יכולת גבוהה.

נשמע הגיוני למי שסבור ש"חבל לבזבז משבצת של זר על מגן שמאלי" עד ששומעים מה שיש למגן ההונגרי להגיד על המהלכים המתוכננים לבוא על חשבונו. שחקנים בקבוצתו שמעו אותו אומר כי בכוונתו לכבד את חוזהו שיסתיים בקיץ 2021. "יש לי חוזה לעוד שלוש וחצי שנים, ואני רוצה להישאר בבאר שבע", אמר קורהוט לחבריו. "לימדו אותי שצריך לכבד חוזה, ואני לא יודע מה יקרה אם יבקשו ממני לעזוב את הקבוצה".

בינתיים קורהוט מתאושש מניתוח בברכו והוא צפוי לחזור לכושר משחק באופן הדרגתי. חזרתו לפעילות מלאה מתוזמנת לחודש אפריל. סיטואציה דומה הייתה מנת חלקו של איסאק קואנקה, שכמעט נחתך בחלון ההעברות ובסופו של דבר נשאר בטרנר בתוקף החוזה שהוא מחזיק עד 2019. אמש הוא השלים 90 דקות בהרכב כמחליפו של מליקסון ובדחיפת הקהל הראה שבכל זאת יש בו משהו. קואנקה היה מעורב במשחק, סחט פנדל וסתם הרבה פיות שדיברו בו סרה. האנרגיות שהקשר הספרדי שואב מהאוהדים משפיעות עליו לטובה גם בצד המוראלי, ובסיום ראינו אותו פושט את חולצתו ומשליך אותה לעבר הקהל בשער הדרומי. חנן ממן היה גיבור הניצחון, אבל האוהדים הגבירו ווליום דווקא בכל נגיעה של אקס ברצלונה בכדור. גם אחרי שכיבו את האורות בטרנר, ראו אותו מצטלם סלפי עם האוהדים הרבים שהקיפו אותו. חולם בספרדית.


קואנקה. חלם בספרדית אמש בטרנר (מאיר אבן חיים)

יהיה מעניין לראות כיצד ינהג בכר במחזור הבא מול בית"ר ירושלים, עם חזרתם הצפויה לסגל של מליקסון ובן שהר. המנוחה ששניהם קיבלו אמש נועדה לאפשר להם להאיץ את קצב החלמתם מהמתיחות שפקדו אותם.

כיבוש הפסגה והשיפור השיטתי ביכולת הקבוצתית כפי שבאה לידי ביטוי בניצחון 0:3 על מכבי פ"ת נזקפים במידה רבה לזכותו של ברק בכר, שפעם אחר פעם מצליח להוציא מים מהסלע. ההימור על קואנקה לא היה הבינגו היחיד של המאמן בערב המוצלח של האדומים. החלטתו להפקיד את המושכות בידיו וברגליו של דן איינבינדר אף היא מוכיחה את עצמה. "דן הוא נכס אמיתי", פירגן בכר לקשר שהגיע מבית"ר ירושלים ומבצר את מעמדו כאחד מבעלי הבית של הקבוצה.

הבוס על הקווים מרגיש שהעניינים מסתדרים לו. כאשר שאלו את בכר במסיבת העיתונאים איך זה מרגיש להיות שוב בפסגה, קיבלו ממנו תשובה לא ממש מפתיעה: "המקום הראשון לא מדבר אליי, יותר מדבר אליי שהקבוצה מתחילה לחזור לעצמה ומראה סימנים טובים. מקום ראשון זה כיף ונחמד, אבל כרגע זה לא הדבר החשוב".


איינבינדר והאדומים חוגגים את החזרה לפסגה (מאיר אבן חיים)

על ההשתלבות המוצלחת של גיבורי חודש ינואר, חנן ממן ומרואן קבהא, הוסיף המאמן: "בשביל זה הבאנו את ממן, משמח אותי שהוא מביא את החוכמה ואת היכולת שלו. נקווה שהוא ימשיך ככה; אשר למרואן – הוא שחקן מנוסה שעבר לא מעט באירופה ובליגת האלופות. נכון שהוא לא בא בכושר מלא, אבל הוא מוסיף המון דברים שלא רואים בסטטיסטיקה. הוא וממן מהווים עבורנו חיזוק טוב ומרענן, ועדיין נזדקק לשאר השחקנים שייתנו עוד יותר מעצמם".

המגן בן ביטון איבד את מקומו בהרכב לדור אלו (אגב, אלו ספג מרפק וסיים את המשחק כשתחבושת מכסה את ראשו), ונראה כעוס לאחר שהחילוף השלישי השאיר אותו על הספסל. המאוכזב הקבוע, מיכאל אוחנה, הודח מהסגל זה המחזור הרביעי ברציפות וגוברות ההערכות שהשחקן וקבוצתו דוהרים לקראת הפרדת כוחות בקיץ הקרוב. לפני המשחק התקיים טקס לרגל יום המשפחה, שבמהלכו עלו השחקנים יחד עם בני משפחותיהם לכר הדשא. בלט בהיעדרו: אילן אוחנה, אביו של מיכאל.

היה זה גם משחק שני ברציפות שהאדומים שומרים על רשת נקייה, בעיקר בזכותו של השוער גיא חיימוב, שלצד כמה הצלות גם עצר פנדל. "הייתה לי תחושה שפירס יבעט לפינה הימנית שלי, הוא כבר בעט לי לפינה הזאת, וקיבלתי החלטה של שבריר שניה לאן לקפוץ".


חיימוב. החלטה נכונה בשבריר שנייה (דני מרון)

חיימוב אישר שההפסד של מכבי תל אביב לרעננה הגביר את המוטיבציה בחדר ההלבשה האדום. "חד משמעית זה נתן יותר מוטיבציה ועשה את העבודה. ראו את זה על המגרש. ובלי קשר, אנחנו קודם כל מסתכלים על עצמנו. אנחנו בשלנו ומסתכלים רק על עצמנו. מה שמאפיין אותנו זה 'הביחד'. אנחנו משפחה. בקטע הזה אין שינוי, זה תמיד היה ותמיד יימשך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי